• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • BeautifulPink

Såg en namnskylt på en vagn igår när jag gick på stan. Namnet på skylten var GÖTE och bebisen verkade inte speciellt gammal. Det kändes väldigt udda och inget namn som jag skulle använda.

~*Neo 090516*~
  • coquine

Det ar manga som inte gillar andranamnet pa sonen jag vantar : Rudemar! Han ska fa Oscar som tilltalsnamn och sen heter min far Rudemar i andranamn. Som barn tyckte jag det var land det fulaste jag hade hort, men nu tycker jag att det ar ett fint, svenskt namn som man inte hor sa ofta. Ett familjenamn dessutom!

• Amlin
    baobab skrev 2011-06-14 15:08:18 följande:
    Viking och Loke! Kräks Och tyvärr avskyr jag alla moderna "unika" namn typ Milo, Neo, Tindra, Engla, Perla, Nova och alla namn med -li som ändelse typ Nova-Li och Tuva-Li. Ursula är inte heller något favvonamn ;) 
    Ah, skönt. Nu slapp jag skriva en egen lista. Jag bara lånar din.
  • Druantia

Kevin
    Devin
    Hilda
    Hulda
    Idun
    Wilgot
    Adrian

+1000 namn till.

• CeciliaB

Göte är ju klockrent!! :) blir nog en Göte el Nils till Kerstins lillebror!! :)

• Alvarina

Många jag tycker är fula, andra fina.
    Vad jag inte fattar är hur man kan skriva Kevin "Cevin". Då ska det väl uttalar "Sevvin"? Och då blir det bara ännu värre....

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?