• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Trasseltroll
    dio skrev 2011-06-10 09:50:46 följande:
    Tack och lov! Däremot finns den en Puck-Erik registrerad
    Herregud! Det är ju nästintill lika illa som Polly-Ester!!
  • coquine
    mizzcat skrev 2011-06-09 12:11:38 följande:

Har en kompis vars son heter Gottfrid... not like...

Mina egna funderingar kring lill-fisen i magen är att om det är en pojke ska han heta : Emil, Pontus eller Alexander, blir det en flicka ska hon heta: Felicia, Johanna, Petra eller Lisa. Vad tycker ni om dem namnen?

Tycker att Alexander ar valdigt fint. Av flicknamnen tycker jag bast om Felicia eller Lisa. Johanna och Petra ar mer som 70-talsnamn som jag har flera gamla klassompisar som heter. Ska sjalv fa mitt 5e barn. Nr 1 Alexander, 2. Alicia, 3. Arthur, 4. Sophia och nr 5 i magen ska heta Oscar

• skoladan

Fula flicknamn: Agata, Svea, Selma, Alva,Gunborg, Konkardia,
    Fula pojknamn: Hugo, Fridolf. Adolf, Nils, Per, Ugbert
    Om det var ett syskonpar som hetter Agata och Hugo, skulle det vara optimalt FULT.

• skoladan

Om man var en familj som heter Borg i efternamn och man gav sin son namnet Göte, så skulle det vara lite fult men mest larvigt. MÅSTE man ta Göte om man heter Borg i efternamn?

• dio
    skoladan skrev 2011-06-10 17:03:05 följande:
    Om man var en familj som heter Borg i efternamn och man gav sin son namnet Göte, så skulle det vara lite fult men mest larvigt. MÅSTE man ta Göte om man heter Borg i efternamn?
    och Stock om man heter Holm i efternamn. Hohoho där fick jag till det
    I was an atheist until I realized that I am God
  • Kimmice
    dio skrev 2011-06-10 17:42:05 följande:
    och Stock om man heter Holm i efternamn. Hohoho där fick jag till det
    Med andra ord skall jag vara glad att jag inte döpte min son till Knut. By är mitt efternamn. :s Som tur var är de flesta byar inte så välkända som Holmar och Borgar!
  • MansonDust

Jag hoppas att Johannes Brost inte har en syster som heter Inga..

flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • Trasseltroll
    MansonDust skrev 2011-06-10 17:54:11 följande:
    Jag hoppas att Johannes Brost inte har en syster som heter Inga..
  • Moi Je Joue

Rolf, Lennart och Leif är inte så fina heller

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?