• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Brünnhilde
    Kissekatten skrev 2011-08-28 22:39:32 följande:
    Jag tycker inte om Molly. Det låter som ett djurnamn.
    Där håller jag med. Molly, Polly och Dolly är nog de värsta namnen jag vet... Inte bara för djurassociationen, utan för att de låter så pig-aktiga...
  • shelby
    murklansmamma skrev 2011-08-28 22:37:52 följande:
    Kevin, Devin, Rutger, Östen, Rune, Greger, Gösta, Roger, Birgitta, Agda, Gun, Gunborg mm mm Ja det är tur att smaken är olika! :)
    kunde inte hålla med dig mer. Avskyvärda namn
  • MammaPlutt
    Kissekatten skrev 2011-08-28 22:39:32 följande:
    Jag tycker inte om Molly. Det låter som ett djurnamn.
    Haha, tänker på barnprogrammet Molly Mus :D
  • Brünnhilde
    MammaPlutt skrev 2011-08-28 22:50:22 följande:
    Haha, tänker på barnprogrammet Molly Mus :D
    ..hur-eller-hur, så är det knappast namnet för Volvos första kvinnliga VD..!  =)
  • JessiWill

Fulaste namnen jag vet är:

Ghertrud
    Ola-conny eller hans bror ULF-PERRY!
    Oswald
    Kevin med alla dess former.
    Nora just för rimmet.
    Albin är inte heller en favorit
    Knut, Rut, Agda, Berta, RAGATA (en i min förskoleklass som hette detta)

MEN NU TILL DE 3 TOPP FULASTE NAMNEN EVER!
    Hade en på min facebook som hette:

Jozefphina och hennes döttrar: Elwiirah & Trixiebelle.. Spyr på dessa namnen!

Mitt namn Jessica tycker jag annars är helt okej, samt min fina korv William FlörtSolig
  • angeiica

jag ville först att våran plutt skulle heta kevin men jag verkade vara den enda i våra familjer som jag gillade namnet så det blir det inte....

fula namn;
    - mohammed, achmed, ali osv..
    - gubb & kärringnamn med vissa undantag
    - namn med konstig stavning, som cazzandra osv..

• Primrose

Av de namn som många väljer att döpa sina barn till just nu tycker jag att Melvin och Kevin är ganska fula och tråkiga. Och William är väldigt överanvänt sedan 15 tillbaka även om det inte är fult, bara alltför vanligt.

Och fåniga stavninga irriterar: Nilz, Mons, Jonzon, Äwah (det existerar!) osv.

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?