• Emmi27

Byta blöja på café?

Kom på en sak som jag blev mycket irriterad på igår. Var och fikade med en kompis och på fiket satt det en mamma med sin bebis och sen nån kompis till mamman och säkert barnets mormor. Jag och min kompis har precis beställt varsin macka och kaffe och väntar på mackorna när vi ser att mamman byter blöja på ungen i soffan. Det finns en toalett men inget skötbord så jag kan förstår att nöden kanske inte har nån lag, men, straxt efter att bjöjan var bytt så började de göra sig i ordning för att gå, de vuxna skulle på muggen och så innan bara. När vi precis fått in maten så hör vi pruttljud. Mormorn som står och gör pruttljud på bebisens mage. Vafan! Folk äter!

De hade kunnat gå över till McDonalds som ligger på andra sidan gatan där det finns skötbord. Och att sitta och göra pruttljud när folk äter 2 meter bort, hur tänker man då? Hade god lust att säga "ursäkta med det där är inte så trevligt" men har fått inställningen att mammor och folk med barn inte förstår att deras gulligull och blöjbyte inte går före folks aptit...

• Svar på tråden Byta blöja på café?
  • Emmi27
    Kramig skrev 2011-06-01 09:26:46 följande:

TS Lovar att den dagen du blir mamma så slutar du bry dig. det ända som räknas då är att ditt barn mår bra. Sa själv att jag aldrig skulle ge mat offentligt, men barn blir inte hungrig på beställning. Byter både blöja och matar på offentlig plats för att mitt barn behöver det, om detta skulle störa någon så bryr jag mej inte. Finns så mycket annat de kan störa sig på i stället. Att du sedan störde dig på pruttljud, allvarligt. Är det inte värre att äta med öppen mun?

Till Jamo. Tja de släpper ju även in gäster utan att sterilisera dessa och vem vet var de varit före.

OM jag nånsin blir mamma så hoppas jag att jag kommer ihåg hur otrevligt jag tycker det är när folk byter blöja och gör pruttljud bland matgäster och har sinnesnärvaro nog att inte göra samma sak. Om nån äter med öppen mun  så skiter väl jag i det, sitter inte och glor på andra när jag äter, äckliga ljud är en annan sak.
  • Kimmice

Usch nej, blöjor skulle jag aldrig byta mitt bland folk på ett café. Det känns inte mysigt alls.

Men hellre någon som pruttar sin bebis på magen än en skrikande och missnöjd bebis tror jag... :/

Kan förstå att kombinationen inte var så aptitretande men tar man bort blöjbytet borde man kunna leva med pruttljuden. :)

• puss

byta blöja på soffan är helt ok, om det är en kissblöja. folk får knappast bajs i maten för det.
    det stör knappast någon.
    och att göra pruttljud på magen, störs man av det borde man stanna hemma.

I will mustardize you
  • puss

när man byter en kissblöja på soffan är det ju knappast nån som SER det ens.
    ner med brallan, av och på med ny blöja, upp med brallan igen. det är ju inte så att ungen kör en sprinkler över alla gäster precis.

I will mustardize you
  • Tonårsmamman1
    Kramig skrev 2011-06-01 09:26:46 följande:

TS Lovar att den dagen du blir mamma så slutar du bry dig. det ända som räknas då är att ditt barn mår bra. Sa själv att jag aldrig skulle ge mat offentligt, men barn blir inte hungrig på beställning. Byter både blöja och matar på offentlig plats för att mitt barn behöver det, om detta skulle störa någon så bryr jag mej inte. Finns så mycket annat de kan störa sig på i stället. Att du sedan störde dig på pruttljud, allvarligt. Är det inte värre att äta med öppen mun?

Till Jamo. Tja de släpper ju även in gäster utan att sterilisera dessa och vem vet var de varit före.

Du verkar vara den nya egoistiska typen av förälder, gör vad du vill och skiter i andra! 
  • Emmi27
    Kimmice skrev 2011-06-01 11:02:24 följande:

Usch nej, blöjor skulle jag aldrig byta mitt bland folk på ett café. Det känns inte mysigt alls.

Men hellre någon som pruttar sin bebis på magen än en skrikande och missnöjd bebis tror jag... :/

Kan förstå att kombinationen inte var så aptitretande men tar man bort blöjbytet borde man kunna leva med pruttljuden. :)

det var det som gjorde det, kombinationen, men håller fortfarande fast vid att man kan busa på andra sätt än med pruttljud när folk äter.
  • puss
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-01 11:07:50 följande:
    Du verkar vara den nya egoistiska typen av förälder, gör vad du vill och skiter i andra! 
    japp, det rådet får man ju ofta på fl. "sköt dig själv och skit i andra".
    I will mustardize you
  • Emmi27
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-01 11:07:50 följande:
    det är lite det där jag är ute efter, men har man inte barn själv så får man inte yttra sig i frågan enligt FL-s oskrivna regler verkar det som. Jag förstår att en bebis måste få sin blöja bytt, men det kan knappast vara så akut att man måste göra det bland matgäster. Begriper inte varför så många verkar tycka att deras barns behov går före precis alla andra. Går världen under om man byter blöja på muggen eller väljer att busa utan ljud som får en att tänka på nån med tarmproblem liksom. Världen går inte under för att de skiter i det heller men man kan ju visa lite hänsyn. Är iaf min åsikt och säger som förut, hoppas verkligen jag har mer vett i skallen än så om jag nånsin får barn.
  • Zavedos

Jag antar att du menar att hon satte munnen på magen och blåste så att det blev ljud? Varför är det äckligt?

Blöjan däremot tycker jag man byter på toan.

• puss
    Emmi27 skrev 2011-06-01 11:12:24 följande:
    det är lite det där jag är ute efter, men har man inte barn själv så får man inte yttra sig i frågan enligt FL-s oskrivna regler verkar det som. Jag förstår att en bebis måste få sin blöja bytt, men det kan knappast vara så akut att man måste göra det bland matgäster. Begriper inte varför så många verkar tycka att deras barns behov går före precis alla andra. Går världen under om man byter blöja på muggen eller väljer att busa utan ljud som får en att tänka på nån med tarmproblem liksom. Världen går inte under för att de skiter i det heller men man kan ju visa lite hänsyn. Är iaf min åsikt och säger som förut, hoppas verkligen jag har mer vett i skallen än så om jag nånsin får barn.
    på vilket vis störs du? tror du att du får snopp-baciller på dig?
    I will mustardize you
Svar på tråden Byta blöja på café?