• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 10:53:28 följande:
    Det dör ungefär 300 i livmoderhalscancer per år i Sverige. Så många dör inte i AIDS.
    Väldigt många botas , men det finns alltid också de som inte klarar det, där cancern hunnit
    spridas.
    Wolfram Alpha anger ungefär 180. Men visst, i Sverige är det sant att livmoderhalscancer är en vanligare dödsorsak. Sett ur ett globalt perspektiv stämmer det dock inte.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Sven Erik Johansson
    Anonym (ERFARENHET) skrev 2011-06-08 10:30:07 följande:
    Kyss mig! Å om du inte märkt det så är vi människor. Människor är egoistiska! För den sakens skull måste ja få ligga om jag vill det utan att moral gubbar kommer och påstår att man skall avstå med respekt mot sina medmänniskor. Dummaste jag hört och något jag inte alls skulle bli förvånad om någon ur jehovas skulle komma och predika i dörröppningen om. Men då tar ja fram monster dildon å piskan, läderstövlarna å bojorna å frågar om h*n vill va me å leka kanske..... Idiot.
    Jag är inte JV och inte heller någon "moralgubbe". Givetvis väljer du själv , men sanningen som inte alla vill höra är faktiskt att trogen monogam kärlek har sina fördelar och bland annat  minskar sannolikheten för könssjukdomar. Jag uppsakttar sex definmitivt, men jag uppskattar inte one-night-stands.
  • annawestergren
    Kyss mig! Å om du inte märkt det så är vi människor. Människor är egoistiska! För den sakens skull måste ja få ligga om jag vill det utan att moral gubbar kommer och påstår att man skall avstå med respekt mot sina medmänniskor. Dummaste jag hört och något jag inte alls skulle bli förvånad om någon ur jehovas skulle komma och predika i dörröppningen om. Men då tar ja fram monster dildon å piskan, läderstövlarna å bojorna å frågar om h*n vill va me å leka kanske..... Idiot.
    Mmm I like it!
  • Anonym (Jag)
    Singapore Sling skrev 2011-06-08 02:50:02 följande:
    Jag är 31 och jag har haft sex med bara 5, så ja, TS är äcklig.
    Är han äcklig för att du bara knullat med 5 eller har du fått till ett syftningsfel?
  • Sven Erik Johansson
    annawestergren skrev 2011-06-08 09:50:54 följande:
    Kärlek och sex är nödvändigtvis inte samma sak!

Det krävs bara EN gång och EN person för attfå en sjukdom!

Hänsyn?? Att ha sex med någon som också vill - hur tänkte du nu?

Eller så slänger vi alla som har en könssjukdom i gaskammaren!! Eller sätter upp deras ansikten på stan - eller så stenar vi dom!!! JAAA! Hitler is back Hjärta

Btw tänkte jag bara snabbt upplysa om att ifall man har en sjukdom över huvud taget som är smittsam så har man enligt smittskyddsinstitutet skyldighet att informera om detta, att inte informera om det är OLAGLIGT!
    1) Nej , men jag tror att om de är kombinerade så kan det ge mycket.

2) Det har jag inte förnekat. Visst räcker det med en gång men statistiskt ökar förståss chansen med antalet
    partners.

3) Jag menar att om man har få partners minskar statistiskt risken både att man själv får någon smitta ocha tt man överför den. Det kan finans smittor man inte vet om som tex  HPV-former som inte ger synliga symptom.
    Jag tror också att täta partnerbyten många gånger leder till mer ostabilitet och mindre känslomässig trygghet och tillfredsställelse. Jag gillar sex och kärlek. jag gillar trogen kärlek och gilalr inte one-night-stands.

4) Varför skulle de som har könssjukdomar dödas i gaskamamre. Jag föredrar att de får vård för sina sjukdomar. Försöker du emd det retoriska knepet "guilt byu association?"
  • annawestergren
    Plutteli skrev 2011-06-08 10:12:49 följande:
    Vi verkar ha samma smak när det gäller män... hmmm....
    Jääääj =)))
  • Sven Erik Johansson
    annawestergren skrev 2011-06-08 11:04:39 följande:
    Mmm I like it!
    Se mitt inlägg 1502
  • annawestergren
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 11:06:40 följande:
    1) Nej , men jag tror att om de är kombinerade så kan det ge mycket.

2) Det har jag inte förnekat. Visst räcker det med en gång men statistiskt ökar förståss chansen med antalet
    partners.

3) Jag menar att om man har få partners minskar statistiskt risken både att man själv får någon smitta ocha tt man överför den. Det kan finans smittor man inte vet om som tex  HPV-former som inte ger synliga symptom.
    Jag tror också att täta partnerbyten många gånger leder till mer ostabilitet och mindre känslomässig trygghet och tillfredsställelse. Jag gillar sex och kärlek. jag gillar trogen kärlek och gilalr inte one-night-stands.

4) Varför skulle de som har könssjukdomar dödas i gaskamamre. Jag föredrar att de får vård för sina sjukdomar. Försöker du emd det retoriska knepet "guilt byu association?"
    1) Absolut! Men det finns inget fel i att skilja dem åt heller!

2)Om man inte skyddar sig!

3) När det gäller HPV så vaccinerar man alla tonåringar nu för tiden gratis och man gör undersökningar på gyn regelbundet - vilken tur!

4)Kändes så fientlig! 
  • Anonym (över 100)
  • Anonym (ERFARENHET)

Du måste sluta använda ordet "monogam" på fel sätt.

Monogami eller engifte innebär ett äktenskap mellan endast två parter. Eller sexuella förbindelser mellan två människor. Men för den sakens skull så betyder det INTE att man inte kan ha sex med flera så länge man har det med en och en och när man är singel. Jag har inte haft one-night-stand, ja har legat med dom fler gånger än en... räknas det inte då? Herregud, sex är kul, sex är skönt. vare sig man är kär eller inte så har människor alltid sexuella drifter (med undantag för en liten procent)

Människor måste få ha sex utan att människor skall kalla varandra för äckliga eller lössläppta. Du har inte sett NÅGON av oss skriva att ni är äckliga eller konstiga för att ni valt att ha sex med bara en (högst 4 enligt vad många här anser vara "normen")

Å vem påstår att man är OTROGEN bara för att man har fler sexpartners än "normen"?!? Jag har ALDRIG varit otrogen mot någon av mina partner som jag haft förhållande med.

Och du... könssjukdommar kommer alltid finnas där... oavsett om du har sex med två eller 100, vist procentuellt är väl risken kanske större, men du kommer ALDRIG komma ifrån risken om du inte avstår från sex helt å går i kloster (men även där försegår ju sexuella aktiviteter)

Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 10:58:55 följande:
    Jag är inte JV och inte heller någon "moralgubbe". Givetvis väljer du själv , men sanningen som inte alla vill höra är faktiskt att trogen monogam kärlek har sina fördelar och bland annat minskar sannolikheten för könssjukdomar. Jag uppsakttar sex definmitivt, men jag uppskattar inte one-night-stands.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?