• Emmi27

Byta blöja på café?

Kom på en sak som jag blev mycket irriterad på igår. Var och fikade med en kompis och på fiket satt det en mamma med sin bebis och sen nån kompis till mamman och säkert barnets mormor. Jag och min kompis har precis beställt varsin macka och kaffe och väntar på mackorna när vi ser att mamman byter blöja på ungen i soffan. Det finns en toalett men inget skötbord så jag kan förstår att nöden kanske inte har nån lag, men, straxt efter att bjöjan var bytt så började de göra sig i ordning för att gå, de vuxna skulle på muggen och så innan bara. När vi precis fått in maten så hör vi pruttljud. Mormorn som står och gör pruttljud på bebisens mage. Vafan! Folk äter!

De hade kunnat gå över till McDonalds som ligger på andra sidan gatan där det finns skötbord. Och att sitta och göra pruttljud när folk äter 2 meter bort, hur tänker man då? Hade god lust att säga "ursäkta med det där är inte så trevligt" men har fått inställningen att mammor och folk med barn inte förstår att deras gulligull och blöjbyte inte går före folks aptit...

• Svar på tråden Byta blöja på café?
  • Ekrlsn

Jag ska nog gå och fika med båda ungarn idag och göra massa pruttljud
    Hoppas folk stör sig något enormt på oss för jag kommer endast njuta av mina glada barn  

• Emmi27
    Ekrlsn skrev 2011-06-02 10:23:44 följande:
    Jag ska nog gå och fika med båda ungarn idag och göra massa pruttljud
    Hoppas folk stör sig något enormt på oss för jag kommer endast njuta av mina glada barn  
    Då får du ha det så trevligt
    Du låter dock som en typisk mamma som inte har någon som helst respekt för andra. Men som sagt, det är väl så vissa mammor blir, lever i en bubbla där bara dom och barnen existerar, alla andra får anpassa sig och slänga sig ur vägen.
  • an0nym0u5

Varför sa du inte till henne då? Typiskt svenskt att bara sitta o mumla lite för sig själv. Du kunde ju ha sagt: kan du sluta munprutta bebisen, jag blir äcklad och stött av det.

Låter det löjligt? Ja, kanske för att det är löjligt.

Sluta vara så jäkla känslig TS, eller stanna hemma och fika. Det finns betydligt värre saker att ojja sig över..

Prutt prutt Tungan ute

• an0nym0u5
    Jag blir mer äcklad av tanken på att personalen på fiket kanske glömt tvätta händerna efter ett toalett-besök. Det är säkert ganska vanligt dessutom.

Tänk dig följande: Den som plockar ihop din macka kanske precis varit på toaletten och klämt en kabel, stuntat i att tvätta händerna och sedan går han/hon med sina äckliga händer som nu består av bajspartiklar och tar på allt som din macka består av.

Sen får du den serverad, blir lite äcklad av någon som munpruttar sin bebis. Men du stoppar ändå i dig mackan med mer eller mindre god aptit, lyckligt ovetandes om att du just nu tuggar bajs..

DET tycker jag är äckligt! 
  • polinskibonk
    Emmi27 skrev 2011-05-31 21:55:59 följande:
    Ja, barn är en del av vardagen, pruttljud när man äter borde inte behöva vara det. Jag sktier i bebisen, det fick i kombination med blöjbyten, mig att för en stund tappa aptiten. Dessutom är det inget barnvänligt café eftersom det inte finns skötbord på toaletten. Om man ändå ska gå därifrån kan man väl byta blöja på ett lämpligare ställe som ligger 1 minut därifrån. Men som vanligt så verkar det som att barnlösa människor inte har rätt till nånting så fort det är ett barn i närheten.
    Vadå så bara för att det inte finns skötbord får ej barn vara där. Kan inte tänka mig att det var en bild på ett barn med kryss över på cafet- Snacka om I-lands problem. Du vet att det är folk som dör i krig och svält och annat ute i världen va.
  • Emmi27
    polinskibonk skrev 2011-06-02 10:52:52 följande:
    Vadå så bara för att det inte finns skötbord får ej barn vara där. Kan inte tänka mig att det var en bild på ett barn med kryss över på cafet- Snacka om I-lands problem. Du vet att det är folk som dör i krig och svält och annat ute i världen va.
    nej men oj, ska vi blanda in krig också? jag antar att varje gång du är irriterad på nåt tänker "Nej men guuud! barn svälter ju i världen, nu är jag inte irriterad längre". grattis till dig i sånna fall. Kul att man inte får ha åsikter. På ett forum .Som vanligt.
  • Emmi27
    an0nym0u5 skrev 2011-06-02 10:41:30 följande:
    Varför sa du inte till henne då? Typiskt svenskt att bara sitta o mumla lite för sig själv. Du kunde ju ha sagt: kan du sluta munprutta bebisen, jag blir äcklad och stött av det.

Låter det löjligt? Ja, kanske för att det är löjligt.

Sluta vara så jäkla känslig TS, eller stanna hemma och fika. Det finns betydligt värre saker att ojja sig över..

Prutt prutt Tungan ute
    Varför? För att jag vet att folk inte bryr sig, som jag fått bevisat för mig här. Men jag får störa mig på det hur mycket jag vill ändå.
  • fucktard
    polinskibonk skrev 2011-06-02 10:52:52 följande:
    Men snälla någon. De skulle fortsätta dö även om TS inte brydde sig alls. Det där är samma sak som när min mamma sa att jag var tvungen att äta upp maten för att barnen i Afrika svalt, helt totalt ologiskt.

Man byter inte blöja i en lokal där det serveras mat, och så är det bara. Lite vett får man faktiskt ha även om man klämt ur sig ett par ungar.
Svar på tråden Byta blöja på café?