• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • von Brev

Ragnar, Gunnar, Berit och Bertil... hela den generationen tyvärr.

• Kluttis
    Kluttis skrev 2011-12-31 11:33:25 följande:
    Kevin
    Tindra
    Saga
    Glömde namnet Oliwer/Oliver..Nej nej nej

Listan kan göras lång men det är dom absolut fulaste namnen jag vet :)

• IsaViolia

Kevin, Jamie, Jesse, Michelle. Det kan nog vara dom fulaste namnen jag vet just idag.

• Lemonysnickets

Tycker verkligen inte om Adrian heller, möjligtvis lite bättre på engelska, men på svenska, fy!

Om man bäddar får man inte ligga!
  • TheKimsis

Anna
    Birgitt
    Cindy
    Dag
    Ellinor
    Frida
    Gun
    Helena
    Helen
    Ines
    Ingvar
    Joel
    Jan
    Klara
    Karl
    Linda
    Moa
    Nora
    Ola
    Oskar
    Pia
    Ronja
    Sonja

Hmm... Kommer inte på fler, men det är i alla fall i bokstavsordning. :)

• TheKimsis

Eller, jo, nu kom jag på ett gräsligt namn.

Tristan. 

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?