• beccagranen

    LCHF -Viktresans Resultat

    Här redovisar vi våra resultat och mål genom att äta enligt LCHF (LowCarbHighFat)
    LCHF tråden finner ni här-->  www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57425030.html

    Startvikt:
    Målvikt:
    Delmål:
    Nuvarande vikt:
    Antal veckor med LCHF: 

    Ni Kan själva kompletera med mått och lägga till information om hur strikt ni följer LCHF.

    Lycka till och peppa varandra för fortsatt framgång!

  • Svar på tråden LCHF -Viktresans Resultat
  • Faile

    Ok, jag blir först då Solig

    Startvikt: 91kg
    Målvikt: 65kg
    Delmål: 81kg ( redan nått )
    Nuvarande vikt: 80,5
    Antal veckor med LCHF: 4 månader

    Äter ca 20 gram kolhydrater per dag och försöker även få i mig ca 1-2 msk kokosfett, då jag tror det är bra för ämnesomsättningen.


    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Bordeaux

    Startvikt: 72kg
    Målvikt: bmi 21, tror det är ca 63kg
    Delmål: 65kg
    Nuvarande vikt: 68
    Antal veckor med LCHF:  6veckor men inte helt strikt hela tiden utan har gjort vissa avsteg.

  • Gladskit

    Jag är inte så sugen på att skriva ut kilon så jag skriver mitt BMI istället
    (Tycker inte att det heller är en särskilt bra måttstock på vikt eftersom det inte säger något om sammansättningen i kroppen men att redovisa så här går ju bra!)

    Start-BMI: 27,1
    Nuvarande BMI: 23,1
    Antal veckor med LCHF: 20

    Ska säga att jag gick ner 1kg/vecka i 10-12v ungefär. Sedan dess har jag inte som mål att gå ner mer utan har börjat jämvikta genom att lägga till lite kolhydrater.


  • beccagranen

    Startvikt: 96,8 
    Målvikt: Under 70kg
    Delmål: Under 90kg till midsommar
    Nuvarande vikt:  -1,3kg (95,5)
    Antal veckor med LCHF: En vecka idag

    Lite missar de första dagarna, åt en del bananer och müsli. Vart strikt de senaste fyra dagarna.
    Så resultatet är ändå helt okej med tanke på tabbarna. Hoppas på bättre nästa vecka! :)

  • beccagranen
    Gladskit skrev 2011-05-30 11:31:53 följande:
    Jag är inte så sugen på att skriva ut kilon så jag skriver mitt BMI istället
    (Tycker inte att det heller är en särskilt bra måttstock på vikt eftersom det inte säger något om sammansättningen i kroppen men att redovisa så här går ju bra!)

    Start-BMI: 27,1
    Nuvarande BMI: 23,1
    Antal veckor med LCHF: 20

    Ska säga att jag gick ner 1kg/vecka i 10-12v ungefär. Sedan dess har jag inte som mål att gå ner mer utan har börjat jämvikta genom att lägga till lite kolhydrater.
    Ja men visst, alla lägger ut efter det mått de mäter. Det roliga är ju att se att det blir framsteg =)
    Grattis till din viktnedgång!
  • Ioanna

    Startvikt: 80 kg
    Målvikt:65
    Delmål:70
    Nuvarande vikt:69,9 (första dagen under 70 idag)
    Antal veckor med LCHF:  4 månader

    har ätit strikt, under 20 gram kolhydrater/dag, nästan hela tiden. hade en vecka när vi var på bröllopsresa då vi struntade helt i lchf, vilket var skönt och tillåter mig en pausdag var tredje/fjärde vecka ungefär.

  • Gladskit
    beccagranen skrev 2011-05-30 11:41:50 följande:
    Ja men visst, alla lägger ut efter det mått de mäter. Det roliga är ju att se att det blir framsteg =)
    Grattis till din viktnedgång!
    Tack! Jag väger mig på vågen hemma men jag gillar inte att skriva ut vikten så här
  • Teskedsmamman

    Startvikt: 76,6 kg
    Målvikt: 65 kg
    Delmål: 70 kg
    Nuvarande vikt: 68,7 kg
    Antal veckor med LCHF:  6,5

    Jag började strikt lchf på 74,4 kg för 6,5 veckor sedan, kilona innan gjorde jag på GI och jag började väl i mitten på februari har jag för mig...
    Jag äter väldigt strik, har haft 3-4 ggr som jag "trillat" av och ätit godis....


    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • FiaFunderar

    Startvikt: 72,5 kg
    Målvikt:64 kg
    Delmål: 68 kg
    Nuvarande vikt:69,5 kg


    Antal veckor med LCHF: Lite mindre än 3 månader


    Är inte jättestrikt just nu. Min vikt går från 68,8 till 70,8 hela tiden. Upp och ner, upp och ner.


    Nu har jag satt igång skapligt med träningen så jag hoppas vågen ska börja peka nedåt snart.


Svar på tråden LCHF -Viktresans Resultat