• Emmi27

Byta blöja på café?

Kom på en sak som jag blev mycket irriterad på igår. Var och fikade med en kompis och på fiket satt det en mamma med sin bebis och sen nån kompis till mamman och säkert barnets mormor. Jag och min kompis har precis beställt varsin macka och kaffe och väntar på mackorna när vi ser att mamman byter blöja på ungen i soffan. Det finns en toalett men inget skötbord så jag kan förstår att nöden kanske inte har nån lag, men, straxt efter att bjöjan var bytt så började de göra sig i ordning för att gå, de vuxna skulle på muggen och så innan bara. När vi precis fått in maten så hör vi pruttljud. Mormorn som står och gör pruttljud på bebisens mage. Vafan! Folk äter!

De hade kunnat gå över till McDonalds som ligger på andra sidan gatan där det finns skötbord. Och att sitta och göra pruttljud när folk äter 2 meter bort, hur tänker man då? Hade god lust att säga "ursäkta med det där är inte så trevligt" men har fått inställningen att mammor och folk med barn inte förstår att deras gulligull och blöjbyte inte går före folks aptit...

• Svar på tråden Byta blöja på café?
  • Emmi27

Jag ska nog veckla ut en binda nästa gång jag är på café och se hur folk reagerar.

• plett
    Emmi27 skrev 2011-06-02 13:09:31 följande:
    Jag ska nog veckla ut en binda nästa gång jag är på café och se hur folk reagerar.
    Byta tampong kanske?
  • Emmi27
    plett skrev 2011-06-02 13:20:21 följande:
    Byta tampong kanske?
    ja varför inte, det går ju snabbt,  ut och in, luktar knappast nåt heller.
  • Betty Boop
    plett skrev 2011-06-02 13:20:21 följande:
    Byta tampong kanske?
    Eller varför inte byta blöja på en vuxen person? Finns det inte nån handikapp toa så är det inte mitt problem! Jag byter minsann på min vuxna son när han behöver det, oavsett plats. Och därmed basta!  Det får andra helt enkelt finna sig i! Det är inte mitt problem. Min lilla gulleplutts behov går före alla andras!
  • Emmi27
    Betty Boop skrev 2011-06-02 13:53:27 följande:
    Eller varför inte byta blöja på en vuxen person? Finns det inte nån handikapp toa så är det inte mitt problem! Jag byter minsann på min vuxna son när han behöver det, oavsett plats. Och därmed basta!  Det får andra helt enkelt finna sig i! Det är inte mitt problem. Min lilla gulleplutts behov går före alla andras!
    japp, ta med en pruttkudde också som han kan leka med, för det gör ju inget om man måste lyssna på pruttljud när man äter. Eller rättare sagt, man behöver inte tänka steget längre att man kanske inte behöver förstå varför han inte gillar det men inse att det kan va så och respektera detta. Men jag tror jag tar med pruttkudde och bindor, det är ju okej eller hur!
  • an0nym0u5
    Emmi27 skrev 2011-06-02 13:09:31 följande:
    Gör det! Jag tar med popcorn - Let the show begin! Skrattande
  • Försök inte

Men, är det verkligen tillåtet att byta blöja inne på ett café? Mycket tveksam till det.

• puss

visst
    sitt här och förfasas ni. det räcker säkert långt!

kom igen och hör av er när ni ser det hända istället, eller vad säger du, ts??

*går förfärad hem och startar tråd på fl*

I will mustardize you
  • Bollen82

Vad synd att det ska behöva finnas såna här trådar.. Det blir sånt påhopp från vissa att ALLA föräldrar är likadana.

Jag har aldrig och kommer aldrig att byta en blöja på ett café.. Det är rent förnuft att man isåfall får gå ut från cafét eller in på toa och byta blöjan i vagnen!
    Vi brukar fika på ett café som inte har skötbord, behöver man då byta blöja så e det bara att traska till andra sidan köpcentrat där det finns skötbord.. 
    INGEN av mina vänner skulle heller byta blöja på caféer..

Så ni som drar alla föräldrar över en kam, sluta upp med det! I slutändan handar det ju bara om sunt förnuft och hänsyn till varann!

• Hannah76

Jag skulle alsrig byta blöja bland folk som sitter och äter. Det finns alltid alernativ. Måste man byta i vagnen så är det bara att dra in den på toan, dra undan vagnen från de som äter osv osv.

Varför tror man sig ha rätt att utsätta ätande människor för bajs? Bara för att bajset kommer från ett barn så blir det inte oäckligt.

Svar på tråden Byta blöja på café?