• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • Jizzi

Jag är en pojkflicka och ja, som ni ser på min profilbild så ser jag väldigt tjejig ut. Jag bryr mig om hur jag ser ut, jag är snygg och rar. Det som gör att jag utmärker mig som en pojkflicka är att jag älskar styrketräning, jag spelar wow flera timmar i veckan, då spelar jag med headset på sittandes i mjukisar och tofflor. Jag svär som en borstbindare och jag är en jävel på att laga saker

• Stinky
    Yastyria skrev 2011-07-07 00:00:51 följande:
    Exakt så!
    Kyss Skål
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • HäckHäxan
    Stinky skrev 2011-07-06 23:57:09 följande:
    Med en fitta i ansiktet? Oh, no! Det är SÅ fult! Har man inte naturligt fylliga läppar, så är det inte meningen att man ska ha det heller. Det är ju bara att titta på dem som fyller dem, de ser ju anskrämliga ut, haha!
    Ja de kan man väl lätt påstå att dom gör. Fast jag tycker de allra flesta ingrepp ser makalöst barocka ut så jag skall nog mest hålla käften innan jag blir lynchad!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Anonym (hmm)
    Apocalypso skrev 2011-07-06 23:52:59 följande:
    Jag är pojkflicka och stolt 100% kvinna med mina kurvor, långa hår och high heels oavsett om jag drar igång motorsågen, byter däck på bilen eller leker med en man tills han tappar behärskningen. Jag äger både balklänningar och vandrarkängor, föraktar fysisk vekhet och ointelligens oavsett kön. Skål
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-07-06 23:57:49 följande:
    Jag har också tänkt på mig själv på det sättet när jag tänker efter och min dotter också. Har aldrig sett det som något konstigt utan det är ju JAG.
    Jag tycker att kvinnor blir provocerade av det och män osäkra. Har fått höra flera gånger av män att jag är jättespännande meeeeeen kan jag inte bli liiiiite mer kvinnlig kanske?
    Eftersom jag redan använder kjol, smink och hela kittet är det min hjärna de velat förändra och det gör man inte ostraffat. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Det är alltid hjärnan som skrämmer andra oavsett vad man har på sig för kläder. Tydligen bedrar ju skenet grovt när jag går i kjol eller klänning och är allmänt iordninggjord OCH sen öppnar jag munnen eller helt enkelt skrattar rakt ut och inte alls är imponerad för mannen har en sportbil eller kvinnan just vart på spa helg bla bla och så är jag körd.

Mig gör det inget, jag lär ju knappast ha något gemensamt med dessa två ändå, så varför ens påbörja att odla fram något som är döfött från start
  • Stinky
    HäxanSurtant skrev 2011-07-07 00:04:36 följande:
    Ja de kan man väl lätt påstå att dom gör. Fast jag tycker de allra flesta ingrepp ser makalöst barocka ut så jag skall nog mest hålla käften innan jag blir lynchad!
    Haha! Det ska nog jag med. Nu ska jag hoppa ned i snarklådan och få min skönhetssömn och vakna rosenkindad och vacker som en rosenknopp imorgon bitti. Kyss 

(... eller snarare med påsar under påsarna under ögonen och med alla gravidkrämpor man kan tänka sig!)  
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • HäckHäxan
    Stinky skrev 2011-07-07 00:07:41 följande:
    Haha! Det ska nog jag med. Nu ska jag hoppa ned i snarklådan och få min skönhetssömn och vakna rosenkindad och vacker som en rosenknopp imorgon bitti. Kyss 

(... eller snarare med påsar under påsarna under ögonen och med alla gravidkrämpor man kan tänka sig!)  
    Men ändå vacker som en dag!

Skall glida ner under påslakandet jag med och hoppas på lite sömn, nån timme eller två innan elementet (dottern) på tre kommer och knör ner sig hon med! Måste till tippen imorgon, har fått vatten in i hela förrådet efter ett enorm störtskur igår här, allt var typ blött.. bara att åka och slänga en massa....
  • Jizzi
    HäxanSurtant skrev 2011-07-07 00:07:24 följande:
    Det är alltid hjärnan som skrämmer andra oavsett vad man har på sig för kläder. Tydligen bedrar ju skenet grovt när jag går i kjol eller klänning och är allmänt iordninggjord OCH sen öppnar jag munnen eller helt enkelt skrattar rakt ut och inte alls är imponerad för mannen har en sportbil eller kvinnan just vart på spa helg bla bla och så är jag körd.

Mig gör det inget, jag lär ju knappast ha något gemensamt med dessa två ändå, så varför ens påbörja att odla fram något som är döfött från start
    Känner igen mig. Antingen tycker killar om mig för att jag är vass, skojfrisk och för att kan och vet hur jag vill ha det och gärna säger det. Att ha samma typ av intressen som många killar gör att jag kommer bättre överens med män än kvinnor. Skryt och flash har jag inget till övers för. Söker jag en kille så skiter jag ju i vilken bil han kör eller vad han tjänar, jag har en cykel och ett eget jobb.

Tjejer tröttnar jag på att umgås med rätt fort, jag har inte samma intressen helt enkelt och jag skiter i deras pojkvänsproblem. Har jag ett problem eliminerar jag det, jag gnäller inte om det i evigheters evighet haha
  • Cendrillon

Jag är definitivt en pojkflicka! Älskar att umgås med killar, klarar inte av bla bla bla... Jag spelar gärna fotboll och klarar inte av att förlora. Tycker inte att man är bra för att man kommer tvåa, det finns bara en placering och det är nr 1. Ja jag har korta naglar men såå fina och ja, jag kan gå i 14 cm klackar och dansa i dom en hel kväll och snygg är jag hela tiden. I min smink väska finns det bara en sak och det är en mascara. Så det verkar verkligen som om du anstränger dig enormt för att vara kvinnlig, jag behöver inte anstränga ett dugg. Även om jag är en pojkflicka ;D

Build a bridge and get the fuck over it!
  • Jizzi

Det värsta är när de där samtalen kommer från någon tjejkompis som säger "det var längesen, ska vi ta en fika?". De vet ju att jag avskyr att fika. Och alltid samma snack som går, yada yada. Klart jag går med men hur ofta vill de med ut på en öl en onsdagkväll?

Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)