• Dreams Never Ends

Varför sola topless?

Varför vill man sola topless?

Att man vill bli brun på brösten är^ju ingen bra förklaring. Jag vill också bli brun på hela kroppen, jag HATAR vita linjer efter bikinin, men ska jag sola naken för det? Nej!

Jag blir inte störd av att folk solar topless, men det gör mig typ.. besviken på mänsligheten!!!
    Har ni verkligen ingen respekt för era kroppar? Känner ni ingen som helst känsla av att ha något privat?

Och varför solar ni topless-solare aldrig topless i Sverige men gör det utomlands?

• Svar på tråden Varför sola topless?
  • HäckHäxan
    brünnhilde skrev 2011-05-19 20:25:44 följande:
    Jo, och din anledning är ju uppenbarligen ditt problem, så det är inget jag stör mig på.
    Nej det verkar onödig att slösa energin på andras fobier. Glad
    Waiting for the right man, meanwhile, having a great time with the wrong ones!
  • brünnhilde
    HäxanSurtant skrev 2011-05-19 20:27:23 följande:
    Nej det verkar onödig att slösa energin på andras fobier. Glad
  • Emriella

Bebisar kräks upp slemmig mjölk vare sig de ammas eller matas från flaska. Jag tycker bara att det är konstligt att det är okej att visa brösten i vissa sammanhang men inte i andra. Jag har inget emot att folk solar topless men jag gillar inte dubbelmoralen i det hela.

• HäckHäxan
    Emriella skrev 2011-05-19 20:31:41 följande:
    Bebisar kräks upp slemmig mjölk vare sig de ammas eller matas från flaska. Jag tycker bara att det är konstligt att det är okej att visa brösten i vissa sammanhang men inte i andra. Jag har inget emot att folk solar topless men jag gillar inte dubbelmoralen i det hela.
    Men så är jag ingen fan av bebisar, jag tycker dom är röda, fula och rätt meninslösa överlag och tja i det stora hela rätt äckliga och läsiga på många sätt.

Vad jag märkt så verkar barn som flaskmatas spy mindre, kanske för att när flaskan är slut så är den slut, men brösten tar ju liksom inte slut. Detta är bara min personliga erfarenhet och inget jag påstår vara någon allmängällande sanning alltså.
    Waiting for the right man, meanwhile, having a great time with the wrong ones!
  • brünnhilde
    HäxanSurtant skrev 2011-05-19 20:35:36 följande:
    Men så är jag ingen fan av bebisar, jag tycker dom är röda, fula och rätt meninslösa överlag och tja i det stora hela rätt äckliga och läsiga på många sätt.

Vad jag märkt så verkar barn som flaskmatas spy mindre, kanske för att när flaskan är slut så är den slut, men brösten tar ju liksom inte slut. Detta är bara min personliga erfarenhet och inget jag påstår vara någon allmängällande sanning alltså.
    Nja, jag skulle nog säga att det oftast är tvärtom. Maten kommer mycker fortare ur en flaska än ur ett bröst, så det är större kräkrisk på förstnämnda...
  • varfördåför

flaskbarn kräks dessutom riktigt kräks som luktar kräks. ammade barn kräks lite mysig surmjölk som luktar bäbis

nepp... kan inte stava... sorry!
  • brünnhilde
    HäxanSurtant skrev 2011-05-19 20:35:36 följande:

Och, jo. Mjölken tar slut i brösten också. De producerar vanligtvis precis så mycket som efterfrågas. Eller "eftersugs" matar du på flaska kanske du gör mer ersättnign än vad barnet vill ha egentligen.
  • amalie79

Jag solar topless, men inte på vår badstrand här där så många känner mig.

Men om jag ska skyla min byst så tycker att alla feta gubbar med man-boobs också ska gå och köpa sig en överdel. : )

• svalan1980
    Emriella skrev 2011-05-19 20:31:41 följande:
    Fast hörru, toplessolande sker vad jag vet bara på badstränder. Det är en jävla skillnad.

Uppfläskande av amningstuttar sker lite här och var.

Självklart skulle allmänt toplessgående vara lika störigt som de karlar som snar kommer att komma fram, de som går omkring inne i stan enbart i förda shorts och visar överkroppen. (Konstigt nog har en hög andel av dem också problem med den personliga hygienen..)
  • Javisst

Jag solar toppless i Sverige men inte utomlands! Har en altan utan minsta insyn så där kan jag ligga hur naken jag vill! Skönt att lufta tuttarna ibland också ;)

Svar på tråden Varför sola topless?