• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • Anonym

Jag är en typisk pojkflicka och även en av mina döttrar.

Enligt mig handlar det inte om hur man är klädd, vilken frisyr man har eller vilka sporter man ägnar sig åt utan sättet att tänka på. För det skiljer mycket mellan könen. Killar tänker objektivare, mer analytiskt, praktiskt och är målinriktade medans kvinnor tänker... mer i känslor.

• Anonym

Tillägger att jag ser det som något positivt eftersom man får det bästa av två världar.

Om någon skulle beskriva mig som feminin ut i fingerspetsarna skulle jag bli ledsen på allvar.

• Stinky
    Mallan76 skrev 2011-07-06 23:07:40 följande:
    TS!

VAR STOLT ÖVER DIG SJÄLV! Ingen annan är som du! Du är unik!

Du skriver: "När jag var ett barn var jag ute i naturen mycket. Fiskade och byggde kojor, klippte gräs och tvättade min pappas bilar men jag hade hoppats på att den rollen försvunnit ur mig när jag slutade vara ett barn för sisådär 10-15 år sedan..."

Du kommer alltid vara du, oavsett om du är 8 eller 30 år! Och oavsett om du har feminina kläder eller mekar med bilar. Så pleease, var inte någon annan än dig själv! Försök aldrig förändra dig sjäälv! Nej, var stolt över att du är du!
    Vill du köra MC, gör det! Vill du se på fotbollsmatcher på TV, gör det! Vill du måla nagellack och fixa håret hela dagarna, gör det!

Personligen tycker jag att ultratjejiga tjejer kan vara lite jobbiga att umgås med. Som ställer sig på en stol och skriker när en mus springer in i huset eller vägrar fylla på spolarvätska i bilen för att det råkar vara "mannens uppgift". Du blir inte mindre kvinna om du mekar med bilar!

Du kan ha vackra klänningar och nagellack OCH meka med bilar och ändå vara 100 % kvinna för det.
    Och jag är säker på att din mamma och man älskar dig precis som du är.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • skoladan

Men alltså "rakar ben och mus dagligen"....kan det verkligen vara sant? Har Du inget annat att göra?

• Stinky

Pojkflicka har inte med utseendet att göra, enligt mig.
    För mig är en pojkflicka någon som vågar ta för sig och har skinn på näsan. En tjej som inte strävar efter att vara så feminin eller manlig som möjligt, utan som är sig själv på gott och ont. En riktig pain in the ass i många fall och som rör upp känslor för att hon inte riktigt passar in i "ramarna" för hur en "riktig" kvinna ska bete sig. Att vara pojkflicka innebär inte per automatik att man skiter i sitt utseende. Tvärtom så kan man vara väldigt mån om det.
    Jag är själv en s.k. "pojkflicka", om man utgår från mitt tänk om hur en pojkflicka är. Jag har väldigt svårt för fjompiga, fjolliga brudar och har alltid haft det lättare med manliga vänner än med kvinnliga. Tjejer kan vara så oerhört falska, och det är alltid en jävla konkurrens om tamejfan allt.

• HäckHäxan

Hmm alltså jag är en pojkflicka, med figur som tydligen uppfattas som feminin, alltid långa naglar, dock kort hår, men det varierar till och från. Är mkt praktisk, har bara bekväma kläder som jag trivs i. Går dagligen i gummiskor, men skulle kunna vandra runt i klackar också om jag ville, men det gör jag sällan, förutom när jag städar

För mig finns det inget negativt med ordet, jag har aldrig fått uppfattningen om att andra tycker det är negativt heller. Att vara feminin handlar knappast om att raka fittan varje dag eller om man har håriga eller släta ben.

Det är som att påstå att en kvinna med a-kupa i bröststorlek är en man, du fattar väl själv hur sjukt det låter eller?

Jag är kvinna, kommer dö som kvinna, men jag är grabbig till sättet. I min värld innebär det då att jag alltid är rak och ärlig och säger vad jag menar, jag kör inga substila budskap eller kringelikrokar mig runt en massa för att komma fram till vad jag egentligen vill ha sagt.

Frågar någon mig om jag är sur och jag är sur så svarar jag ja jag är sur. Inte nej med världens suraste röst och hoppas att någon skall fatta hinten. raka rör fungerar bäst. Har tidigare mest haft kill kompisar även om det börjat jämna ut sig de senaste åren.

Din man kanske bara tycker att du är rak och ärlig, säger vad du menar och menar det du säger och därmed grabbig i hans värld och således en pojkflicka Bara en tanke..

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Stinky
    straw2008 skrev 2011-07-06 19:27:29 följande:
    Pojkflicla för mig är en kvinna som för mig är plattbröstad använder oftast bekväma kläder inget sitter åt eller är obekvämt. Har oftast Max page längd på håret. Kör lager på lager o har gärna houdini jackan vid alla tillfällen, fin som sportsktivitet. Har baddräkt istället för bikini, gärna sånna där sommartofflor hrm vad heter de... Inte foppa utan sånna som regleras med kardborrar? Fjällvandrar o bangar inte en omgång brännboll. Däremot är hon inte dpeciellt intresserad av att köa för släppet till valentino goes hm
    Hahaha! Nu ser ju inte jag ut så som du beskriver, men skulle nog hellre se ut så än att ha en fitta i ansiktet ( läs: förstorade läppar) och se allmänt plastig och dum ut.
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-07-06 22:39:54 följande:
    För mig är en pojkflicka en tjej som hänger med grabbarns och klär sig som dem (inte vill visa upp sig som tjej). Sen ser jag det inte som något negativt men jag hade inte heller velat bli kallad det i vuxen ålder...
    Fast det handlar ju inte om att man inte kan gå i tjejkläder. Utan kanske mer att man är praktiskt lagd. >Hur snyggt jag än kan tycka att små söta kjolar och klackar och toppar är på andra. Så skulle jag aldrig själv gå ut i det. Jag hade känt mig helt malplacerad och obekväm, folk hade kollat på min rumpa, mina bröst, värderat mig, nej tack! Jag behöver inte bli värderad för min yttre egenskaper. Jag har en (nästan) fullt fungerande hjärna och den är knivskarp. Skall man värdera mig så värdera mig för det jag har innanför, inte för att brösten sticker dig i ögonen om jag har en tajt topp på mig typ så
    Anonym skrev 2011-07-06 23:08:59 följande:
    Jag är en typisk pojkflicka och även en av mina döttrar.

Enligt mig handlar det inte om hur man är klädd, vilken frisyr man har eller vilka sporter man ägnar sig åt utan sättet att tänka på. För det skiljer mycket mellan könen. Killar tänker objektivare, mer analytiskt, praktiskt och är målinriktade medans kvinnor tänker... mer i känslor.
    Tack! Kunde inte förklarat det bättre själv. När jag frågat ex, vänner och min familj så uppfattar de mig som kvinna, kvinnlig kropp som faktiskt klär i det mesta. Jag har alltid tänkt på mig själv som pojkflicka, var det som yngre och är till viss del än idag, de som verkar ha svårast för det är andra kvinnor som tycker smink, mode och andra saker är viktigt, för mig rä det oviktigt även om det är kul ibland.
    Anonym skrev 2011-07-06 23:10:28 följande:
    Tillägger att jag ser det som något positivt eftersom man får det bästa av två världar.

Om någon skulle beskriva mig som feminin ut i fingerspetsarna skulle jag bli ledsen på allvar.
    Jag med, hade nog gråtit blod Gråter
  • HäckHäxan
    Stinky skrev 2011-07-06 23:34:31 följande:
    Hahaha! Nu ser ju inte jag ut så som du beskriver, men skulle nog hellre se ut så än att ha en fitta i ansiktet ( läs: förstorade läppar) och se allmänt plastig och dum ut.
    Inte jag heller, men jag hade valt att se ut så om de andra alernativet är som du beskriver! Skrattande
  • HäckHäxan
    Barfan skrev 2011-07-06 22:04:56 följande:
    Usch, ogilla!!! Man vill INTE vara "pojkflicka", du låter inte som en pojkflicka i mina ögon=) Läxa upp karln ordentligt!!!!
    Joo det vill man visst
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)