• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • odda

tjejnamn: anna,love,monna,lonnie,sofia,sendra,sonja

killnamn: mailo,torbjörn,folke,runne, 

• AnnA1985

De gamla namnen kommer tillbaka, kan tycka de är lite charmiga.
    Själv heter jag Anna, stenåldersnamn och min partner heter Gunnar, inte så vanligt på en karl i 30års åldern.
    Men, fördelen med dessa gamla och en del ovanliga namn, är att man inte blandar ihop folk så lätt =)
    Anna är ju hopplöst att heta.. undra varför det va så jäkla populärt på 80-talet?!   

• Brünnhilde
    Lillafrejasmamma skrev 2011-08-29 17:40:40 följande:
    Jaha så det kanske finns någon tanke bkom namnet i alla fall. Men låter fortfarande fel för mej
    Ja, det har gjorts flera filmer om en kvinna som påstod sig vara Tsarens dotter lång tid efteråt. Modern DNA-teknik visade dock, att hon var en bedragerska!
  • Lillafrejasmamma

haha där ser man altid lär mn sig något nytt :)

• tuvamattis

Boris är faktiskt inte så fint

Sedan träffade jag en Gunlög en gång, trodde det var ett skämt och läskig var hon också så Gunlög är inte heller en favorit 

• babyonboard1

bara för att man väljer annorlunda namn och tycker dem är fina betyder ju inte att man är wt...
    jag har ett annorlunda namn till min dotter ( vill ej skriva ut det) och jag har högskoleutbildning..
    har vänner som är högutbildade och har namn som Tindra och nova:):)

så jag tycker det är fel att säga att det endast är WT som gillar dem namnen :):):):):

• babyonboard1
    babyonboard1 skrev 2011-09-05 14:00:18 följande:
    bara för att man väljer annorlunda namn och tycker dem är fina betyder ju inte att man är wt...
    jag har ett annorlunda namn till min dotter ( vill ej skriva ut det) och jag har högskoleutbildning..
    har vänner som är högutbildade och har namn som Tindra och nova:):)

så jag tycker det är fel att säga att det endast är WT som gillar dem namnen :):):):):
    glömde ju skriva de namn jag inte tycker om är de typiska svenska gamla namnen som kommit tillbaka typ, Ingrid, Bo
  • cyklar

Skitrolig tråd det här :)

Jag hatar -us namnen på killar. Hampus, Linus, Rasmus och Pontus.
    Pontus är nog det värsta. Det låter... Korkat. O så säger man ju Påntus typ. Nä jag vet inte. Det klingar inte bra.
    jag tänker också tillbaka till en kompis snoriga lillebror som var allmänt bråkig o hette just Pontus.

Sen är ju 80-90 talsnamnen så tråkiga. Fan alla i min årskull heter ju Sofia (jag också) o sandra, malin o sara. -Us namnen klassar väl också in där.

• Brünnhilde
    tuvamattis skrev 2011-09-05 13:47:39 följande:
    Boris är faktiskt inte så fint

Sedan träffade jag en Gunlög en gång, trodde det var ett skämt och läskig var hon också så Gunlög är inte heller en favorit 
    Haha - jag känner en Boris, och det lustiga är att han lever upp till sitt namn! Han är stor, grov, rödbrusig och aggresiv! Som man kan tänka sig en "vakthund" i det Gamla Sovjet..!  
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?