• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • JosephineJ
    tahira skrev 2011-06-12 03:34:52 följande:
    Det är så lustigt att läsa andras tankar om namn. Jag är 22 år och i min åldersgrupp, bland mina vänner finns en Bror, en Helge, en Klas, en Hans, fyra Anna, två Eva och flera dubbelnamn, bland annat Ida-Marie och Lisa-Maria, dessutom heter min 15-årige svåger Klas. Jag har aldrig tänkt på dessa namn som "tantiga" eller "gubbiga". Vi funderade på Greta till en eventuell dotter, med ett av mellannamnen Anna
    Greta - underbart namn!
  • Shandi

Anton, Emil, Simon, Linus, Felix, Wilgot, Élliot låter som töntnamn! Haha

Något jag inte fattar var den här innegrejen med att döpa sina barn till gubb och tantnamn, som Rut, Alfred, Karl, Axel, Nils, Melker och allt det där.

Eller alla fornnordiska namn! Loke, Freja, Tor, Vale och allt som finns! Nej herre min je! Men alla tycker ju olika :) men ibland är det som att folk tävlar med vem som kan namnge fulast/ovanligast.

• baobab

Viking och Loke! Kräks Och tyvärr avskyr jag alla moderna "unika" namn typ Milo, Neo, Tindra, Engla, Perla, Nova och alla namn med -li som ändelse typ Nova-Li och Tuva-Li. Ursula är inte heller något favvonamn ;) 

• baobab
    strawberrypie skrev 2011-06-06 21:39:39 följande:
    Ojoj finns många fula namn....men om man ska nämna namn som ändå är lite på tapeten idag så gillar jag verkligen inte de här gammeldags svenska namnen som ska va "poppis" helt plötsligt...

Agnes - får mig att vilja kräkas!
    Signe - låter som en 90 årig tant med hjärtproblem
    Astrid - låter som en riddare
    Hedvig - en häxa
    Märta - en skurtrasa
    Rut - låter inte ens som ett namn

När det gäller pojknamn så går namnen Kevin, Axel och Filip bort...även Neo, Leo, Noah osv...BLÄ OCH URRRK! 
    Om jag fick en dotter nu så skulle jag döpa henne Till Agnes hehe, Signe och Rut tycker jag också är jättefina! Smaken är verkligen som bakenSkrattande
  • aussiemia

Leopold är ju gräsligt. Varför liksom...?

• 12324765767

Vad tycker ni om Lina och Linda då? =)

Jag drömmer, jag vill och jag hoppas.. Snälla + bli vårt..
  • Kimmice
    Nicholeski skrev 2011-06-15 12:04:40 följande:
    Vad tycker ni om Lina och Linda då? =)

Tycker inte de är särskilt fula, men väldigt vanliga. :)

Dock kan dem ju båda kopplas till ord man använder i vardagen, om man skulle bry sig om det.

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?