• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • 86TiAn82
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:32:08 följande:
    Om jag säger Angelina Jolie i Mr & Mrs Smith när de går över till grannen och hon har ett par nätstrumpebyxor på sig under din rosa klänning för att hon inte hann ta av sig dem? Så ser jag att andra människor ser mig, och det känns hemskt tråkigt.

Uppenbarligen har vi olika bild av vad som är lyckat. För mig är det lyckat att få vara hemma och pyssla, slippa jobba, få vara hemma och baka tårtor och tvätta, göra typiskt kvinnliga saker. Men det är väl skönt att alla är olika. Men nån pojkflicka vill jag inte vara, även om jag förstår er poäng.
    Men hur kan man vara lyckad för att gå hemma och bara ha sjuk tråkigt :O Jag är hemma och mammaledig just nu och har tyvärr aldrig haft turen att få ha ett jobb, så jag har levt hemmafru livet och det är hemskt!  Aldrig ha egna pengar, måsta förlita sig på att mannen ser till att räkningar och mat kan betalas.
    Jag är glad att jag har min sambo, han är fantastisk men jag vill inte leva på han resten av mitt liv för det!
  • Anonym
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 12:19:21 följande:
    Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?
    =) Vilken bild du har av mig. Jag har haft både långt hår och kort hår. Både frisyrklippt och inte frisyrklippt. Jag använder bara sportBH när jag sportar. Jag är inte som Pippi Långstrump. Och inte heller av Jim Carrey var nu han kom in i bilden. Korta naglar har jag emellanåt för att jag biter på skiten när jag mår sämre i själen. Annars är dem halvlånga (för långa går ju bara av och ja jag är rätt praktisk av mig). Jag har inlägg i skorna för att jag måste, annars får jag svinont i knäna, fotlederna och höfterna. Klackade skor har jag inte eftersom de förstör fötterna och jag tycker det är sjukt obekvämt. Jag är för lat för att orka raka benen särskilt ofta. Trimmar musen när jag tycker det behövs - jag är inget fan av att ha en massa hår överallt eftersom jag tycker det blir för varmt och kliigt. Under armarna är jag noga med att hålla håret borta.

Man kan vara pojkflicka på många olika sätt. Jag är väl det mer eftersom jag vågar testa lite fler saker. Jag älskade att leka med bilar när jag var liten. Jag blir knäsvag av att höra ljudet av en motorcykel. Jag tycker om att klättra och hoppas att vi en dag ska få så mycket pengar över att jag kan börja klättra på någon klubb så jag får lära mig mer. Det där med att våga lite mer kan jag ta ett exempel ifrån jobbet. Där är alla andra tjejerna väldigt tjejjiga. De mjäkar över mycket och står över roliga grejer som när vi var på ett event för att fira ett stort jobb vi fick in. Då ville teatergruppen ha ett gäng frivilliga tjejer som kunde låtsas stå och vara groupies när de spelade en ballad. De pekade på vårat gäng ifrån jobbet och tjejerna slogs nästan för att gömma sig bakom varandra. Till slut suckade jag bara och gick fram helt ensam inför 750 pers. Av dessa 750pers skulle jag uppskatta att åtminstone 200 var tjejer. Jag var den enda som gick fram.
    Många anser att det är mer pojkflickigt att våga göra en sådan sak. Så det måste inte ha med utseendet att göra. Hemma hos oss är det jag som bygger ihop möblerna och fipplar med kablar. Det är ytterst sällan jag gått med på att ringa efter hjälp vid tex stopp i toan. Jag har bott i lägenheten i snart 5 år. Det blir väldigt lätt stopp i toan och det är bara en enda gång vi behövt ringa efter hjälp för då var det verkligen STOPP så de fick komma specialgrejer för att lossa proppen. Hos många är det mannen som får i uppdrag att köpa ny tvättmaskin odyl. Det var jag som letade reda på en sådan. Det är jag som tar reda på vad vi måste tänka på när vi vill skaffa sådana grejer gentemot våra puckade hyresvärdar. Osv osv osv.
  • Anonym
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:32:08 följande:
    Uppenbarligen har vi olika bild av vad som är lyckat. För mig är det lyckat att få vara hemma och pyssla, slippa jobba, få vara hemma och baka tårtor och tvätta, göra typiskt kvinnliga saker. Men det är väl skönt att alla är olika. Men nån pojkflicka vill jag inte vara, även om jag förstår er poäng.

Ja uppenbarligen. Och det ska väl vara individuellt tycker jag. men att du måste sätta könsbestämmelser på saker som du gör (som att tvätta och baka skulle vara något som alla kvinnor vill eller tycker om) vänder jag mig emot. Jag vet att du förs´tår vad jag menar, men det är ju sånt som får våra barn att formas in i en ram av "hur de skall vara".. Vilket jag inte ser som positivt.
    Är jag inet kvinnlig om jag hellre jobbar än är hemma och tvättar?
    Vi är lika mycket kvinnor och vi är alla lika mycket människor. Människor.
  • Lillafrökenfräken
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:36:16 följande:
    Usch vilken kommentar du fick Lilla fröken fräken!

Men den personen du beskriver som bryr sig om sina naglar och sitt hår, den personen är en kvinna för mig. En kvinna ska ha en mans hjälp med att tanka bilen och en man ska ha en kvinnas hjälp med mat och rena kläder. Jag har uppenbarligen en annan bild av kvinnan än er och antagligen är det därför jag tog så illa åt mig när han sa att jag var en pojkflicka.
    Som sagt, för dig är det en förolämpning och för mig är det inte det. Jag skulle absolut inte trivas med din bild av en kvinna och du trivs inte med min Skrattande För mig är det du tycker är en riktig kvinna tyvärr ett våp och jag skulle bli tokdeprimerad om en man ansåg att jag behövde hjälp med minsta lilla som inte var en "kvinnosyssla".
  • Anonym
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:25:56 följande:
    Alltså, känner mig lite tröga här nu, men om du kom med din pojkvän till en fest. Hur kunde de tro att du var bög då? Drömmer
    Jag råkade ut för en lite smårolig grej en gång när jag var på biblioteket i min förrförra hemort. Jag är alltså en kurvig tjej med MYCKET bröst och rumpa. Jag hade då kort hår och en tight tröja på mig när detta hände. Jag är en pojkflicka. Jag satt vid en av bibblans internetdatorer för att snabbt kolla mailen när det kom fram en kille som var kanske 10-12 år gammal. Han sa med jättekaxig röst: Är du klar snart eller? Jag svarade honom lugnt och sansat att jag skulle bara logga ut ifrån min mail så skulle han få ta datorn sedan. Varpå killen kläcker ur sig: Shit var du en tjej? Hur han kunde missa  min E-kupa på bröst i en tight tröja begriper jag fortfarande inte men han var helt hundra på att jag var en kille. Om någon säger till en tjej att shit är hOn bög hade jag börjat skratta för på något sätt så är ju heterotjejer det. Dem tycker ju bara om killar. Och killar som bara tycker om killar är ju bögar... =)
  • Anonym (pojkflickan ts)
    86TiAn82 skrev 2011-07-06 13:39:30 följande:
    Men hur kan man vara lyckad för att gå hemma och bara ha sjuk tråkigt :O Jag är hemma och mammaledig just nu och har tyvärr aldrig haft turen att få ha ett jobb, så jag har levt hemmafru livet och det är hemskt!  Aldrig ha egna pengar, måsta förlita sig på att mannen ser till att räkningar och mat kan betalas.
    Jag är glad att jag har min sambo, han är fantastisk men jag vill inte leva på han resten av mitt liv för det!
    Jag är utbildad lärare men har aldrig arbetat, aldrig ens sökt ett jobb. Jag sköter vårt hem och pysslar om och fixar och donar, bakar, köper gardiner och gör saft. Jag dammsuger, moppar, skurar badkaret och gör i ordning middag till min man kommer hem från sitt arbete. Jag tycker att det är jätteskönt och ett perfekt liv. Några gånger i veckan träffar jag väninnor och shoppar och fikar tillsammans.

Jag ser det inte som att jag måste förlita mig på att han betalar räkningar, i så fall kan man lika gärna vända på steken och se det som att han är beroende av att jag är i vårt radhus om dagarna för att han ska få mat - och så ser jag det inte. Jag pysslar för att det är roligt, jag trivs med det och önskar att alla kvinnor kunde få samma chans. Jag lever inte på min man, vi lever tillsammans och även om han tjänar pengar på sitt jobb så betyder det inte att jag inte bidrar till vårt hem. Vi är vårt hem tillsammans, oavsett vem som tjänar vad på sitt jobb. Han tjänar pengar och jag tjänar leenden och tack-ord. (och fraser som att jag är en pojkflicka ^^).
  • La Lola
    Stårchen skrev 2011-07-06 13:27:50 följande:
    Jag skulle ha tagit det som en komplimang! Eller rättare sagt, jag tar det som en komplimang när min man säger liknande saker. Han brukar oftast syfta på min grabbiga humor och mitt analytiska sätt. Att han är glad att jag har mer i huvudet än mode och skvaller.
    Håller med! Jag skulle oxå ha blivit glad!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lena
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:47:08 följande:
    Jag är utbildad lärare men har aldrig arbetat, aldrig ens sökt ett jobb. Jag sköter vårt hem och pysslar om och fixar och donar, bakar, köper gardiner och gör saft. Jag dammsuger, moppar, skurar badkaret och gör i ordning middag till min man kommer hem från sitt arbete. Jag tycker att det är jätteskönt och ett perfekt liv. Några gånger i veckan träffar jag väninnor och shoppar och fikar tillsammans.

Jag ser det inte som att jag måste förlita mig på att han betalar räkningar, i så fall kan man lika gärna vända på steken och se det som att han är beroende av att jag är i vårt radhus om dagarna för att han ska få mat - och så ser jag det inte. Jag pysslar för att det är roligt, jag trivs med det och önskar att alla kvinnor kunde få samma chans. Jag lever inte på min man, vi lever tillsammans och även om han tjänar pengar på sitt jobb så betyder det inte att jag inte bidrar till vårt hem. Vi är vårt hem tillsammans, oavsett vem som tjänar vad på sitt jobb. Han tjänar pengar och jag tjänar leenden och tack-ord. (och fraser som att jag är en pojkflicka ^^).
    Så bra att du kan göra det eftersom du gillar det. Jag är jätteglad jag inte behöver leva så. Jag tycker både män och kvinnor ska få välja hemmalivet om de vill och kan utan att dömmas för det.
  • Anonym

Men du har ingen inkomst TS?
    Tänk bara på att OM ni skulle separera så har du inte mycket kvar. Medan han har det mesta. Du har inte fått någon pension och har ingen erfarenhet från jobb..
    Hur tänker du kring det?
    Eller har ni skrivit avtal om sånt?

• ComicBookGuy
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:47:08 följande:

O jag önskar att alla kvinnor gör precis som de vill. Om jag hade levt som du gör hade jag blitt deprimerad o antagligen spytt på allt.
    Både missanpassad och fnissanpassad
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)