• Dreams Never Ends

Varför sola topless?

Varför vill man sola topless?

Att man vill bli brun på brösten är^ju ingen bra förklaring. Jag vill också bli brun på hela kroppen, jag HATAR vita linjer efter bikinin, men ska jag sola naken för det? Nej!

Jag blir inte störd av att folk solar topless, men det gör mig typ.. besviken på mänsligheten!!!
    Har ni verkligen ingen respekt för era kroppar? Känner ni ingen som helst känsla av att ha något privat?

Och varför solar ni topless-solare aldrig topless i Sverige men gör det utomlands?

• Svar på tråden Varför sola topless?
  • MattiasH
    mrs Elliott skrev 2011-05-20 09:16:16 följande:
    Ja det är märkligt hur det har blivit.. När jag var i tonåren solade alla ,ALLA topless,och det var nemas problemas.
    Samma att man badade bastu män och kvinnor ,alla var nakna .Ingen skämdes ,ingen kom med kommentarer. Det var bara ,naturligt... Världen har gått och blivit pryd och samtidigt mer sexualiserad än någonsin.Knasigt Tomte
    Jag tror att det är precis det som är problemet - ALLT ska vara sex nuförtiden och eftersom egentligen är något intimt mellan två personer (eller kanske fler?) så blir det helt plötsligt konstigt att man kan se kroppen på stranden också.
  • mrs Elliott
    MattiasH skrev 2011-05-20 09:18:48 följande:
    Jag tror att det är precis det som är problemet - ALLT ska vara sex nuförtiden och eftersom egentligen är något intimt mellan två personer (eller kanske fler?) så blir det helt plötsligt konstigt att man kan se kroppen på stranden också.
    klokt.
  • varfördåför
    Indianica skrev 2011-05-20 09:14:42 följande:
    Jag tycker du överdriver en del. För det första solade inte "alla" topless, men visst var det vanligare än idag. Utseendefixeringen var ju stark under även 80-talet, man drog till havs (där solens strålar reflekteras bäst) smorde in sig med grillolja och täckte delar av kroppen med folie för att få bättre bränna.

Och att Lektyr skulle varit harmlösare än dagens reklam stämmer ju absolut inte: www.tradera.com/Christina-Lindberg-Lektyr-197...

När såg du en sådan här reklamannons i dagens massmedia senast?

Däremot kan jag hålla med om att det är svårare att chockera folk idag (urringat är inget ovanligt), dubbelmoralen är stark (gärna opererade tuttar, men inte amma offentligt, gärna naket, men inte slöja osv) och utseendeficeringen har tagit sig groteska uttryck gällane botox etc. å andra sidan på 1800-talet pudrade man sig med arsenik och hade stålkorgar runt kroppen för att omforma sig. Det var också groteskt. Verkar gå i vågor det där.
    måste bara komentera den där bilden i lektyr, det var ju en vacker bild, de som är i reklamen idag är ju bara porr. kanske inte öfr att de är sådär nakna utan för att de har den kroppshållningen och ansiktsuttryck som är porriga, den där bilden var ju fin.
    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Dexxi

Jag solar topless hemma, aldrig på vanlig strand eller utomlands när det är andra runtom. Men jag har inte ont av att andra gör det och förstår inte vad som skulle vara dålig respekt för ens kropp eller liknande. Alla gör väl det som känns bra för dem.

♥ Nova 21:e mars 2008 ♥ Pojke i magen med BF 16/7 2011 ♥
  • Indianica

Jag tycker det är okej att sola topless på stranden, det känns som ett ställa där det är socialt accepterat att göra det. Däremot växte jag upp med en mamma som solade topless mitt i ett radhusområde (på framsidan där alla gick förbi) och det tycekr jag inte är okej. Ska man nödvändigtvis sola topless bör man åka till stranden. Av respekt för andra. Man kan diskutera huruvida det inte är orättvist att det är socialt accepterat för män att gå runt med naken överkropp och sola med bar bringa, men ett par kvinnobröst är ett par kvinnobröst.

Jag förstår ärligt talat inte hur det kan anses respektlöst mot den egna kroppen att sola topless?

• Bellalella
    MattiasH skrev 2011-05-20 09:08:00 följande:
    Jag kan tycka att var sak har sin plats.

Om någon är topless i matbutiken eller på restaurangen, kille som tjej - då tycker jag att det är fel plats.

Men på stranden är väl halva poängen att ha lite mindre kläder på sig och njuta av värmen?
    Stranden är ju också en plats där man får räkna med att folk har mindre kläder på sig än inne i stan.

Jag har svårt att förstå hur man orkar gå och irritera sig på alla som inte gör som man själv gör, gillar man inte nakna eller halvnakna kroppar så kanske det finns bättre ställen att vistas på?

Och blir man ständigt arg på alla människor omkring sig som gör "fel" då kanske man har det bättre på en öde ö någonstans? :)
    Jag hade faktiskt inte förväntat mig något annat svar från en man ;)
  • Indianica
    mrs Elliott skrev 2011-05-20 09:16:16 följande:
    Ja det är märkligt hur det har blivit.. När jag var i tonåren solade alla ,ALLA topless,och det var nemas problemas.
    Samma att man badade bastu män och kvinnor ,alla var nakna .Ingen skämdes ,ingen kom med kommentarer. Det var bara ,naturligt... Världen har gått och blivit pryd och samtidigt mer sexualiserad än någonsin.Knasigt Tomte
    va? Var det kutym med mixbastu i badhus och så på 70-talet?
  • Bellalella
    MattiasH skrev 2011-05-20 09:08:00 följande:
    Jag kan tycka att var sak har sin plats.

Om någon är topless i matbutiken eller på restaurangen, kille som tjej - då tycker jag att det är fel plats.

Men på stranden är väl halva poängen att ha lite mindre kläder på sig och njuta av värmen?
    Stranden är ju också en plats där man får räkna med att folk har mindre kläder på sig än inne i stan.

Jag har svårt att förstå hur man orkar gå och irritera sig på alla som inte gör som man själv gör, gillar man inte nakna eller halvnakna kroppar så kanske det finns bättre ställen att vistas på?

Och blir man ständigt arg på alla människor omkring sig som gör "fel" då kanske man har det bättre på en öde ö någonstans? :)
    Men jag tycker du ahr rätt..

• Bellalella

Men jag tycker...

Fina flickor döljer sig...de ofina gör det inte..

jag är en fin flicka ;) 

Svar på tråden Varför sola topless?