• Emmi27

Byta blöja på café?

Kom på en sak som jag blev mycket irriterad på igår. Var och fikade med en kompis och på fiket satt det en mamma med sin bebis och sen nån kompis till mamman och säkert barnets mormor. Jag och min kompis har precis beställt varsin macka och kaffe och väntar på mackorna när vi ser att mamman byter blöja på ungen i soffan. Det finns en toalett men inget skötbord så jag kan förstår att nöden kanske inte har nån lag, men, straxt efter att bjöjan var bytt så började de göra sig i ordning för att gå, de vuxna skulle på muggen och så innan bara. När vi precis fått in maten så hör vi pruttljud. Mormorn som står och gör pruttljud på bebisens mage. Vafan! Folk äter!

De hade kunnat gå över till McDonalds som ligger på andra sidan gatan där det finns skötbord. Och att sitta och göra pruttljud när folk äter 2 meter bort, hur tänker man då? Hade god lust att säga "ursäkta med det där är inte så trevligt" men har fått inställningen att mammor och folk med barn inte förstår att deras gulligull och blöjbyte inte går före folks aptit...

• Svar på tråden Byta blöja på café?
  • puss
    MickeN1973 skrev 2011-06-02 11:26:04 följande:
    Då lämnar man cafet utan att betala.

Sen kan svinet betala för maten  
    fast man betalar ju först, iof sig.
    I will mustardize you
  • puss
    Emmi27 skrev 2011-06-02 11:01:40 följande:
    Varför? För att jag vet att folk inte bryr sig, som jag fått bevisat för mig här. Men jag får störa mig på det hur mycket jag vill ändå.

stör på dig du, för all del. inte så att jag tänker ändra mig direkt. jag tänker glatt fika, byta blöja och prutta vidare.

din ångest, ditt ansvar.

I will mustardize you
  • yodi
    Emmi27 skrev 2011-06-01 11:23:58 följande:
    Om jag skulle sitta 2 bord bort och göra pruttljud, skulle du uppskatta det då?

hade du bara sutit för dig själv och gjort ljud hade jag nog tänkt konstig människa och sedan inte bekymrat mig mer om det.

är det någon som busar med en bebis tar jag definitivt inte illa upp.

däremot så hade jag aldrig byt blöja i soffan.

• MickeN1973
    puss skrev 2011-06-02 11:31:12 följande:

stör på dig du, för all del. inte så att jag tänker ändra mig direkt. jag tänker glatt fika, byta blöja och prutta vidare.

din ångest, ditt ansvar.

Byter du tampong eller binda vid bordet också?
    Om inte, vad är anledningen till att du går undan för att göra just detta ?  
  • Gul Katt

Det är faktiskt inte ok att byta blöjor mitt bland folk som sitter och äter! Det är väldigt respektlöst!

Föräldrar vars vardag är just avföring, spyor och blöjbyten kanske inte reagerar och tänker på det, men övriga människor då? Tråkigt om det inte finns skötbord, men det gör det inte mer rätt att byta blöjor bland folk i ett cafe/restaurang där folk äter!

Har jobbar inom cafe/restaurangbranchen många år och det har hänt vid flertal tillfällen att när man dukat av bord så har det legat blöja full med avföring på bordet tillsammans med disken. Jag förstår faktiskt inte hur man tänker då!

Bara för att man är förälder och tycker sig kunna ta vilka rättigheter som helst, måste man väl kunna respektera andra? Finns MÅNGA som blir äcklad av bajs (spelar ingen roll hur naturligt det är), och det är inte så roligt att få sin måltid förstörd.

• Gul Katt
    Emmi27 skrev 2011-06-02 11:00:50 följande:
    nej men oj, ska vi blanda in krig också? jag antar att varje gång du är irriterad på nåt tänker "Nej men guuud! barn svälter ju i världen, nu är jag inte irriterad längre". grattis till dig i sånna fall. Kul att man inte får ha åsikter. På ett forum .Som vanligt.
    Mm...men såna här ämnen brukar man inte få ha åsikter i....Inte om man har "fel" åsikt iaf.
  • puss
    MickeN1973 skrev 2011-06-02 11:34:12 följande:
    Byter du tampong eller binda vid bordet också?
    Om inte, vad är anledningen till att du går undan för att göra just detta ?  
    inte på mig själv, eftersom jag är transa. men jag gör det gärna på vänner.
    I will mustardize you
  • Gul Katt
    puss skrev 2011-06-02 11:31:12 följande:

din ångest, ditt ansvar.

Det där är väl fruktanssvärt otrevligt?! Hur fan kan det vara någon annans ansvar att du byter blöja på ett matställe?

Tyvärr är det ofta så. Så fort någon blir förälder så förlorar dom sitt sunda förnuft och i stort sett all respekt gentemot andra människor.

Men egentligen, va skönt då. Då kan jag strunta i att ta upp hundskit i fortsättningen då. För om du kör i den med din barnvagn eller trampar i det, så är det din ångest och ditt ansvar! Alla nöjda och glada, precis som det ska va.

• puss
    yodi skrev 2011-06-02 11:33:42 följande:

hade du bara sutit för dig själv och gjort ljud hade jag nog tänkt konstig människa och sedan inte bekymrat mig mer om det.

är det någon som busar med en bebis tar jag definitivt inte illa upp.

däremot så hade jag aldrig byt blöja i soffan.

sitta själv på fiket ba: PPPRRRRRTT PPPRTT
    I will mustardize you
  • puss
    Gul Katt skrev 2011-06-02 11:42:38 följande:

Det är faktiskt inte ok att byta blöjor mitt bland folk som sitter och äter! Det är väldigt respektlöst!

Föräldrar vars vardag är just avföring, spyor och blöjbyten kanske inte reagerar och tänker på det, men övriga människor då? Tråkigt om det inte finns skötbord, men det gör det inte mer rätt att byta blöjor bland folk i ett cafe/restaurang där folk äter!

Har jobbar inom cafe/restaurangbranchen många år och det har hänt vid flertal tillfällen att när man dukat av bord så har det legat blöja full med avföring på bordet tillsammans med disken. Jag förstår faktiskt inte hur man tänker då!

Bara för att man är förälder och tycker sig kunna ta vilka rättigheter som helst, måste man väl kunna respektera andra? Finns MÅNGA som blir äcklad av bajs (spelar ingen roll hur naturligt det är), och det är inte så roligt att få sin måltid förstörd.

men snälla. om jag byter en liten kissblöja på soffan är det knappast nån som ser. snabb och smidig liksom. svisch svisch.
    I will mustardize you
Svar på tråden Byta blöja på café?