• Ius

Dräktig katt!

Hej

Det är så att min lilla slampa (katten) är dräktig.
    Jag började känna en lite "bump" när jag jag kände med händerna längs henne för nån dag sen, nu är hon lite rundare å man känner mkt väl att hon är på smällen. När kan man förvänta sig att ungarna kommer? Läste att dom går ca 65 dagar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 16:14
    Kommer göra allt för att få iväg ungarna till älskvärda familjer när den dagen är här. Inte en dag före 12 veckor. Katten kommer kastreras så det inte blir fler kullar.
    Tror det rör sig om ca 30 dagar kvar tills kläckning. Tack för info!

• Svar på tråden Dräktig katt!
  • Ius
    Lilla My21 skrev 2011-06-19 15:40:27 följande:
    Du borde väl vetat själv om du nu inte ville att dim katt skrulle bli dräktig att P-piller är ett kasst alternativ, förutom att de inte är säkra så är det många katter som fått tumörer och annat pga det.
    Eftersom hon faktiskt smet så kunde hon väl inte undgå att bli på smällen.
  • Ius
    nemo1 skrev 2011-06-19 15:43:09 följande:
    Starta inte en tråd om din dräktiga huskatt då, väldigt få tycker om huskattsavel!
    Min tråd handlar om hur man vet hur långt gången hon är genom att se och känna.

Dom som ogillar tråden kan hålla sig till trådar som faktiskt handlar om "hat mot huskattsavel".
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 15:46:06 följande:
    Eftersom hon faktiskt smet så kunde hon väl inte undgå att bli på smällen.
    Då får man hålla bättre koll på sin katt helt enkelt.
    och det förklarar fortfarande inte varför man väljer att stoppa i katten något som faktiskt inte ens är bra istället för att kastrera den.
  • en glad

Jösses vad en dräktig katt kan väcka mycket känslor och moralistiska inlägg .... live and let live eller "Let it be" som Beatles skulle ha sagt ....

• Ius
    en glad skrev 2011-06-19 16:06:21 följande:
    Jösses vad en dräktig katt kan väcka mycket känslor och moralistiska inlägg .... live and let live eller "Let it be" som Beatles skulle ha sagt ....
  • Ius

Med risk för att bli anmäld så tackar jag alla för svaren ang dräktigheten!

Ha en bra dag!

• DragonWoman

Ts.... skönt att du tar ditt ansvar och försöker ta reda på när det är dags så att du kan vara förberedd om det skulle bli komplikationer. Olyckligt att hon lyckades smita, men det kan hända även den bäste. Lycka till med kattungarna och hoppas du hittar bra hem till alla

En kvinnas list övergår mannens förstånd
  • Ius
    DragonWoman skrev 2011-06-19 16:29:02 följande:
    Ts.... skönt att du tar ditt ansvar och försöker ta reda på när det är dags så att du kan vara förberedd om det skulle bli komplikationer. Olyckligt att hon lyckades smita, men det kan hända även den bäste. Lycka till med kattungarna och hoppas du hittar bra hem till alla
    Olyckligt nog blev det såhär..
    Hoppas på det bästa.
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 16:32:15 följande:
    Jag anser mig själv rädd om mina djur, så nå olämpliga djurförhållanden finns inte i denna tråd.. Skriver att jag tar hand om mina djur och ser till att dom får det bra. Har tagit hand om många katter, både kattungar och vuxna och sett till att dom fått det bra. Därför påpekar jag titt som tätt att dina åsikter inte platsar här. Men det är som du säger, folk skaffar hit å dit å tar sen inte hand om det på bästa sätt som passar in i deras levnadsförhållanden. Förstår att du kan bli arg. Det blir jag oxå ang olämpliga kattförhållanden!
    Som sagt ser inte någonstans att du tar ansvar för dina katter mer än att du tänker behålla kattungarna och omplacera dem sedan.
  • Lovey

Mysigt .

Min kompis katt har nyligen fått en kull, nu har de precis börjat ta några stapplande steg, och de har blåa fina ögon .-D. Man blir kär när man ser de små liven.

Detta var iofs inget svar på hur lång tid de är dräktiga, men ååååh, Myyyys i alla fall  

Svar på tråden Dräktig katt!