• Ius

Dräktig katt!

Hej

Det är så att min lilla slampa (katten) är dräktig.
    Jag började känna en lite "bump" när jag jag kände med händerna längs henne för nån dag sen, nu är hon lite rundare å man känner mkt väl att hon är på smällen. När kan man förvänta sig att ungarna kommer? Läste att dom går ca 65 dagar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 16:14
    Kommer göra allt för att få iväg ungarna till älskvärda familjer när den dagen är här. Inte en dag före 12 veckor. Katten kommer kastreras så det inte blir fler kullar.
    Tror det rör sig om ca 30 dagar kvar tills kläckning. Tack för info!

• Svar på tråden Dräktig katt!
  • Ius
    Lilla My21 skrev 2011-06-19 14:25:14 följande:
    Instämmer till fullo.

Blir dessutom tokigt less när folk bara släpper ut sin honkatt och låter den få ungar med vilken katt som helst och sen bara "Hoppsan den blev dräktig"
    Lessamt att folk inte kan hålla sig till själva frågan i en tråd. Sen att det ska upprepas, läser ni inte övht?

Ni som ska klaga över alla dessa stackars katter kan väl leta på en tråd där det klagas eller göra en egen att klaga i.
    Det har redan nämts 1 gång i tråden. Jag har läst det. Det räcker.
  • Ius
    IngvarIsbjorn skrev 2011-06-19 14:27:10 följande:
    Grovt räknat brukar det vara kring sex veckor efter att spenarna blivit rosa som det är dags. Här har du en bra infosida om dräktighet:
    www.katter.nu/mate/vanta.htm 
    Tack så mkt!
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 14:28:15 följande:
    Lessamt att folk inte kan hålla sig till själva frågan i en tråd. Sen att det ska upprepas, läser ni inte övht?

Ni som ska klaga över alla dessa stackars katter kan väl leta på en tråd där det klagas eller göra en egen att klaga i.
    Det har redan nämts 1 gång i tråden. Jag har läst det. Det räcker.
    Tycker återigen att det är ledsamt med människor som inte tar ansvar över sina katter.

Hade du dessutom sysslat med seriös avel så hade du vetat när din katt började löpa.vem pappan är och vetat när ungarna skulle kommit osv osv.
  • Ius
    Lilla My21 skrev 2011-06-19 14:30:18 följande:
    Tycker återigen att det är ledsamt med människor som inte tar ansvar över sina katter.

Hade du dessutom sysslat med seriös avel så hade du vetat när din katt började löpa.vem pappan är och vetat när ungarna skulle kommit osv osv.
    Du får tycka vad du vill. Men gör det där folk ber om din åsikt ist.
    Du har ingen aning om själva situationen. Den är inte heller relevant till själva undrandet.
  • en glad
    Ius skrev 2011-06-19 11:11:41 följande:
    Hej

Det är så att min lilla slampa (katten) är dräktig.
    Jag började känna en lite "bump" när jag jag kände med händerna längs henne för nån dag sen, nu är hon lite rundare å man känner mkt väl att hon är på smällen. När kan man förvänta sig att ungarna kommer? Läste att dom går ca 65 dagar.
    Grattis till kattungar! De är fantastiska att uppleva och när tiden är inne har jag aldrig haft svårt att hitta nya hem till dem! Kattmammor (med omsorgsfull egen uppväxt) har en fantastisk förmåga att både föda och sköta om sin avkomma .... Lycka till!
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 14:32:52 följande:
    Du får tycka vad du vill. Men gör det där folk ber om din åsikt ist.
    Du har ingen aning om själva situationen. Den är inte heller relevant till själva undrandet.
    Situationen talar så tydligt för sig själv, dessutom är det ett fritt forum där alla får säga sin åsikt så länge man håller sig till forumreglerna.
  • Ius
    en glad skrev 2011-06-19 14:33:18 följande:
    Grattis till kattungar! De är fantastiska att uppleva och när tiden är inne har jag aldrig haft svårt att hitta nya hem till dem! Kattmammor (med omsorgsfull egen uppväxt) har en fantastisk förmåga att både föda och sköta om sin avkomma .... Lycka till!
    Tack! Katta smet en sväng sen kom hon hem sissåhär. Hoppas hitta fina hem, för det finns juh som sagt folk som bara tar emot för att sen inte orka ta hand om dom. Har då kontakt med ägarna som jag gett bort till förr.

Tänkte gå ut i tid och kolla intresse. Ska man göra det redan nu tro?
  • IngvarIsbjorn
    Ius skrev 2011-06-19 14:37:20 följande:
    Tack! Katta smet en sväng sen kom hon hem sissåhär. Hoppas hitta fina hem, för det finns juh som sagt folk som bara tar emot för att sen inte orka ta hand om dom. Har då kontakt med ägarna som jag gett bort till förr.

Jag tycker absolut att det är värt att lägga ner mycket tid på deras nya hem. Nu är det ju lite lurigt eftersom du inte vet hur många det blir, färg eller liknande, men det skadar inte att höra sig för.

Var noga med att de nya hemmen sköter vaccinationer och kastreringar av ungarna när de är gamla nog.
  • en glad
    Ius skrev 2011-06-19 14:37:20 följande:

Kan du väl göra om du är orolig att inte bli av med dem ..... jag (med min positiva, tidigare erfarenhet av ca 40 kattungar) hade nog avvaktat (tills de finns på bild o för ev. "påseendebesök") ...
Svar på tråden Dräktig katt!