• beccagranen

LCHF -Viktresans Resultat

Här redovisar vi våra resultat och mål genom att äta enligt LCHF (LowCarbHighFat)
    LCHF tråden finner ni här-->  www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57425030.html

Startvikt:
    Målvikt:
    Delmål:
    Nuvarande vikt:
    Antal veckor med LCHF: 

Ni Kan själva kompletera med mått och lägga till information om hur strikt ni följer LCHF.

Lycka till och peppa varandra för fortsatt framgång!

• Svar på tråden LCHF -Viktresans Resultat
  • mamman i skogen

Har ätit LCHF i två år men har haft ett "återfall" där jag gick upp tappade kilon igen men är nu på banan sen snart tre månader igen.. Hälsovinster kan ju vara intressant med efterssom många äter lchf som en livsstil det är ju ingen "bantningskur" även fast det är en trevlig biverkning att gå ner i vikt.

Startvikt: 74
    Målvikt:60-65 kg
    Delmål:
    Nuvarande vikt:65 kg

Antal veckor med LCHF: Lite mindre än 3 månader och resultaten är från nystart

Hälsovinster: Har inga som helst känningar av min pollenallergi längre korsreagerar dock fortfarande med råa rotfrukter men de är ju inte lchf iallfall

Mer energi och ork sover mindre och är utvilad.

Halsbränna är puts väck

Magen sköter sig utan gaser och uppblåsthet

Största hälsovinsten är att min värk i händer, fötter och armar som jag haft i 15!!!!!! år är som bortblåst och jag fungerar utan värktabletter som i perioder vart min livräddare..

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • FrökenNilsson

Startvikt: 86,5 kg
    Målvikt: 69,9 kg
    Delmål: 75 kg redan förbi
    Nuvarande vikt: 73,3
    Antal veckor med LCHF: började jan/feb 2010 men haft lite avbrott med ngt/ngr kilo upp Gråter

äntligen kommit igång m regelbunden powerwalk så hoppas få se 6an först ngn gång i år!!

• Finast

Startvikt: 90
    Målvikt:65-68 kanske.. vet inte riktigt. Har en väldigt kurvig kropp vilket jag gärna vill fortsätta ha. Bara i mindre storlek
    Delmål: 75
    Nuvarande vikt: 81.4
    Antal veckor med LCHF: 13

Går väldigt hackigt för mig. Vissa veckor hoppar vågen ner nästan 2 kg, andra veckor har jag stått still eller gått upp. De senaste 6 veckorna har jag varit väldigt strickt, äter max 10 gr kolhydrater och så har jag ökat på kokosfettet i mitt morgonte, vilket verkar har hjälpt lite =)

I slutet av oktober åker jag till Australien för ett år, då vill jag gärna ha nått mitt mål
  • Nessima

Startvikt: 77,4
    Målvikt: 65
    Nuvarande vikt: 73,2
    Antal veckor med LCHF: snart 4

• Duntoffla

Jag gick upp till 90 kg under graviditeten och började viktnedgången i september ( i alla fall första sparade vikten). Den var då 81,6 kg. Kg fram tills dess att jag började med LCHF gick jag ner med Herbalife, Iso och GI

Startvikt: 76,9 
    Målvikt: 70 kg
    Delmål: 73 (som verkar vara min naturliga vikt enligt kroppen då jag alltid hamnar där)
    Nuvarande vikt: 76
    Antal veckor med LCHF: Inne på 3:e veckan. Gick först ner 1,3 kg men sen upp 1,7 pga fusk. Nu är det nya tag!

• lejdii

Startvikt: 3-siffrigt
    BMI vid start: 37,9
    Nuvarande BMI: 30,6
    Mål BMI: 26,8
    Viktnedgång hitills 21,9 kg
    Delmål 1: -15 kg UPPNÅTT
    Delmål 2: - 20 kg UPPNÅTT
    Delmål 3: 5 kg kvar dit - vill vara klar innan september, belöning: thailandsresa!
    Slutmål: 12 kg kvar dit

Började med LCHF 3/1 2011 - det är det bästa jag nånsin gjort!

• Maddisen80

jag  har inte gått ner i vikt men jag måste ha gått ner i centimetrar för för en vecka sedan kunde inte jag ha ett par jeans på mig som jag köpte i vintras men nu kan jag ha dem

• Primrose

Startvikt: 74,5 kg
    Målvikt: 63 kg
    Delmål: 68 kg
    Nuvarande vikt: 71,5 kg
    Antal veckor med LCHF:  2 (startdatum 31/5 2011)

Min normalvikt har under många år varit c:a 61-64kg (mindre innan jag började träna mycket, då vägde jag 55kg eller mindre). Jag har aldrig vägt som jag väger nu tidigare. Under min graviditet gick jag upp ganska normalt, c:a 14kg. Men efter att min son föddes, för drygt 2,5 år sedan, har det varit väldigt svårt att gå ner i vikt, trots att jag tränar på gym i snitt 4gg/vecka och promenerar mycket. Från dec 2010 till mars 2011 gick jag ner c:a 5kg (från c:a 76,5kg) genom att inte äta "dåliga" saker som godis, kakor etc. och så slutade jag dricka kaffe (med massor av mjölk).

Jag vägde mig i fredags, på gymmet eftersom jag inte äger någon våg, så siffrorna är från den dagen. Startvikten är ungefärlig. Jag äter c:a 25-30gr kolhydrater per dag och loggar in det jag äter på matdagboken.se då och då, för att hålla koll. Att jag inte kan hålla mig till 20gr beror främst på att jag fortfarande har mestadels mjölk i mitt kaffe och att jag låter en och annan tomat slinka ner. Jag har "fallit till föga", en gång (i lördags) då jag åt en näve godis och och ett gäng Brago-kex.

• Finast

Startvikt: 90 kg
    Målvikt: 65-68 kg, vet inte riktigt...
    Delmål 1: 80 kg Uppnått!
    Delmål 2: 75 kg
    Nuvarande vikt: 79.6
    Antal veckor med LCHF: 15

Jag har vägt och mätt mig en gång i veckan, såhär ser siffrorna ut:
    3/3-11 16/6-11 Skillnad:
    Vikt: 90 kg  79.6 -10.4 kg
    Midja: 81 cm 73 cm -8 cm
    Mage: 97 cm 83 cm - 14 cm
    Rumpa: 111 cm 100 cm -11 cm
    Lår: 64 cm 58 cm -6 cm
    Vad: 42 cm 39.5 -2.5 cm
    Hals: 38 cm 33.5 -4.5 cm
    Bröst: 101 cm 95 cm - 6 cm 

Det var tröööögt ibörjan, men jag är glad över att jag orkade fortsätta. Märker att jag fått mer muskler, konditionen är bättre och jag mår så strålande bra  

Svar på tråden LCHF -Viktresans Resultat