• beccagranen

LCHF -Viktresans Resultat

Här redovisar vi våra resultat och mål genom att äta enligt LCHF (LowCarbHighFat)
    LCHF tråden finner ni här-->  www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57425030.html

Startvikt:
    Målvikt:
    Delmål:
    Nuvarande vikt:
    Antal veckor med LCHF: 

Ni Kan själva kompletera med mått och lägga till information om hur strikt ni följer LCHF.

Lycka till och peppa varandra för fortsatt framgång!

• Svar på tråden LCHF -Viktresans Resultat
  • AgnesGN

Jag äter två eller tre mål och sällan mellanmål. Suget och hungern är ett minne blott... =)

• Bohman

hmm....ser att ni faktiskt minskar i vikt....
    lite snopen är jag. jag o min man ska testa detta nästa vecka med blir lite orolig för alla kalorier...
    Men ja....får väll testa...har jag gått upp efter nästa vecka slutar jag tvärt :-P

Lägger till er i favoriter.
    Men eftersom jag inte börjat så skriver jag inget om vikten än :-P

♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • Bohman

Men hur håller ni koll på HUR MYCKET kolhydrater ni får i er??
    Alltså jag tycker detta är skit svårt.....
    O får man äta lök? är juh lök i massa recept, men de står att man inte skall äta underjord-mat....hmm???

♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • BeccaStina
    Bohman skrev 2011-08-16 20:29:10 följande:
    Men hur håller ni koll på HUR MYCKET kolhydrater ni får i er??
    Alltså jag tycker detta är skit svårt.....
    O får man äta lök? är juh lök i massa recept, men de står att man inte skall äta underjord-mat....hmm???
    har med funderat på det samt även tomater och paprika då det innehåller väldigt mycket socker :S
    beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • annakoh1209
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 11:13:45 följande:
    jag  har inte gått ner i vikt men jag måste ha gått ner i centimetrar för för en vecka sedan kunde inte jag ha ett par jeans på mig som jag köpte i vintras men nu kan jag ha dem
    exakt det du beskriver känner jag med för jag står still på 70 vägde 80kg för 8veckor sedan 
    men magen krymper o rumpan 
  • Shitzu

Startvikt 72kg

Målvikt 58-60kg
    delmål 65kg
    Nuvarande vikt 65-66kg

Antal månader LCHF 4mån

Jag starta på bra och rasade ner, skitskoj. Läste igenom min almanacka igår och det ser ut som min vikt började rasa när jag tog första tuggan LCHF =D Jag gick ner som mest till 63,8kg.
    Sen träffa jag en ny man och började slarva(MYCKET). Vikten stod still. Sen börja jag lägga på nåt enstaka kg, nu har jag stannat på 65-66kg.
    Dumpade karln och tänkte dra igång på allvar igen med några små justeringar. Jag är optimistisk! =)

• Bordeaux
    Bohman skrev 2011-08-16 20:26:36 följande:

hmm....ser att ni faktiskt minskar i vikt....
    lite snopen är jag. jag o min man ska testa detta nästa vecka med blir lite orolig för alla kalorier...
    Men ja....får väll testa...har jag gått upp efter nästa vecka slutar jag tvärt :-P

Lägger till er i favoriter.
    Men eftersom jag inte börjat så skriver jag inget om vikten än :-P

Att prova bara en vecka är korkat, vissa går upp i början innan kroppen ställt om sig. 2-3månader bör man ge det innan man ger upp av olika anledningar. Du kommer troligtvis få omställningsbesvär ibörjan och må dåligt, men det blir bättre. Finns en bra "prata" tråd www.familjeliv.se/Forum-24-64/m57425030.html
  • BeccaStina

Startvikt: 80.6kg

Nuvarande vikt: vägning och mätning varje onsdag

Delmål 1: 77kg
    Delmål 2: 73kg
    Delmål 3: 69kg
    Slutmål/målvikt: 65kg

Antaldagar med LCHF: 2 dagar (har mycket vätska i kroppen)

beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • Allrona

Okej, nu skriver jag också in mig här. Började egentligen med lchf för att min migrän skulle bli bättre. Upptäckte efter första veckan att jag hade tappat 2,5 kg i vikt och såg chansen att bli av med de sista mammakilona

Startvikt: 68 kg
    Målvikt: 60-62

Nuvarande vikt: 65,3

Antal veckor med lchf: 3 veckor

Svar på tråden LCHF -Viktresans Resultat