• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Kotthare

Isabell, isabella, pernilla, petronella, petra, patricia, cassandra, louise, jennifer.

Kevin, hampus, rasmus, linus, petter, william, liam, noel, charlie.

• shelby
    annamariahelena72 skrev 2011-08-29 02:34:31 följande:
    Kevin..vet en kille som heter Kevin Karlsson...sååååå fel! Och Nova..får rysningar..stackars barn:)
    vet ett par syskon som heter de, trodde jag skulle trilla av stolen när jag hörde det. Roliga är att föräldrarna är världens praktexemplar på WT; nästan så begreppet nog grundades på dom
  • annamariahelena72

Ja men det är ofta den typen av människor som ger sina barn sånna namn:) De ska väl försöka "väga" upp sin för övrigt dåliga framtoning med "flashiga" namn.. Jäkligt fel blir det iallafall:)

• Brünnhilde
    annamariahelena72 skrev 2011-08-29 02:34:31 följande:
    Kevin..vet en kille som heter Kevin Karlsson...sååååå fel! Och Nova..får rysningar..stackars barn:)
    Ja och alliterationen gör det ännu värre. Kevin Eriksson eller Liam Karlsson hade inte låtit lika illa, trots det importerade förnamnet...
  • Brünnhilde
    Primrose skrev 2011-08-29 02:26:02 följande:
    Av de namn som många väljer att döpa sina barn till just nu tycker jag att Melvin och Kevin är ganska fula och tråkiga. Och William är väldigt överanvänt sedan 15 tillbaka även om det inte är fult, bara alltför vanligt.

Och fåniga stavninga irriterar: Nilz, Mons, Jonzon, Äwah (det existerar!) osv.
    William stör mig för att det _finns_ en svensk etablerad form, och då tycker jag att man ska ta den. Vilhelm, alltså.

Dessutom blir William uttalsambivalent, då folk inte vet om de ska uttala W:et på svenska (v) eller engelska ("oa").
  • MansonDust

Haha, ska nog inte säga vad mina ungar heter.

flicka -02, flicka -06, pojke -08, pojke -11.
  • BadHabitAnnie

Jag har hört vissa mammor prata skit om min dotters namn, men det rör inte mig i ryggenTungan ute
    Det är fult att göra det offentligt, ja, men alla har rätt till sin åsikt om namn.

• Lillafrejasmamma

ett namn jag har lite svårt för är Anastacia, det känns så fel, för mej är ju anastacia den där gammla sånerskan hihi annars har jag nog inga fler namn som jag inte gillar utan mer namn jag absolut inte kan döpa mina barn till men som är fina på andras barn

• Brünnhilde
    Lillafrejasmamma skrev 2011-08-29 16:40:13 följande:

ett namn jag har lite svårt för är Anastacia, det känns så fel, för mej är ju anastacia den där gammla sånerskan hihi annars har jag nog inga fler namn som jag inte gillar utan mer namn jag absolut inte kan döpa mina barn till men som är fina på andras barn

Anastacia är för mig den sista tsarens yngsta dotter... Men det var en så tragisk historia, att jag inte skulle vilja döpa mitt barn efter något sådant.

I Grekland förekommer det förresten fortfarande, så jag uppfattar det nog som ett alltför osvenskt namn på en helsvensk flicka idag.
  • Lillafrejasmamma
    Brünnhilde skrev 2011-08-29 16:48:00 följande:
    Anastacia är för mig den sista tsarens yngsta dotter... Men det var en så tragisk historia, att jag inte skulle vilja döpa mitt barn efter något sådant.

I Grekland förekommer det förresten fortfarande, så jag uppfattar det nog som ett alltför osvenskt namn på en helsvensk flicka idag.
    Jaha så det kanske finns någon tanke bkom namnet i alla fall. Men låter fortfarande fel för mej
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?