• Emmi27

Byta blöja på café?

Kom på en sak som jag blev mycket irriterad på igår. Var och fikade med en kompis och på fiket satt det en mamma med sin bebis och sen nån kompis till mamman och säkert barnets mormor. Jag och min kompis har precis beställt varsin macka och kaffe och väntar på mackorna när vi ser att mamman byter blöja på ungen i soffan. Det finns en toalett men inget skötbord så jag kan förstår att nöden kanske inte har nån lag, men, straxt efter att bjöjan var bytt så började de göra sig i ordning för att gå, de vuxna skulle på muggen och så innan bara. När vi precis fått in maten så hör vi pruttljud. Mormorn som står och gör pruttljud på bebisens mage. Vafan! Folk äter!

De hade kunnat gå över till McDonalds som ligger på andra sidan gatan där det finns skötbord. Och att sitta och göra pruttljud när folk äter 2 meter bort, hur tänker man då? Hade god lust att säga "ursäkta med det där är inte så trevligt" men har fått inställningen att mammor och folk med barn inte förstår att deras gulligull och blöjbyte inte går före folks aptit...

• Svar på tråden Byta blöja på café?
  • Tonårsmamman1
    Emmi27 skrev 2011-06-01 11:12:24 följande:
    det är lite det där jag är ute efter, men har man inte barn själv så får man inte yttra sig i frågan enligt FL-s oskrivna regler verkar det som. Jag förstår att en bebis måste få sin blöja bytt, men det kan knappast vara så akut att man måste göra det bland matgäster. Begriper inte varför så många verkar tycka att deras barns behov går före precis alla andra. Går världen under om man byter blöja på muggen eller väljer att busa utan ljud som får en att tänka på nån med tarmproblem liksom. Världen går inte under för att de skiter i det heller men man kan ju visa lite hänsyn. Är iaf min åsikt och säger som förut, hoppas verkligen jag har mer vett i skallen än så om jag nånsin får barn.
    Har man inga vettiga argument tar man till "har du inga egna barn så förstår du inte". Men så länge de här föräldrarna och deras barn är ute bland folk så får de finna sig i att folk har åsikter om dem Man behöver inte har barn själv för att bli störd av andras barn, det är ju ett jättelöjligt argument!
  • Zavedos

Men herregud! Det är ju inte menat som pruttljud! Det är ju bara en rolig lek! Det är ju DU som gör den associationen!

• Emmi27
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-01 11:18:04 följande:
    Har man inga vettiga argument tar man till "har du inga egna barn så förstår du inte". Men så länge de här föräldrarna och deras barn är ute bland folk så får de finna sig i att folk har åsikter om dem Man behöver inte har barn själv för att bli störd av andras barn, det är ju ett jättelöjligt argument!
    Ja faktiskt. Sen tycker jag det är en sak om man är allmänt ointresserad av barn och stör sig på deras blotta uppenbarelse och på sånt som jag tycker hamnar under kategorin vett och respekt. Men det behöver man inte visa mot andra när man har barn verkar en del tycka. Eller rättare sagt, en del verkar omdefiniera dessa begrepp. många säger ju dessutom "innan jag hade barn så tänkte jag att jag aldrig skulle göra si eller så (typ byta blöja bland matgäster)" men så gör dom det ändå, och enligt dem är det för att man minsann inte vet vad som är ok och inte innan man har barn och att när man får barn så får man en uppenbarelse om att hey, allt är okej! Min åsikt är att vettet sprungit läck..
  • Emmi27
    Zavedos skrev 2011-06-01 11:20:16 följande:
    Men herregud! Det är ju inte menat som pruttljud! Det är ju bara en rolig lek! Det är ju DU som gör den associationen!
    Om jag skulle sitta 2 bord bort och göra pruttljud, skulle du uppskatta det då?
  • puss
    Emmi27 skrev 2011-06-01 11:23:58 följande:
    Om jag skulle sitta 2 bord bort och göra pruttljud, skulle du uppskatta det då?
    de flesta skulle nog skita i vilket, alt tycka att det är gulligt med busande bebisar.
    I will mustardize you
  • Emmi27
    puss skrev 2011-06-01 11:25:43 följande:
    de flesta skulle nog skita i vilket, alt tycka att det är gulligt med busande bebisar.
    Jag pratar inte om att jag skulle göra det på en bebis, jag pratar om ifall jag skulle sitta och göra pruttljud för att jag tycker det är lustigt.
  • Kya
    Emmi27 skrev 2011-06-01 11:27:00 följande:
    Jag pratar inte om att jag skulle göra det på en bebis, jag pratar om ifall jag skulle sitta och göra pruttljud för att jag tycker det är lustigt.
    jag skulle inte tycka att du vore äcklig. kanske konstig, fundera på om du har något förståndshandikapp? skulle du däremot göra det på en bebis så skulle jag le och tycka att det är underbart mysigt att få mysa och busa ihop med sin bebis.
    det finns inget äckligt med att göra pruttljud med munnen? det är ju bara luft mot hud.
    F och L, mina stjärnor :)
  • Emmi27
    Kya skrev 2011-06-01 11:51:49 följande:
    jag skulle inte tycka att du vore äcklig. kanske konstig, fundera på om du har något förståndshandikapp? skulle du däremot göra det på en bebis så skulle jag le och tycka att det är underbart mysigt att få mysa och busa ihop med sin bebis.
    det finns inget äckligt med att göra pruttljud med munnen? det är ju bara luft mot hud.
    och riktiga pruttar är bara luft ur röven =)
  • Kya
    Emmi27 skrev 2011-06-01 13:53:22 följande:
    och riktiga pruttar är bara luft ur röven =)
    Nope, riktiga pruttar är mest gaser. metan, bland annat. illaluktande gaser, och nu har man kläder mellan, men det följer även med bajspartiklar. det är enorm skillnad att jämföra luftpruttar på en bebismage med riktiga pruttar....

haha, jag fattar inte att jag skriver om sånt här...
    F och L, mina stjärnor :)
  • Emmi27
    Kya skrev 2011-06-01 18:11:08 följande:
    Nope, riktiga pruttar är mest gaser. metan, bland annat. illaluktande gaser, och nu har man kläder mellan, men det följer även med bajspartiklar. det är enorm skillnad att jämföra luftpruttar på en bebismage med riktiga pruttar....

haha, jag fattar inte att jag skriver om sånt här...
    japp, men det låter likadant och det tycker jag är högst otrevligt när man äter. Men mammor är väl vana vid pruttar och bajs vid maten och har noll förståelse eller respekt för andra som inte uppskattar det.
Svar på tråden Byta blöja på café?