• Love111

Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand. 

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
  • Sthlmtjej24

Hur ska man räkna ut när man passerat BF? Ligger nu vid v 41 + 3 på 14 kg viktökning. Jag är hysteriskt rädd för havandeskapsförgiftning, är det någon som har kläm på hur mycket vätska man samlar då?

• sarabengtsson

Vad är det för länk man kan räkna ut hur mycket man kan gå upp?

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • KarinCE
    Sthlmtjej24 skrev 2012-12-03 08:29:36 följande:
    Hur ska man räkna ut när man passerat BF? Ligger nu vid v 41 + 3 på 14 kg viktökning. Jag är hysteriskt rädd för havandeskapsförgiftning, är det någon som har kläm på hur mycket vät

Nästan alla samlar ju vätska. Förra graviditeten hade jag havandeskapsförgiftning. Märkte det på blodtrycket i kombination med att jag samlade mycket vätska. Fick då ta urinprov som visade protein som läckte i urinen.

Om du tror att du har havandeskapsförgiftning ring och be din bm kolla blodtrycket. Det är undertrycket man kollar på, sen kan man även ta en snabb urinsticka som kolla om det läcker protein i urinen. Men vänta inte om du tror att det är de du har.
  • Sthlmtjej24
    KarinCE skrev 2012-12-03 09:45:14 följande:
    Nej, jag tror inte jag har det, men oklart hur vikten ska utvecklas på övertid :)
  • Bebisochjag

Gått upp 9kg är i vecka 20 (19+6). men syns inte mer än en lite rund gravidmage, så vet inte vart dom där alla kilorna har  lagt sig :D

• kickan89

Usch, hade gått upp 17 kg enligt vågen på mvc idag i vecka 33. 15 enligt vågen hemma. Jag som var så nöjd över att jag inte började lägga på mig förrän halvvägs och trodde att jag skulle gå upp typ 10 kg totalt :P gick iofs upp 40 kg förra graviditeten pga havandeskapsförgiftning och extrem svullnad. Gick sedan ner ca 38 av dessa kilon, det mesta försvann av sig själv. Så jag får väl vara glad att det inte är så illa denna gång iaf :P

• Trazzel

Är i vecka 20 strax och har hittills gått upp ca 1-2 kg. Brukar gå upp ca 13-15 kilo enligt tidigare två grav. Så här lite har jag aldrig gått upp tidigare och blir orolig. Men bebis växer som hon ska.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?