• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • til
    Jessiicaa89 skrev 2011-08-29 00:14:18 följande:
    Fulaste namnen jag vet är:

Ghertrud
    Ola-conny eller hans bror ULF-PERRY!
    Oswald
    Kevin med alla dess former.
    Nora just för rimmet.
    Albin är inte heller en favorit
    Knut, Rut, Agda, Berta, RAGATA (en i min förskoleklass som hette detta)

MEN NU TILL DE 3 TOPP FULASTE NAMNEN EVER!
    Hade en på min facebook som hette:

Jozefphina och hennes döttrar: Elwiirah & Trixiebelle.. Spyr på dessa namnen!

Mitt namn Jessica tycker jag annars är helt okej, samt min fina korv William FlörtSolig
    HAHAHAHAHA! Så sinnessjukt fula namn {#emotions_dlg.djavulsk}
    Det här är en rolig tråd dock ;)
  • til

Åh glömde: Pumi! Inte gulligt - och det är en stor hårig hundras :D

• Shandi

Åh, ett namn som är så fult är Majken. Det är som My-Lennart eller Lisa-Bengt.
    Ett tjej och killnamn i samma.

• snooslove

Tjejnamn : Eva, Linnea, gunilla, nicolina, tindra, Sofie

Pojk : Bengt, Stefan, Gunnar, Linus, Örjan.

Tror många gånger så tycker jag nog vissa namn e fula för jag ogillar personen ifråga , Och då får man ett visst tänk till namnet. Eller typ ett visst namn hänger ihop med ett visst minne så blir det negativt laddat eller positivt :).. 

bloggar på  www.mammatillnelly.blogg.se

• Peggy O
    Axel är en kroppsdel och stigar finns det i skogen. Tänk, jag hörde faktiskt en mamma ropa på sin 3åring... "Stiiiiiiiiiiiig".... Ja, stackarn, hoppas de inte kliver på honom.
    Vad sa Stens pappa när de kastade sten i sjön?.

Har inte läst hela tråden men skrattade högt vid Hjärtrud, Hampuss och Kramilla

Min systerson heter Agaton!!!! Förstår inte hur man kan döpa sitt barn till det. Men själv gillar jag väl namn som hon tycker är fula för så är det ju.

Vad tycker ni om Elmer?

Hälsningar Peggy
    Mamma till William, Lukas och Danielle.
  • Alvsten
    Peggy O skrev 2011-09-07 15:40:42 följande:
    Min systerson heter Agaton!!!! Förstår inte hur man kan döpa sitt barn till det. Men själv gillar jag väl namn som hon tycker är fula för så är det ju.
    Jag har en kanin som heter Agaton Skrattande Tycker att det är jättesött på barn också haha
  • Brünnhilde
    til skrev 2011-09-07 12:19:58 följande:
    Cewin är faktiskt helt horribelt!! Men jag har förvisso svårt för alla namn som ska vara så ovanliga  som möjligt och/eller med så konstiga stavningar som möjligt. Efter 28 år med tilltalsnamnet Torunn kan jag också informera alla om att det INTE är roligt att ha ett namn som ingen har hört, ingen kan stava till och som ofelbart genererar frågan: Va?! Är du från norge/island/iran (!) hehehe ;)

Annars är Junis en bottennotering - ska visst funka på både tjejer och killar men jag tycker mest det låter som ett smeknamn..
    Torun hette en av mina kompisar förr, men hon stavade det just så - med ett n. De uttalades dock med två, om du förstår vad jag menar. Jag tycker att det är fint - älskar fornnordiska namn! _Om_ man nu måste vara speciell och ge sitt barn ett "unikt namn till ett unikt barn", så tycker jag att det är mycket bättre att leta igenom gamla sagor eller historieböcker, eller botanisera på runstenar och gravstenar, än att hitta på något eget. Som i 99 fall av 100 bara blir dumt...
  • Brünnhilde
    Shandi skrev 2011-09-07 15:24:29 följande:
    Åh, ett namn som är så fult är Majken. Det är som My-Lennart eller Lisa-Bengt.
    Ett tjej och killnamn i samma.
    Jag fattar inte hur du får det till ett könsambivalent namn, men håller med om att det är fult. Låter som en enfaldig servitris i Majorna någonstans på 40-talet... Och _ja_ det är ett smeknamn.
  • Shandi
    Brünnhilde skrev 2011-09-07 16:47:33 följande:
    Jag fattar inte hur du får det till ett könsambivalent namn, men håller med om att det är fult. Låter som en enfaldig servitris i Majorna någonstans på 40-talet... Och _ja_ det är ett smeknamn.
    Maj = Ett flicknamn, Ken = killnamn. Majken.

Haha ja jag tycker det låter som en vrång gammal tant!
  • Brünnhilde
    Shandi skrev 2011-09-07 16:52:27 följande:
    Maj = Ett flicknamn, Ken = killnamn. Majken.

Haha ja jag tycker det låter som en vrång gammal tant!
    Jaha - då fattar jag. Men jag tror inte att någon annan kopplar så, faktiskt. Det uttalas ju inte Maj-Ken, utan med betoningen på enbart Maj.
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?