• Ius

Dräktig katt!

Hej

Det är så att min lilla slampa (katten) är dräktig.
    Jag började känna en lite "bump" när jag jag kände med händerna längs henne för nån dag sen, nu är hon lite rundare å man känner mkt väl att hon är på smällen. När kan man förvänta sig att ungarna kommer? Läste att dom går ca 65 dagar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-19 16:14
    Kommer göra allt för att få iväg ungarna till älskvärda familjer när den dagen är här. Inte en dag före 12 veckor. Katten kommer kastreras så det inte blir fler kullar.
    Tror det rör sig om ca 30 dagar kvar tills kläckning. Tack för info!

• Svar på tråden Dräktig katt!
  • Ius
    IngvarIsbjorn skrev 2011-06-19 14:40:27 följande:
    Jag tycker absolut att det är värt att lägga ner mycket tid på deras nya hem. Nu är det ju lite lurigt eftersom du inte vet hur många det blir, färg eller liknande, men det skadar inte att höra sig för.

Var noga med att de nya hemmen sköter vaccinationer och kastreringar av ungarna när de är gamla nog.
    Yes, ska ha god framförhållning samt informera ev ägare.
  • nemo1

Och hur många gånger har man inte läst att "katten smet iväg" då? Dålig ursäkt, för varför har man då en okastrerad katt om man inte tänkt att den ska bli dräktig? Kattungar ska vara minst vaccinerade INNAN dom flyttar till nya hem om man är seriös.

• Ius
    nemo1 skrev 2011-06-19 15:14:07 följande:
    Och hur många gånger har man inte läst att "katten smet iväg" då? Dålig ursäkt, för varför har man då en okastrerad katt om man inte tänkt att den ska bli dräktig? Kattungar ska vara minst vaccinerade INNAN dom flyttar till nya hem om man är seriös.
    Det är som det är. Hon gick på piller och eftersom hon nu smet så gick det inte att ge henne pillret. Hoppas hitta lika fina hem som till dom som kom för snart 10 år sen.
  • Litet My
    nemo1 skrev 2011-06-19 15:14:07 följande:
    Instämmer.

Dessutom tycker jag det är ett märkligt fenomen med alla dessa huskatter som "råkar smita" varje år och kommer hem dräktiga. Ofast med ursäkten "ja men den skulle kastreras, nästa vecka eller så".
  • Ius

Bara för att det finns folk till sånt, så betyder inte det att man kan dra alla över en kant.

• nemo1

Och du vet då tydligen inte att det är vansinnigt att ge sin katt p-piller. 

• Ius
    nemo1 skrev 2011-06-19 15:38:41 följande:
    Och du vet då tydligen inte att det är vansinnigt att ge sin katt p-piller. 
    Jag tror jag ska starta er en alldeles egen klago tråd.
  • Litet My
    Ius skrev 2011-06-19 15:37:04 följande:
    Bara för att det finns folk till sånt, så betyder inte det att man kan dra alla över en kant.
    Du borde väl vetat själv om du nu inte ville att dim katt skrulle bli dräktig att P-piller är ett kasst alternativ, förutom att de inte är säkra så är det många katter som fått tumörer och annat pga det.
  • nemo1

Starta inte en tråd om din dräktiga huskatt då, väldigt få tycker om huskattsavel!

• Litet My
    nemo1 skrev 2011-06-19 15:43:09 följande:
    Starta inte en tråd om din dräktiga huskatt då, väldigt få tycker om huskattsavel!
Svar på tråden Dräktig katt!