• Emmi27

Byta blöja på café?

Kom på en sak som jag blev mycket irriterad på igår. Var och fikade med en kompis och på fiket satt det en mamma med sin bebis och sen nån kompis till mamman och säkert barnets mormor. Jag och min kompis har precis beställt varsin macka och kaffe och väntar på mackorna när vi ser att mamman byter blöja på ungen i soffan. Det finns en toalett men inget skötbord så jag kan förstår att nöden kanske inte har nån lag, men, straxt efter att bjöjan var bytt så började de göra sig i ordning för att gå, de vuxna skulle på muggen och så innan bara. När vi precis fått in maten så hör vi pruttljud. Mormorn som står och gör pruttljud på bebisens mage. Vafan! Folk äter!

De hade kunnat gå över till McDonalds som ligger på andra sidan gatan där det finns skötbord. Och att sitta och göra pruttljud när folk äter 2 meter bort, hur tänker man då? Hade god lust att säga "ursäkta med det där är inte så trevligt" men har fått inställningen att mammor och folk med barn inte förstår att deras gulligull och blöjbyte inte går före folks aptit...

• Svar på tråden Byta blöja på café?
  • puss
    Gul Katt skrev 2011-06-02 11:49:53 följande:

Det där är väl fruktanssvärt otrevligt?! Hur fan kan det vara någon annans ansvar att du byter blöja på ett matställe?

Tyvärr är det ofta så. Så fort någon blir förälder så förlorar dom sitt sunda förnuft och i stort sett all respekt gentemot andra människor.

Men egentligen, va skönt då. Då kan jag strunta i att ta upp hundskit i fortsättningen då. För om du kör i den med din barnvagn eller trampar i det, så är det din ångest och ditt ansvar! Alla nöjda och glada, precis som det ska va.

inte att jag byter blöja, men att nån får ångest av det. som jag skrev - din ångest, ditt ansvar.
    I will mustardize you
  • puss
    Gul Katt skrev 2011-06-02 11:49:53 följande:

Det där är väl fruktanssvärt otrevligt?! Hur fan kan det vara någon annans ansvar att du byter blöja på ett matställe?

Tyvärr är det ofta så. Så fort någon blir förälder så förlorar dom sitt sunda förnuft och i stort sett all respekt gentemot andra människor.

Men egentligen, va skönt då. Då kan jag strunta i att ta upp hundskit i fortsättningen då. För om du kör i den med din barnvagn eller trampar i det, så är det din ångest och ditt ansvar! Alla nöjda och glada, precis som det ska va.

och jag förväntar mig inte att du ska se nån skillnad i att alt ett . få bajs på sig.
    alt två: inte få bajs på sig.
    om jag ska trampa i din hunskit kan du sitta på min unges bajsbjöja. DÅ är det jämförbart.
    men som sagt, jag förväntar mig inte att du ska begripa.
    I will mustardize you
  • an0nym0u5
    Emmi27 skrev 2011-06-02 11:01:40 följande:
    Varför? För att jag vet att folk inte bryr sig, som jag fått bevisat för mig här. Men jag får störa mig på det hur mycket jag vill ändå.
    Klart du får! Sitt du i ett hörn och muttra lite för dig själv. Eller ännu hellre, sitt på ett forum o gnäll lite Tungan ute
  • Gul Katt
    puss skrev 2011-06-02 11:53:55 följande:
    och jag förväntar mig inte att du ska se nån skillnad i att alt ett . få bajs på sig.
    om jag ska trampa i din hunskit kan du sitta på min unges bajsbjöja. DÅ är det jämförbart.
    Jag förväntar mig inte heller att du ska begripa och förstå! Bra med ömsesidighet.
  • puss
    Gul Katt skrev 2011-06-02 11:59:53 följande:
    Jag förväntar mig inte heller att du ska begripa och förstå! Bra med ömsesidighet.
    ja, vi är ju väldigt ömsesidiga här.
    jag byter en liten kissblöja bakom bordet, och du dräller hundbajs där folk ska gå.
    vissa är ömsesidigare än andra.
    I will mustardize you
  • AMFA

Pruttljud på en bebismage kanke jag gjort mig skyldig till... men byta blöja på soffan på ett café gör jag inte, oavsett om det är en kiss- eller bajsblöja!  Finns det inte skötbord, så påpekar jag det för personalen. Sen tar jag med vagnen in på toa och byter i vagnen. Finns ingen anledning att byta på en soffa bland  folk som äter.

Och nej, alla som blir föräldrar tappar inte sitt sunda förnuft och man får ha åsikter om barn även om man inte har några egna barn!

• puss
    AMFA skrev 2011-06-02 12:05:55 följande:
    Pruttljud på en bebismage kanke jag gjort mig skyldig till... men byta blöja på soffan på ett café gör jag inte, oavsett om det är en kiss- eller bajsblöja!  Finns det inte skötbord, så påpekar jag det för personalen. Sen tar jag med vagnen in på toa och byter i vagnen. Finns ingen anledning att byta på en soffa bland  folk som äter.

Och nej, alla som blir föräldrar tappar inte sitt sunda förnuft och man får ha åsikter om barn även om man inte har några egna barn!
    jaha, folk äter. det är ju inte så att de får kiss i maten direkt. och det luktar ju inget heller.
    I will mustardize you
  • Betty Boop
    puss skrev 2011-06-02 11:53:55 följande:
    Om du sitter och äter samtidgt som du tvingas glo på andras hundskit så är det jämförbart med att tvingas att glo på blöjbyte på café/restaurang!
  • puss
    Betty Boop skrev 2011-06-02 12:08:46 följande:
    Om du sitter och äter samtidgt som du tvingas glo på andras hundskit så är det jämförbart med att tvingas att glo på blöjbyte på café/restaurang!
    nope, inte samma sak. bajs luktar. dessutom är bakterierna värre.

*förklarar sakta*
    I will mustardize you
  • Betty Boop
    puss skrev 2011-06-02 12:14:09 följande:
    nope, inte samma sak. bajs luktar. dessutom är bakterierna värre.

*förklarar sakta*
    Bebiskiss och bebisbajs luktar också. Eller har du missat det? Själva åsynen av kiss och bajs kan även vara lika illa som lukten.  *förklarar ännu saktare* 
Svar på tråden Byta blöja på café?