• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Sven Erik Johansson
    Anonym (hm nej!) skrev 2011-06-08 07:44:40 följande:
    jag är också 28, men har bara varit med 6st.. men NEJ jag tyckr INTE att du är äcklig på något vis!!!!

jag träffade min man när jag bara var 22½år... :)

tycker inte det är äckligt även om man så varit med flera 100, så länge man skyddat sig liksom... :)))
    Att skydda sig mot könssjukdomar är ingen garanti för att inte bli smittad. Om vi tar HPV som exempel-som som sagt är väldigt lömskt då de farliga formerna av HPV ofta inte ger några synliga symptom-så läste jag som sagt någonstans att kondom är långt ifrån 100%-igt närdet gäller att skydda.Jag såg tom en siffra på 40% i en artikel. Jag vet inte om det stämmer men någon/några av HPV-formerna är väldigt smittsamma.
  • LarsS

Kanske en undersökning som sätter värdet på när det blir äckligt? Tex: 4 st inte äckligt, men 5 st då är det äckligt. Och naturligtvis en för män och annan för kvinnor.

• Selfish Geene
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 08:33:54 följande:
    Att skydda sig mot könssjukdomar är ingen garanti för att inte bli smittad. Om vi tar HPV som exempel-som som sagt är väldigt lömskt då de farliga formerna av HPV ofta inte ger några synliga symptom-så läste jag som sagt någonstans att kondom är långt ifrån 100%-igt närdet gäller att skydda.Jag såg tom en siffra på 40% i en artikel. Jag vet inte om det stämmer men någon/några av HPV-formerna är väldigt smittsamma.
    Det handlar om att prioritera.
    Visst kan man helt avstå sex och vara 100% skyddad mot sexuellt överförbara sjukdomar, men många tar hellre den nödvändiga risken om vinsten är ett rikt och tillfredsställande sexliv. 

• Plutteli
    LarsS skrev 2011-06-08 08:35:30 följande:
    Kanske en undersökning som sätter värdet på när det blir äckligt? Tex: 4 st inte äckligt, men 5 st då är det äckligt. Och naturligtvis en för män och annan för kvinnor.
    du får göra en omröstning.
  • annawestergren
    LarsS skrev 2011-06-08 08:35:30 följande:
    Håller med >Plutteli här uppe!!!
  • Mollie och Maya

Nej ts du är inte äcklig. Jag anser att alla själva får avgöra vad som känns bra för en själv.
    Det här med att kvinnor anses äckligare än män om dom haft många sexpartners är helt skrattretande. Vi lever väl på 2000-talet ?!!

• Anonym

Ja, jag hade aldrig velat vara med en person som haft så många sexpartners. I mina ögon är det äckligt. Tur att vi är olika, så att alla hittar en livspartner, oavsett antal tidigare sexpartners.

• Anonym

Jag vet inte om jag vill använda ordet äcklig. Men jag hade haft svårt att acceptera att min blivande skulle haft så många. Jag är inte gammalmodig på något vis, men kan inte förstå "tjusningen" med att "ligga runt". Sex har man väl med någon man attraheras av och tycker om? Inte för nöjes skull? Eller för att utöka någon lista.

• Tussibell

Seriöst... Vad spelar det för roll!? 
    Sex med 7, 17, 27, eller 57.

Jag har kysst över 100 personer
    Jag har badat naken i havet
    Jag har  haft sex på udda ställen 
    Jag har haft sex med så många jag känt för att ha sex med

Man lever en gång och jag lever mitt liv! 
    Jag dömer inte dom som haft sex med bara "2" personer varför ska dom döma mig för att ha haft sex med "22" i sådana fall. 

Säg mig, vilken siffra är rätt för vilken ålder.
    Jag är 30 - Hur många får jag lov att ha haft sex med?! (Till er som säger att 27 är äckligt)
    Var hittar man detta facit?

Om det var 27 riktigt fula sexpartners, men könssjukdomar allihopa ja då var det äckligt!
    Men om det var en Leonardo Dicaprio, en Alexander Skarsgård, en Vin Disel, osv då är det inte ett dugg äckligt!

Ha sex med så många du vill!
    Sex is a wonderful thing! 

• Här och nu
    Selfish Geene skrev 2011-06-08 08:37:58 följande:
    Det handlar om att prioritera.
    Visst kan man helt avstå sex och vara 100% skyddad mot sexuellt överförbara sjukdomar, men många tar hellre den nödvändiga risken om vinsten är ett rikt och tillfredsställande sexliv. 

Så viruset skulle tränga igenom kondomen?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?