• Emmi27

Byta blöja på café?

Kom på en sak som jag blev mycket irriterad på igår. Var och fikade med en kompis och på fiket satt det en mamma med sin bebis och sen nån kompis till mamman och säkert barnets mormor. Jag och min kompis har precis beställt varsin macka och kaffe och väntar på mackorna när vi ser att mamman byter blöja på ungen i soffan. Det finns en toalett men inget skötbord så jag kan förstår att nöden kanske inte har nån lag, men, straxt efter att bjöjan var bytt så började de göra sig i ordning för att gå, de vuxna skulle på muggen och så innan bara. När vi precis fått in maten så hör vi pruttljud. Mormorn som står och gör pruttljud på bebisens mage. Vafan! Folk äter!

De hade kunnat gå över till McDonalds som ligger på andra sidan gatan där det finns skötbord. Och att sitta och göra pruttljud när folk äter 2 meter bort, hur tänker man då? Hade god lust att säga "ursäkta med det där är inte så trevligt" men har fått inställningen att mammor och folk med barn inte förstår att deras gulligull och blöjbyte inte går före folks aptit...

• Svar på tråden Byta blöja på café?
  • Hannah76
    smulan1981 skrev 2011-06-02 23:45:10 följande:
    Mmm... det är ju inte så att kisset hoppar över till ditt bord...
    Å som jag skrev. Det är ju lika mycket bakterier bredvid om det är kvar i blöjan...

Du vill med andra ord inte ha blöjbarn bredvid dig när du "är ute på lokal..." ? 
    Eh nej det blir betydligt mycket mer bakterier när blöjan öppnas än när den är stängd och kläder på.

Varför skulle jag inte vilja ha blöjbarn bredvid mig??

Har haft två blöjbarn själv och har ofta varit på lokal, och har aldrig hamnat i en situation där jag måste byta blöja mitt bland de som äter.
  • smulan1981

så när du öppnar blöjan då *poff* flyger bakterierna över till dig?

(tänk om man visste hur mycket bakterier det finns överallt, o tänk om du visste var personalen precis haft sina händer...host host) det är väl lite värre än ett snabbt blöjbyte.

Personligen hade jag tyckt mer synd om mamman som inte hade tillgång till något skötbord på toaletten än om oss andra gäster som varit "tvungna" att vara i närheten av denna bakteriehärd... 

Hur kan du tycka att en kissblöja är äcklig, ohygienisk...full med bakterier etc. Det var ju inte så att mamman lämnade kvar blöjan på soffan. =) 

• Filifjonka88

Har bara läst TS.

Det är SJUKT VIDRIGT, att  folk ens tänker på att byta en blöja i en soffa på ett café..
    Tycker föräldrar i så fall ska lägga ungen i vagnen, gå ut och göra det ute eller i alla fall en jävligt bra bit ifrån där folk ska sitta och äta..

Pruttljud är också ganska äckligt. Hemma får man göra vad man vill. Men jag är väldigt kräkmagad och i fel situation skulle jag kunna lämna min goda macka och bara dra för jag skulle må så dåligt.
    Äckliga sluskfamilj...

• Filifjonka88
    Emmi27 skrev 2011-06-02 10:29:10 följande:
    Då får du ha det så trevligt
    Du låter dock som en typisk mamma som inte har någon som helst respekt för andra. Men som sagt, det är väl så vissa mammor blir, lever i en bubbla där bara dom och barnen existerar, alla andra får anpassa sig och slänga sig ur vägen.
  • smulan1981

Vår son har nyligen lärt sig göra små pruttljud själv. Han är mucho road av det. Ska vi också gå ut varje gång han gör minsta lilla ljud? Eller kan fröknarna fisförnäma ha lite förståelse för det? Eller det kanske räcker att vi går ut till toaletten om han får för sig att (gud förbjude) munprutta??

• Filifjonka88
    smulan1981 skrev 2011-06-03 00:39:26 följande:
    Vår son har nyligen lärt sig göra små pruttljud själv. Han är mucho road av det. Ska vi också gå ut varje gång han gör minsta lilla ljud? Eller kan fröknarna fisförnäma ha lite förståelse för det? Eller det kanske räcker att vi går ut till toaletten om han får för sig att (gud förbjude) munprutta??
    Jag kan bara prata för mig själv. Det är STOR skillnad om om en bebis sitter och gör pruttljud och har roligt åt det än om en vuxen sitter och gör det för att roa en liten bebis. Ett barn i treårsåldern är gränsen alltså.
  • smulan1981
    Filifjonka88 skrev 2011-06-03 00:56:07 följande:
    Jag kan bara prata för mig själv. Det är STOR skillnad om om en bebis sitter och gör pruttljud och har roligt åt det än om en vuxen sitter och gör det för att roa en liten bebis. Ett barn i treårsåldern är gränsen alltså.
    Hahaha.. Så barn under 3 år får göra pruttljud, men inte barn över 3 år?
    Hans pruttljud låter ungefär lika mycket som om de skulle kommit från en vuxen persons läppar, så vad är då skillnaden? Inte särskilt stor iallafall. Han är förresten under 3 år, så då har jag din tillåtelse att låta honom munprutta hejvilt?
  • Kya
    Emmi27 skrev 2011-06-02 09:02:45 följande:
    japp, men det låter likadant och det tycker jag är högst otrevligt när man äter. Men mammor är väl vana vid pruttar och bajs vid maten och har noll förståelse eller respekt för andra som inte uppskattar det.
    jag reagerade inte med äckel innan jag blev mamma heller. bara för att nån spolade i nån kran så påmindes inte jag om kiss-ljud heller.
    F och L, mina stjärnor :)
  • hallencreutz89

De kunde bytt på toa ändå, jag har bytt på toa utan skötbord många gånger. Ärbebisen väldigt liten kan man användatoan som skötbord och annars är den stor nog för satt man ska kunna lyfta den när man byter eller låta den ta stöd med fötterna nånstans. Pruttljud tycker jag kvittar rätt mycket, så länge det görs med munnen. Fast det beror ju på hur extrema ljud man gör också.

Svar på tråden Byta blöja på café?