• Emmi27

Byta blöja på café?

Kom på en sak som jag blev mycket irriterad på igår. Var och fikade med en kompis och på fiket satt det en mamma med sin bebis och sen nån kompis till mamman och säkert barnets mormor. Jag och min kompis har precis beställt varsin macka och kaffe och väntar på mackorna när vi ser att mamman byter blöja på ungen i soffan. Det finns en toalett men inget skötbord så jag kan förstår att nöden kanske inte har nån lag, men, straxt efter att bjöjan var bytt så började de göra sig i ordning för att gå, de vuxna skulle på muggen och så innan bara. När vi precis fått in maten så hör vi pruttljud. Mormorn som står och gör pruttljud på bebisens mage. Vafan! Folk äter!

De hade kunnat gå över till McDonalds som ligger på andra sidan gatan där det finns skötbord. Och att sitta och göra pruttljud när folk äter 2 meter bort, hur tänker man då? Hade god lust att säga "ursäkta med det där är inte så trevligt" men har fått inställningen att mammor och folk med barn inte förstår att deras gulligull och blöjbyte inte går före folks aptit...

• Svar på tråden Byta blöja på café?
  • Emmi27
    hallencreutz89 skrev 2011-06-03 08:07:42 följande:
    De kunde bytt på toa ändå, jag har bytt på toa utan skötbord många gånger. Ärbebisen väldigt liten kan man användatoan som skötbord och annars är den stor nog för satt man ska kunna lyfta den när man byter eller låta den ta stöd med fötterna nånstans. Pruttljud tycker jag kvittar rätt mycket, så länge det görs med munnen. Fast det beror ju på hur extrema ljud man gör också.
    dessa ljud var rätt extrema, alltså det var höga pruttljud och inget som försvann bland något sorl i lokalen.
  • Emmi27
    lövet2 skrev 2011-06-03 08:11:12 följande:
    TS - Det finns terapi för det mesta. Antagligen även för dina problem. Kolla med VC så kanske de kan remissa dig vidare!
    om du inte har nåt vettigare att säga så behöver du inte säga nåt alls. Om du på allvar tror att jag behöver terapi så kan vi ju gå tillsammans för då är nog inte du riktigt frisk heller. Och om du bara driver så kan du sluta upp med det för du idiotförklarar bara dig själv. Men återigen så är det många mammor här inne som inte har nån förståelse alls för andra.
  • GasGudrun
    Filifjonka88 skrev 2011-06-03 00:29:04 följande:
    Har bara läst TS.

Det är SJUKT VIDRIGT, att  folk ens tänker på att byta en blöja i en soffa på ett café..
    Tycker föräldrar i så fall ska lägga ungen i vagnen, gå ut och göra det ute eller i alla fall en jävligt bra bit ifrån där folk ska sitta och äta..

Pruttljud är också ganska äckligt. Hemma får man göra vad man vill. Men jag är väldigt kräkmagad och i fel situation skulle jag kunna lämna min goda macka och bara dra för jag skulle må så dåligt.
    Äckliga sluskfamilj...
  • puss
    Emmi27 skrev 2011-06-03 11:21:49 följande:
    dessa ljud var rätt extrema, alltså det var höga pruttljud och inget som försvann bland något sorl i lokalen.
    fö kan jag mycket väl lägga av en brakare själv.
    hur så?
    I will mustardize you
  • puss

nu ska jag iaf iväg och PRUTTA och GNIDA MITT SVETTIGA SKÖTE mot spinningsadlen.

*out*

I will mustardize you
  • Emmi27
    Kya skrev 2011-06-03 08:03:27 följande:
    jag reagerade inte med äckel innan jag blev mamma heller. bara för att nån spolade i nån kran så påmindes inte jag om kiss-ljud heller.
    det är väl en jäkla skillnad att spola i en kran och att göra pruttljud?
  • anayia
    Har bara läst TS.

Det är SJUKT VIDRIGT, att  folk ens tänker på att byta en blöja i en soffa på ett café..
    Tycker föräldrar i så fall ska lägga ungen i vagnen, gå ut och göra det ute eller i alla fall en jävligt bra bit ifrån där folk ska sitta och äta..

Pruttljud är också ganska äckligt. Hemma får man göra vad man vill. Men jag är väldigt kräkmagad och i fel situation skulle jag kunna lämna min goda macka och bara dra för jag skulle må så dåligt.
    Äckliga sluskfamilj...
  • lövet2
    Emmi27 skrev 2011-06-03 11:24:36 följande:
    om du inte har nåt vettigare att säga så behöver du inte säga nåt alls. Om du på allvar tror att jag behöver terapi så kan vi ju gå tillsammans för då är nog inte du riktigt frisk heller. Och om du bara driver så kan du sluta upp med det för du idiotförklarar bara dig själv. Men återigen så är det många mammor här inne som inte har nån förståelse alls för andra.
    Om du inte själv inser att du har problem, så är det väl bra om någon berättar det för dig? Jag känner andra som du, t ex en som inte klarar av att gå på ett café sommartid eftersom det finns äckliga människor där som är barfota i sandalerna. Hon ser inte heller att det är hon som har problem, utan hon anser att det är alla de där barfota människorna som har det ...
  • hallencreutz89
    Emmi27 skrev 2011-06-03 11:21:49 följande:
    ja, som sagt så beror det på hur extrema ljuden var, och det vet ju bara du egentligen. För man får ju tänka lite på sin nivå när man är bland folk i allmänhet så varför inte när man gör pruttljud också då?
  • din
    lövet2 skrev 2011-06-03 08:11:12 följande:
    TS - Det finns terapi för det mesta. Antagligen även för dina problem. Kolla med VC så kanske de kan remissa dig vidare!
    Det var dummaste, och korkade kommentar nånsin jag har läst.
    Lövet, eller vad du ens heter,sök hjälp innan det bli försent.
  • Emmi27
    lövet2 skrev 2011-06-03 12:17:41 följande:
    Om du inte själv inser att du har problem, så är det väl bra om någon berättar det för dig? Jag känner andra som du, t ex en som inte klarar av att gå på ett café sommartid eftersom det finns äckliga människor där som är barfota i sandalerna. Hon ser inte heller att det är hon som har problem, utan hon anser att det är alla de där barfota människorna som har det ...
    och du tror att jag skulle få nån sorts aha-upplevelse av din kommentar eller? lägg ner och inse att det faktiskt finns dom som inte är lika överförtjusta i blöjor och höga pruttljud vid matbordet och sluta jämför med sånt som det inte är jämförbart med.
  • Emmi27
    hallencreutz89 skrev 2011-06-03 13:50:47 följande:
    ja, som sagt så beror det på hur extrema ljuden var, och det vet ju bara du egentligen. För man får ju tänka lite på sin nivå när man är bland folk i allmänhet så varför inte när man gör pruttljud också då?
    mm precis. kan tala om att det nästan ekade eftersom det inte var så mycket folk.
  • din
    Har bara läst TS.

Äckliga sluskfamilj...
    Jag håller med dig.
    Men det märkligaste är de som tror/tycker att de har rätt att göra vad som helst och stödja det sättet/bettende.
  • Pepparfrun

Tycker du att pruttljuden var värre än blöjbytet? Wow.

• Emmi27
    Pepparfrun skrev 2011-06-03 16:27:28 följande:
    Tycker du att pruttljuden var värre än blöjbytet? Wow.
    Nope, tycker att det är lika otrevliga båda två. Men kombinationen var värre.
  • Pepparfrun
    Emmi27 skrev 2011-06-03 16:29:40 följande:
    Nope, tycker att det är lika otrevliga båda två. Men kombinationen var värre.
    Varför är pruttljud otrevliga?
  • Emmi27
    Pepparfrun skrev 2011-06-03 16:31:30 följande:
    Varför är pruttljud otrevliga?
    Pruttar vid matbordet är otrevliga och det är pruttljud också, eftersom det låter som pruttar.
  • Pepparfrun
    Emmi27 skrev 2011-06-03 16:33:14 följande:
    Pruttar vid matbordet är otrevliga och det är pruttljud också, eftersom det låter som pruttar.
    Men du ser väl att de görs med munnen? Eller menar du att damen fes?
  • Emmi27
    Pepparfrun skrev 2011-06-03 16:34:25 följande:
    Men du ser väl att de görs med munnen? Eller menar du att damen fes?
    Om du läser min TS så ser du vad jag menar.
Svar på tråden Byta blöja på café?