• Ius

Dräktig katt!

Hej

Det är så att min lilla slampa (katten) är dräktig.
    Jag började känna en lite "bump" när jag jag kände med händerna längs henne för nån dag sen, nu är hon lite rundare å man känner mkt väl att hon är på smällen. När kan man förvänta sig att ungarna kommer? Läste att dom går ca 65 dagar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 16:14
    Kommer göra allt för att få iväg ungarna till älskvärda familjer när den dagen är här. Inte en dag före 12 veckor. Katten kommer kastreras så det inte blir fler kullar.
    Tror det rör sig om ca 30 dagar kvar tills kläckning. Tack för info!

• Svar på tråden Dräktig katt!
  • Ius
    Lilla My21 skrev 2011-06-19 17:52:02 följande:
    Om du fixar att läsa mina inlägg så ser du nog det.
    Du verkar missat alla mina inlägg. Nu har jag tröttnat ur på dig.
  • Litet My
    fröken skywalker skrev 2011-06-19 17:53:32 följande:
    Det är bara onödigt med raskattsavel, eftersom det finns så många fina huskatter att ta hand om! Drömmer
    Då kanske man skall ta hand om dem också, finns 100 0000 tals hemlösa huskatter som ingen vill ha, istället väljer man att avla fram nya.
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 17:55:21 följande:
    Du verkar missat alla mina inlägg. Nu har jag tröttnat ur på dig.
    Du skriver ju inget givande i dem mer än att du anser att vissa inte borde få vara här.
  • IceJossan

Hörrni, lägg av nu! Båda parter!

Jag är också väldigt frustrerad över TS inställning till att låta sin katt gå på p-piller och att hon ska få ungar, men nu är det så och det är nu vi ska hjälpas åt att ge råd för att göra det bästa av situationen. Att gnabbas ger inte ett skit, det blir bara dålig stämning och de deltagande blir arga. Inget gott kommer av det.

Så gör som jag och skriv vilka råd ni har nu när ungarna ändå ska komma. Jag vet att ni har många, till exempel om bolåda, veterinärkontakt ifall något händer, m.m. Även om det här med hemlösa katter - inte bara ATT man ska kastrera, utan varför och vad det leder till om man inte gör det.

• IceJossan

Kom ihåg att vi kan hjälpas åt att informera för att sprita kunskapen. Det gör man inte genom att gnabbas och få folk att sluta besöka forumet.

• Litet My
    IceJossan skrev 2011-06-19 18:01:49 följande:

Hörrni, lägg av nu! Båda parter!

Jag är också väldigt frustrerad över TS inställning till att låta sin katt gå på p-piller och att hon ska få ungar, men nu är det så och det är nu vi ska hjälpas åt att ge råd för att göra det bästa av situationen. Att gnabbas ger inte ett skit, det blir bara dålig stämning och de deltagande blir arga. Inget gott kommer av det.

Håller med

Tycker också du gav bra råd nu när skadan redan är skedd så att säga.
  • Ius
    Lilla My21 skrev 2011-06-19 17:56:23 följande:
    Du skriver ju inget givande i dem mer än att du anser att vissa inte borde få vara här.
    Ok, att ta hand om katterna är alltså inte givande. För att du ska va nöjd ska jag nacka allt å alla. Bra inställning. Jag har valt att inte ta bort, så det är till dig att acceptera och respektera om du ska kommentera i tråden.
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 18:08:46 följande:
    Ok, att ta hand om katterna är alltså inte givande. För att du ska va nöjd ska jag nacka allt å alla. Bra inställning. Jag har valt att inte ta bort, så det är till dig att acceptera och respektera om du ska kommentera i tråden.
    Jag har inte skrivit något att du skulle nacka kattungarna. Det hittade du på själv.

Däremot att jag tycker det är oansvarigt att dels ha en katt på P-piller som bevisligen varken ger skydd utan ofta kan ge tumörer, samt att man verkligen måste ta sitt ansvar att se till att katten inte rymmer.

Samt att flertal påpekat vikten av tex vaccinering, ID märkning osv osv och det har du inte besvarat alls mer än att du skall behålla kattungarna.
  • Ius

"Mina katter har blivit kastrerade och diverse annat för att omplaceras. Denna misse är ett undantag." Samt har jag kommenter att jag tar emot alla konstruktiva inlägg där det föreslås ett och annat.

• Ius

Lilla My.
    Du accepterar inget annat än att jag ska ta bort ungarna. Dom kommer finnas, så kom med nåt vettigt ist. Kan inte htita annat än gnäbb i dina inlägg.

Svar på tråden Dräktig katt!