• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Kluttis
    K g skrev 2011-06-21 21:45:01 följande:
    Men jag fattar vad du menar, är heller inget fan av dessa namn haha.
    Haha så du vill inte döpa ditt barn till finland så kan de leka med min lilla Norge o moskva ;)
  • faceprimer

Kan inte förstå hur man döper sina barn till så vanliga namn såsom: Anna, Malin, Emma, Sara........... Känner minst 2 personer av varje namn.

Utöver det så har jag svårt för gamla namn. Sune, Helge, Gösta, Märta, Greta, etc.
    Sen Botvid, det är inte fint någonstans.

• Kluttis

Botvid va ju rysligt stackars som heter de :)

Men då har vi

Sören
    Östen
    Gusten
    Bo
    Nisse
    Gunnar
    Erling
    Vegard
    Hans-Erik
    Johanes

• K g
    Kluttis skrev 2011-06-21 21:48:36 följande:
    Haha så du vill inte döpa ditt barn till finland så kan de leka med min lilla Norge o moskva ;)
    Nej men Israel är ju iofs inte så gräsligt, det kanske man skulle ta?
  • Kluttis

Ja men då får mitt nästa hea Zimbabwe el hur de nu stavas ;)
    Isarel o Zimbabwe

• Emennie

Gillar inte Dick och Fanny...

Orvar
    Gertruld
    Greta
    Asta
    Per
    Robert

finnas många jag inte skulle döpa mina barn till, men som någon annan sa tidigare, gillar man personen så blir ju namnet också fint.

• colouroflove

Jag jobbar på det stora möbelvaruhuset o ser varje dag barnvagnar med diverse namnskyltar. Några har jag lagt på minnet då de är namn som jag inte trodde man var så taskig o döpte sina bebisar till. De jag kommer ihåg på rak arm är; Bertil, Heinz, Henning, Hans-Gunnar, Sture, Stig, Rune, Margareta, Svea, Greta-Linnéa, Lycka, Glittra... Oh my god!

• Elli47
    Obestämd Namn med bokstaven Ö är inte fina, Örjan, Östen, Sören, Jörgen osv....
  • Trasseltroll
    colouroflove skrev 2011-06-23 10:02:20 följande:
    Jag jobbar på det stora möbelvaruhuset o ser varje dag barnvagnar med diverse namnskyltar. Några har jag lagt på minnet då de är namn som jag inte trodde man var så taskig o döpte sina bebisar till. De jag kommer ihåg på rak arm är; Bertil, Heinz, Henning, Hans-Gunnar, Sture, Stig, Rune, Margareta, Svea, Greta-Linnéa, Lycka, Glittra... Oh my god!
    Heinz!? På riktigt!? Vilka taskiga föräldrar!! Svea däremot tycker jag är supertufft: )
  • JosephineJ
    colouroflove skrev 2011-06-23 10:02:20 följande:
    Finns det barn som heter Glittra....? 
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?