• Ius

Dräktig katt!

Hej

Det är så att min lilla slampa (katten) är dräktig.
    Jag började känna en lite "bump" när jag jag kände med händerna längs henne för nån dag sen, nu är hon lite rundare å man känner mkt väl att hon är på smällen. När kan man förvänta sig att ungarna kommer? Läste att dom går ca 65 dagar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 16:14
    Kommer göra allt för att få iväg ungarna till älskvärda familjer när den dagen är här. Inte en dag före 12 veckor. Katten kommer kastreras så det inte blir fler kullar.
    Tror det rör sig om ca 30 dagar kvar tills kläckning. Tack för info!

• Svar på tråden Dräktig katt!
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 18:19:28 följande:
    Lilla My.
    Du accepterar inget annat än att jag ska ta bort ungarna. Dom kommer finnas, så kom med nåt vettigt ist. Kan inte htita annat än gnäbb i dina inlägg.
    Visa gärna ETT enda inlägg där jag skrivit att du skall ta bort ungarna...

Har aldrig skrivit det.

Flertal har också skrivit inlägg om vaccinering, chippning osv samt hur mamman bör skötas samt div goda råd, inte sett dig ta till dig av ett enda råd, iaf inte som kostar något.
  • Litet My
    Ria skrev 2011-06-19 18:25:00 följande:
    Du kan väl provocera i en annan tråd ist, där du kanske gör mer nytta. TS skriver att hon ska ta sitt ansvar för dom kommande kattungarna! Förstår inte ens vad du gör i tråden då du inte ens kommer med nå råd eller svar på det hon faktiskt undrar!

TS, skit i denna människa. Men vissa verkar inte ha annat för sig om dagarna..
    Om katten börjat få mage skulle jag kunna tro att hon är halft gången.
    Har ställt ett flertal frågor till TS (samt andra också) där TS vägrar svara.

Många har gett tips och råd som TS inte tagit till sig av.
  • Ius
    Lilla My21 skrev 2011-06-19 18:22:00 följande:
    Visa gärna ETT enda inlägg där jag skrivit att du skall ta bort ungarna...

Har aldrig skrivit det.

Flertal har också skrivit inlägg om vaccinering, chippning osv samt hur mamman bör skötas samt div goda råd, inte sett dig ta till dig av ett enda råd, iaf inte som kostar något.
    Har redan kommenterat att jag tar till mig allt konstruktivt. Sen att jag tar hand om ungar å mamma på bästa sätt, vilket redan innebär annan kost och diverse saker. Fortfarande är detta OT eftersom min tråd handlar om nåt annat.
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 18:31:51 följande:
    Har redan kommenterat att jag tar till mig allt konstruktivt. Sen att jag tar hand om ungar å mamma på bästa sätt, vilket redan innebär annan kost och diverse saker. Fortfarande är detta OT eftersom min tråd handlar om nåt annat.
    Okej, en följdfråga då, berätta lite om hur du tänkt dig framtiden med kattmamma och kattungar.

Och som sagt har fortfarande inte sett ett enda inlägg där du visar att jag skrivit att du skall döda kattungarna.
  • Ria
    Lilla My21 skrev 2011-06-19 18:27:06 följande:
    Har ställt ett flertal frågor till TS (samt andra också) där TS vägrar svara.

Många har gett tips och råd som TS inte tagit till sig av.
    Jag ser då att TS svarat och tar till sig ett och annat. Hon behöver inte ens svara på dina inlägg eller nån annans frågor övht.  Men du fortsätter gå på om nåt helt annat än det som tråden faktiskt handlar om som TS skriver.
  • Litet My
    Ria skrev 2011-06-19 18:35:18 följande:
    Jag ser då att TS svarat och tar till sig ett och annat. Hon behöver inte ens svara på dina inlägg eller nån annans frågor övht.  Men du fortsätter gå på om nåt helt annat än det som tråden faktiskt handlar om som TS skriver.
    För dina egna inlägg är väldigt relevanta för tråden menar du?
  • Ius
    Lilla My21 skrev 2011-06-19 18:33:19 följande:
    Okej, en följdfråga då, berätta lite om hur du tänkt dig framtiden med kattmamma och kattungar.

Och som sagt har fortfarande inte sett ett enda inlägg där du visar att jag skrivit att du skall döda kattungarna.
    Du tycker inte om att katter ränner ut å blir på smällen, det gör inte jag heller. Men nu blev hon det och jag tar mitt ansvar. Å passar det inte dig, så tufft för dig då!

Det står i TS vad som kommer hända i framtiden. Behöver inte berätta jota för dig då det fortfarande inte är vad tråden handlar om, SOM SAGT!
  • Ria
    Lilla My21 skrev 2011-06-19 18:37:24 följande:
    För dina egna inlägg är väldigt relevanta för tråden menar du?
    Gav ett råd, sen påpekar jag att hon visst svarat. Men dom svaren verkar inte duga.
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 18:40:18 följande:
    Du tycker inte om att katter ränner ut å blir på smällen, det gör inte jag heller. Men nu blev hon det och jag tar mitt ansvar. Å passar det inte dig, så tufft för dig då!

Det står i TS vad som kommer hända i framtiden. Behöver inte berätta jota för dig då det fortfarande inte är vad tråden handlar om, SOM SAGT!
    Jag tänkte mer på vaccinationer, Id märkning, krav på kommande hem,avmaskning och såna saker om du tänkte göra det samt försäkringar, krav på ev blivande spekulanter osv.

En annan sak är, fortsatte katten äta P-piller efter hon blev parad dvs när hon kom hem? annars kan det finnas risk för skador på kattungarna i magen vilket kan vara bra att kolla upp.

är din egen katt försäkrad?

Att vilja ge katten ett bra hem och att inte lämna den före 12 veckors ålder är liksom bara en liten liten del i det hela.

nej det är inte speciellt tufft för mig att din katt är dräktig, men kanske blir för katten. Speciellt om den är för ung?
  • Litet My
    Ria skrev 2011-06-19 18:43:47 följande:
    Gav ett råd, sen påpekar jag att hon visst svarat. Men dom svaren verkar inte duga.
    Precis
Svar på tråden Dräktig katt!