• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • Houston Dogg

För mig är pojkflicka ett positivt ord! Hålla på o raka sig både här och där, snacka om att vara slav !

• Houston Dogg

Självklart vill man vara pojkflicka

• FrökenLöken

Om du rakar musen dagligenär du defenitivt femin och blomstrande.

Uj uj, undra vad det gör mig till?

• Anonym (?????)

Är en riktigt pojkflicka och har alltid varit..
    Jag har kort hår, halvlånga naglar som jag inte är rädd för att bryta. Älskar mina Baggy jeans, går aldrig i kjol eller klänning. Har gärna linne och en luvtröja och går ALLTID i gympadojor eller converse. Har hellre på mig kalsonger än trosor. Gör det mesta hemma...Men det gör även min flickvän med..Vi har inga uppdelade sysslor utan vi tar tag i det som behöver göras. Vi båda jobbar OCH tar hand om hem och barn.

JAG anser mig vara en "riktig" kvinna..en som inte behöver någon som tar hand om mig..jag tar för mig och låter INEN dalta med mig.

Men DITT liv är DITT liv och MITT liv är MITT liv!!

• Apocalypso

Jag är pojkflicka och stolt 100% kvinna med mina kurvor, långa hår och high heels oavsett om jag drar igång motorsågen, byter däck på bilen eller leker med en man tills han tappar behärskningen. Jag äger både balklänningar och vandrarkängor, föraktar fysisk vekhet och ointelligens oavsett kön. Skål

• Stinky
    HäxanSurtant skrev 2011-07-06 23:38:29 följande:
    Inte jag heller, men jag hade valt att se ut så om de andra alernativet är som du beskriver! Skrattande
    Med en fitta i ansiktet? Oh, no! Det är SÅ fult! Har man inte naturligt fylliga läppar, så är det inte meningen att man ska ha det heller. Det är ju bara att titta på dem som fyller dem, de ser ju anskrämliga ut, haha!
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • HäckHäxan
    Apocalypso skrev 2011-07-06 23:52:59 följande:
    Jag är pojkflicka och stolt 100% kvinna med mina kurvor, långa hår och high heels oavsett om jag drar igång motorsågen, byter däck på bilen eller leker med en man tills han tappar behärskningen. Jag äger både balklänningar och vandrarkängor, föraktar fysisk vekhet och ointelligens oavsett kön. Skål
    Skål
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Anonym
    HäxanSurtant skrev 2011-07-06 23:34:54 följande:
    Tack! Kunde inte förklarat det bättre själv. När jag frågat ex, vänner och min familj så uppfattar de mig som kvinna, kvinnlig kropp som faktiskt klär i det mesta. Jag har alltid tänkt på mig själv som pojkflicka, var det som yngre och är till viss del än idag, de som verkar ha svårast för det är andra kvinnor som tycker smink, mode och andra saker är viktigt, för mig rä det oviktigt även om det är kul ibland.
    Anonym skrev 2011-07-06 23:10:28 följande:
    Tillägger att jag ser det som något positivt eftersom man får det bästa av två världar.

Om någon skulle beskriva mig som feminin ut i fingerspetsarna skulle jag bli ledsen på allvar.
    Jag har också tänkt på mig själv på det sättet när jag tänker efter och min dotter också. Har aldrig sett det som något konstigt utan det är ju JAG.
    Jag tycker att kvinnor blir provocerade av det och män osäkra. Har fått höra flera gånger av män att jag är jättespännande meeeeeen kan jag inte bli liiiiite mer kvinnlig kanske?
    Eftersom jag redan använder kjol, smink och hela kittet är det min hjärna de velat förändra och det gör man inte ostraffat. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Stinky
    Apocalypso skrev 2011-07-06 23:52:59 följande:
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Yastyria
    Stinky skrev 2011-07-06 23:23:06 följande:
    Pojkflicka har inte med utseendet att göra, enligt mig.
    För mig är en pojkflicka någon som vågar ta för sig och har skinn på näsan. En tjej som inte strävar efter att vara så feminin eller manlig som möjligt, utan som är sig själv på gott och ont. En riktig pain in the ass i många fall och som rör upp känslor för att hon inte riktigt passar in i "ramarna" för hur en "riktig" kvinna ska bete sig. Att vara pojkflicka innebär inte per automatik att man skiter i sitt utseende. Tvärtom så kan man vara väldigt mån om det.
    Jag är själv en s.k. "pojkflicka", om man utgår från mitt tänk om hur en pojkflicka är. Jag har väldigt svårt för fjompiga, fjolliga brudar och har alltid haft det lättare med manliga vänner än med kvinnliga. Tjejer kan vara så oerhört falska, och det är alltid en jävla konkurrens om tamejfan allt.
    Exakt så!
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)