• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • EllenEllen

Bottenlistan:

Kevin
    Liam
    Elvin
    Melvin
    Jerry
    Conny
    Sonny
    Ronny
    Robin

Tindra
    Nova
    Denise
    Jennifer  
    Molly (verkar ha blivit inne)
    Evelyn
    Yvette
    Cassandra

• lin83

Får rysningar av Svante och Theodor... sen gillar jag inte tjejnamn där man bara har lagt på/dragit bort en bokstav på ett killnamn typ Fredrika, Andrea,Martina..

• Brünnhilde

Fast jag undrar fortfarande om inte många blandar ihop "fula" namn med "olämpliga" namn. Tycker ni verkligen att namn som Kevin, Ronny, Cassandra och Melinda är _ljudmässigt_ fula? Det tycker i alla fall inte jag, men jag ser ju det olämpliga i dem p.g.a. människors associationer.

_Fula_ namn för mig är namn med osköna ljudkombinationer, som Agda, Asta, Hjördis, Hulda, Ulla, Urban, Göran, Sune, Bert, Gert, Hubert, Gerd...

• RocketQueen
    EllenEllen skrev 2011-11-16 23:26:30 följande:
    Bottenlistan:

Kevin
    Liam
    Elvin
    Melvin
    Jerry
    Conny
    Sonny
    Ronny
    Robin

Tindra
    Nova
    Denise
    Jennifer  
    Molly (verkar ha blivit inne)
    Evelyn
    Yvette
    Cassandra

Kopierar din lista rakt av för jag håller med på varenda punkt. Speciellt Liam har jag svårt för och måste stoppa mig själv från att döma folk på förhand om de har döpt sitt barn till det.
  • Bella73

Några namn som jag inte är så förtjust i är.....
    Kevin
    Liam
    Robin
    Oliver
    Simon
    Eric

Cazzandra
    Amanda
    Olivia
    Anna

Sen namn som man direkt tänker på vad de rimmar på, som
    Lukas
    Nora

• linas fina
    Bella73 skrev 2011-11-17 18:50:34 följande:
    Några namn som jag inte är så förtjust i är.....
    Kevin
    Liam
    Robin
    Oliver
    Simon
    Eric

Cazzandra
    Amanda
    Olivia
    Anna

Sen namn som man direkt tänker på vad de rimmar på, som
    Lukas
    Nora
    Vad rimmar Lukas på? *trög*
  • Linmin

Någon sa Sören här, har också alltid tyckt att Sören var ett superfult namn, tills jag för nåt år sedan träffade på en ny jobbarkompis som hette Sören o är 30 år och är sååå snygg:D
    Har aldrig sen ogillat namnet:D
    Tänk vad man kan ändra sej...=) 

• Brünnhilde
    Linmin skrev 2011-11-17 20:04:37 följande:
    Någon sa Sören här, har också alltid tyckt att Sören var ett superfult namn, tills jag för nåt år sedan träffade på en ny jobbarkompis som hette Sören o är 30 år och är sååå snygg:D
    Har aldrig sen ogillat namnet:D
    Tänk vad man kan ändra sej...=) 
    Japp! Så var det med namnet Mikael för mig. När jag gick i skolan var det två killar som hette det, och båda var busar. Idag skulle de ha fått en diagnååååås...

Men så träffade jag en oerhört snygg, välklädd, sofistikerad man som hette Michael (OK med lite finare stavning än skolans slödder, då! ), och JÄKLAR så stiligt namnet också blev plötsligt..!

Annars är det vanligare att det går åt andra hållet, för mig i alla fall. Jag hade t.ex. namnen Madeleine, Rebecca och Erika på min dotter-lista från det jag var barn. Men senare har jag en efter råkat på avskyvärda kvinnor som hetat de namnen. Madeleine och Rebecca var aggressiva och helt utflippade narkomaner, och Erika var opålitlig, oberäknelig och allmänt konstig... Så nu är de namnen borta från min favvislista, kan vi säga..!
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?