• Rakad Apa

Är jag "äcklig"?

Vi är ett gäng yngre människor på mitt jobb som umgås och vi snackar om vad som helst. Vi kom in på ämnet sex och antalet partners man har haft. Och en kollega kallade mig för äcklig för att jag har haft sex med 34 st. Blev rejält sur och förolämpad, kan tillägga att jag är 28. Jag tycker att det är en helt normal siffra för min ålder. Så jag blev lite nyfiken på vad andra tycker och tänker, motivera gärna. Hade ni blivit äcklade om ni träffade en ny som har haft sex med 34 st?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-19 21:19
    Skrev tråden i juni så det har blivit lite mer sen dess. Antalet är nu 38 st Antar att jag är "äckligare" än någonsin!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag "äcklig"?
  • HäckHäxan

Nej jag tycker inte att du är ett dugg äcklig! Konstiga människor, de där som alltid har ett behov av att döma andra!

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Plutteli
    Sven Erik Johansson skrev 2011-06-08 09:37:55 följande:
    Det spelar STOR ROLL. det är hänsynsfullt mot andra att inte ha många sexpartners i livet ,bland annat eftersom det minskar spridningen av könssjukdomar. det är också så att ett liv där man har sex med många innehålller mindre av stabilitet och i många fall mer av otrygghet känslomässigt och på andra sätt.
    Det handlar om solidaritet med andra. att bara leva för den egna tillfredsställelsen är egoistiskt.
    Men ge dig.
    Ser man till att använda kondom och testa sig regelbundet är man INTE en större fara än de som bara har en partner som de litar på blint. Ska man vara riktigt picky när det kommer till att skydda sig mot sjukdomar vid sex så bör man aldrig ha sex utan kondom, inte ens i ett "stabilt" förhållande.
  • Anonym (ERFARENHET)

Kyss mig! Å om du inte märkt det så är vi människor. Människor är egoistiska! För den sakens skull måste ja få ligga om jag vill det utan att moral gubbar kommer och påstår att man skall avstå med respekt mot sina medmänniskor. Dummaste jag hört och något jag inte alls skulle bli förvånad om någon ur jehovas skulle komma och predika i dörröppningen om. Men då tar ja fram monster dildon å piskan, läderstövlarna å bojorna å frågar om h*n vill va me å leka kanske..... Idiot.

• Tonx

Ni som att man är äcklig, vad är det som gör en äcklig?
    Är sex äckligt? Är det att man njuter som är äckligt? Jag undrar, hur kan sex vara äckligt mellan två personer som njuter av varandra?
    Är alla jag legat med på äckliga listan? 

Vad är det som gör sexet äckligt? Är det att man är nakna och svettiga tillsammans? Att man delar kroppsvätskor?  

• Anonym (ERFARENHET)

Tonx. Du förstår att om man har sex då för man över könssjukdommar. Därför skall man leva celibat tills den rätta dyker upp. Men PASSA dig så du inte tar fel "rätta" då e de kört, då e du redan ner änkas å kan smitta någon.. För kondom det vet ingen tydligen vad det är.. Hoppas du riktigt höööör ironin i min text.

• Anonym (ERFARENHET)

Ner äcklad ska de va.. Mobilen stava själv.

• Sven Erik Johansson
    Tussibell skrev 2011-06-08 09:43:30 följande:
    Du vet vad en kondom är va?
    Annars förklarar jag gärna det för dig! 

Du som verkar vara professor i ämnet, hur många FÅR man lov att ha sex med? 
    Du vet om att det krävs EN person för att ge en könssjukdom?
    Så för att din teori ska fungera borde man ha nolltolerans på sex!

Kondomer minskar risken för olika könssjukdomar, men hur mycket är olika för olika könssjukdomar.
    De är ingen garanti. Det finns en övertro på kondomer. det är bla RFSU:S med fleras fel.
    ("Riksförbundet för sexuell upplösning" om man ska vara lite elak )

Du och den/de du har sex med väljer själva. Jag uttrycker mig inte i termer av "får"
    och kan naturligtvis inte kommendera. Människor väljer själva hur mycket hänsyn de vill ta
    till andra. Det är naturligtvis så som du skriver att det räcker med en person för att smittas.

Min teori fungerar fullständigt. Ju färre sexpartners en person har ju mindre är  givetvis smittrisken
    statistiskt sett, men det motsäger inte att en person kan ha tur och slippa sjukdomar även om
    personen har sex med många eller att man kan ha otur och smittas av en enda person som kanske
    i sin tur haft sex med många. 
  • Sven Erik Johansson
    Mandel skrev 2011-06-08 09:46:21 följande:
    Så länge man mår bra, skyddar sig, är medveten om riskerna och sedan inte går runt och skryter om det så kan man väl ligga med hur många man vill.
    Det har väl ingen annan med att göra.

Personligen brukar jag inte upplysa folk om hur många jag har haft sex med utan det är min ensak.
    Inte ens mina närmsta väninnor har någonsin fått veta om alla. En och annan har de kanske dragit ur mig, men vad blir bättre eller sämre av att de vet allt om mig?
    Skydd är inte 100%-iga. Jag gillar trogen monogam kärlek.
  • Sven Erik Johansson
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-08 10:01:51 följande:
    Vad grundar du det på?
    Det dör ungefär 300 i livmoderhalscancer per år i Sverige. Så många dör inte i AIDS.
    Väldigt många botas , men det finns alltid också de som inte klarar det, där cancern hunnit
    spridas.
  • Sven Erik Johansson
    Plutteli skrev 2011-06-08 10:15:57 följande:
    Men ge dig.
    Ser man till att använda kondom och testa sig regelbundet är man INTE en större fara än de som bara har en partner som de litar på blint. Ska man vara riktigt picky när det kommer till att skydda sig mot sjukdomar vid sex så bör man aldrig ha sex utan kondom, inte ens i ett "stabilt" förhållande.
    Kondom är inte 100-procentigt. Desutom finns det inga tester för de farliga formerna av HPV på STD-mottagningarna. Den kan se synligt kondylom, men de former av HPV som ger sådant är väl inte de farligaste typerna. De farligaste ger ofta inga symptom.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?