• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • linas fina

Wt-namn (okej det finns inga säger kanske några, men ni andra vet vilka jag menar.)

• Iryelle

Ja, det finns en hel del namn jag tycker är sådär men de två jag verkligen inte kan med är de populära Elias och Elliot. Vet inte varför men speciellt Elias tycker jag är gräsligt.

• Iryelle

Jag vet två bröder (vuxna dock) som har dubbelnamnen Sven-Lennart och Ernst-Gunnar :D

• til
    Brünnhilde skrev 2011-09-07 16:45:47 följande:
    Torun hette en av mina kompisar förr, men hon stavade det just så - med ett n. De uttalades dock med två, om du förstår vad jag menar. Jag tycker att det är fint - älskar fornnordiska namn! _Om_ man nu måste vara speciell och ge sitt barn ett "unikt namn till ett unikt barn", så tycker jag att det är mycket bättre att leta igenom gamla sagor eller historieböcker, eller botanisera på runstenar och gravstenar, än att hitta på något eget. Som i 99 fall av 100 bara blir dumt...
    Tack och jo visst ska man ge sitt barn ett namn som man gillar, menar inte att det måste vara dåligt för att det är ovanligt. Det är idén att det är viktigt att det är just ovanligt som jag har svårt för - varje person är unik ändå, man måste inte behöva bokstavera sitt namn varje gång man träffar en ny person för att man ska känna sig unik ;)
    Och jo, håller för övrigt med dig, gamla namn har iaf en historia och/eller betyder någonting..
  • Milliemolly

Wiggo
    Lowe
    Kevin alla varianter
    Liam
    Olle
    Elsa
    Jack
    Truls
    Melvin
    Klas
    Lars
    Leo/n
    Neo
    Noa
    Nova
    Tindra

• AngelWithoutWings

Ogillar Oliver och vanliga namn såsom Ida, Amanda, Linnéa, Emma, Lisa osv
    heller inte Knut, August,  Pauline, Tristan och Anakin (spec inte två sista :s)

• Aprikos

Jag ogillar alla engelska/amerikanska namn, typ Collin, Andrew, Kevin, Colleen,  osv...

• Aprikos
    Aprikos skrev 2011-09-10 19:20:14 följande:
    Jag ogillar alla engelska/amerikanska namn, typ Collin, Andrew, Kevin, Colleen,  osv...
    särskilt om efternamnet är typ Nilsson eller Larsson
  • såffan
    strawberrypie skrev 2011-06-06 21:39:39 följande:
    Ojoj finns många fula namn....men om man ska nämna namn som ändå är lite på tapeten idag så gillar jag verkligen inte de här gammeldags svenska namnen som ska va "poppis" helt plötsligt...

Agnes - får mig att vilja kräkas!
    Signe - låter som en 90 årig tant med hjärtproblem
    Astrid - låter som en riddare
    Hedvig - en häxa
    Märta - en skurtrasa
    Rut - låter inte ens som ett namn

När det gäller pojknamn så går namnen Kevin, Axel och Filip bort...även Neo, Leo, Noah osv...BLÄ OCH URRRK! 
    låter som min lista på gräsliga namn ungefär, med tilläggen Gun och Inger.
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?