• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • Sven Erik Johansson
    Anonym (ERFARENHET) skrev 2011-06-08 11:20:57 följande:
    fast enligt mig å rätt många fler med mig skulle jag tro så är du otroligt dömmande angående vårat antal av sexpartners.. dubbelmoral välkommen.
    Vilken dubbelmoral? Menar du att jag förordar olika moral för mig själv och för dig?

Dessutom finns INGET dömande av personer. Man måste skilja på sak o person
    och man ,måste väl ändå kunna diskutera för- o nackdelar med olika livsstil
    utan tabun.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 11:23:18 följande:
    Vaccinen  tar inte alla de farliga HPV-formerna.
    Nej, det tar ju bara två typer, 16 och 18 om jag minns rätt. Och så förstås de som orsakar större delen av kondylomfallen, 6 och 11.

70% skydd mot livmoderhalscancer ger det i varje fall.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • annawestergren
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 11:27:03 följande:
    har ingen aning om det går att testa sig för det eller inte men att vaccinera sig för könssjukdomar för att få ligga unt är rent ut sagt patetiskt!

Dom som tror på gud vet också att könssjukdomar finns av en andledning! Justden andleningen att vi inte SKA knulla runt för dom människor som inte fattar det. Men dom som har någorlunda vett förstår ju att man håller sig till kärlek och förhållande-sex.
    AAAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAA!!!! Fan vad jag älskar människor som är så svaga så dom måste ha en religion med regler för att veta hur dom ska och inte ska uppföra sig! Varfr inte bara älska gud så som du uppfattar honom? Inte som någon annan säger att han är?!

Dessutom är inte det här en religiös tråd - vill du pracka på någon dina fantasier om ett bättre leverna med religion får du göra en egen tråd! 
  • Tonx
    The Rain Girl skrev 2011-06-08 11:23:16 följande:
    Snacka om att vara hjärntvättad när man tror att det är bra på något sätt att ligga med 100 olika personer! Snacka OM!
    Jag tror ingenting, jag vet. Och det jag vet är att jag mår förjävla bra av att göra det jag känner för och bejaka min sexualitet.
    Men sånt har ju du jävligt svårt att förstå för enligt dig ska vi leva efter hitte-på-regler som står i en av de där sagoböckerna du baserar ditt liv på.

• martinam

Nä nu börjar du gå mig på nerverna... så jag tar här med bort min "anonymitet ERFARENHET" Folk som du gör mig verkligen förbannad. Speciellt efter att man läst din presentation och inser att du nog är värst av oss alla. Förlorat din fru (beklagar) Skaffa en tjej, blev jätte kär, det tar slut, du skaffar en flickvän men du älskar fortfarande din förra flickvän som du hade efter din fru men din flickvän är ok med det... ja menar seriöst? Jag har iaf ett förhållande i taget där jag ÄLSKAR personen som jag är TILLSAMMANS med. Resterande som man har haft sexuella förhållanden med under singeltiden dom har man haft sexuella dragelser till, men inget mer.

Men du, du är ju kär i en å ligger med en annan det DÄT är enligt mig inte bara fel utan JAG skulle känna mig sjukt äcklig och utnyttjad om jag var din nuvarande flickvän.

Och vadå fråga om ORD... Det är du som skrivit monogan typ konstant i dom flesta inlägg å nu kommer du å säger att det bara är en "fråga om ord" Enligt mig är ord sjukt vilktigt när man skriver en text, men där skilljer vi oss tydligen.... :/

Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 11:26:18 följande:
    OM vi kallar det monogami eller något annat är en fråga om ord. Själva principen jag är för är
    trogen stabil kärlek. Antalet sexpartners har ökat betydligt i genomsnitt på senare år. Jag tror det var
    färre om vi bara går så långt tillbaka som tex 80-talet.
  • Sven Erik Johansson
    Plutteli skrev 2011-06-08 11:23:11 följande:
    Varför skulle täta partnerbyten leda till att man blir osäker och ostabil som person? Har man en period där man inte vill vara stabil så får det väll vara så, det betyder ju inte att man för alltid kommer vara en ostabil person.
    Personligen tror jag att flertalet mår bäst av stabilitet i kärlekslivet och jag tror också
    att barn många gånger mår bäst av att växa upp i stabila hem och många far illa vid
    skillsmässor. Jag är gymnasielärare och har upplevt hur åtskilliga elever mått dåligt
    i samband med föräldrars skillmässor och även otrohet.
  • annawestergren
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-08 11:30:25 följande:
    Nej, det tar ju bara två typer, 16 och 18 om jag minns rätt. Och så förstås de som orsakar större delen av kondylomfallen, 6 och 11.

70% skydd mot livmoderhalscancer ger det i varje fall.
    Du är smart! Jag gillar dig!
  • Anonym

Jag har haft sex med 40-50 st, är snart 28. Jag tycker inte att man är äcklig. Men, däremot så får man tänka på varför man haft så många. Jag sökte bekräftelse, hade så då¨lig självkänsla och ville bara att nån skulle vilja ha mig så i efterhand så känner jag mig lite äcklad av mig själv men vet ju varför jag knullade runt. Önskar att jag haft mer respekt för min kropp och insett att det där inte gav mig bättre självkänsla. Sen om man ligger med en massa för att man tycker det är kul och får ut nåt av det på riktigt så varför inte? är väl inte nån annans problem liksom.

• Plutteli
    Dreams Never Ends skrev 2011-06-08 11:27:03 följande:
    har ingen aning om det går att testa sig för det eller inte men att vaccinera sig för könssjukdomar för att få ligga unt är rent ut sagt patetiskt!

Dom som tror på gud vet också att könssjukdomar finns av en andledning! Justden andleningen att vi inte SKA knulla runt för dom människor som inte fattar det. Men dom som har någorlunda vett förstår ju att man håller sig till kärlek och förhållande-sex.
    Nja, man vaccinerar sig ju för att slippa cancer, just de sjukdomarna kan komma från andra håll än just sex.

Ja, dom som tror på gud kanske ser det så, jag tror inte på gud så varför ska jag då tro på att könssjukdomar är "guds" sätt att säga åt oss att knulla mindre? I synnerhet då man kan skydda sig rätt bra om man bara vill.
  • Sven Erik Johansson
    annawestergren skrev 2011-06-08 11:15:42 följande:
    Monogami och one-night-stands är inte samma sak!
    Så skrev jag väl inte.Eller föll något ord bort?
Svar på tråden Är jag "äcklig"?