• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • KarinCE

mitt var 26,7 =/. Det var normalt före min första graviditet men sen gick jag upp 30 kg när jag var gravid pga foglossning, havandeskapsförgiftning och svullande. Efter graviditeten gick jag ner 20 men de sista 10 fastnade och nu är jag gravid igen. Om jag går upp max 20 är jag nöjd hehe. Har gått upp 10 nu och förra graviditeten hade jag gått upp 15 kg den här veckan så det kanske kan jämna ut sig på slutet kan man ju hoppas.

• Semlan
    KarinCE skrev 2012-11-29 11:32:10 följande:
    www.niomanader.se  (viktuppgång i graviditeten utifrån BMI) kul att titta
    Ja det var trevligt att se för enligt den där så ligger jag som jag ska i vikten, tycker själv att jag gått upp mycket nämligen =p
  • Ikkali

Jag är i v. 32 (31+5)
    Enligt uträkning var mitt BMI 22.9 innan grav.
    Rekommenderad viktuppgång är 14 kg, men har gått upp totalt 17 kg redan.
    Dock många som undrar vart all vikt satt sig då det bara syns på mage och bröst.
    Har dessutom bara gått upp en strl i kläder, vilket jag är glad över Glad

• AllaHemma

Hade bmi på ca 18.5 innan denna grav. Har bojkottat vågen länge nu, men skulle tippa på att jag gått upp mellan 30-35 kg. Är 38+0.

Livet är det som händer medan vi väntar på att det ska börja
  • Louwa
    KarinCE skrev 2012-11-29 11:32:10 följande:
    www.niomanader.se  (viktuppgång i graviditeten utifrån BMI) kul att titta
    Vilken intressant länk, var tvungen att kolla ;P
    BMI innan graviditet 19.3, beräknad viktuppgång 15 kg. Enligt dem borde jag väga 67.33 nu i åttondemånaden, väger 66.9 så stämmer väldigt bra ;P Får se om det blir 3 kg till som läggs på eller mer/mindre ;P
    Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • KarinCE
    AllaHemma skrev 2012-11-29 12:04:31 följande:
    Hade bmi på ca 18.5 innan denna grav. Har bojkottat vågen länge nu, men skulle tippa på att jag gått upp mellan 30-35 kg. Är 38+0.
    som jag skrev inget att bry sig om. Tror att 20 av mina 30 försvann på mm 4 månader max. Bara rasade av, ta en kaka till hehe =)
  • EQ85

enliigt länken ska jag gå upp 15. har gått upp 6

• jemi01

med ett bmi på 20 ska jag också gå upp 15 kg enligt länken. Har hittills gått upp drygt 8kg... så jag kommer nog landa runt 12 kg gissar jag på. har 5 veckor kvar....

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?