• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • Furstinna

Jag är en pojkflicka på insidan och hade inte velat vara något annat. Jag är väldigt vacker och feminin på utsidan utan att behöva göra något extra så min pojkvän hade förmodligen kunna kläcka ur sig detsamma. Jag tål inte självupptagna kvinnor som är flickiga på insidan.

• Inima
    Anonym skrev 2011-07-06 14:52:53 följande:
    Jag tycker TS är cool.

Jag gillar heller inte många manliga sysslor. Jag gillar inte att snickra men det betyder inte att jag inte kan slå i en spik. Jag gillar inte att mecka med bilen, men jag klarar av att tanka och fylla på spolarvätska.

Min man gillar inte att laga mat, men han kan koka makaroner.    
    Om man gillar att snickra då? Växer klitoris ut till en penis då eller?
    Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • Furstinna

En pojkflicka i mina ögon är en mycket psykist stark tjej som är praktisk. Dom är inte gnälliga, dom tar inte skit, dom bölar inte, dom är inte så förbannat mesiga, dom kan sätta ner foten när det behövs, dom är lite smartare (vet ej varför jag känner så), dom får vad dom vill, dom är stolta, dom är roliga, dom tar plats och dom är förbannat charmiga haha 

• Paradigm

Jag är varken kvinna eller pojkflicka. Jag är bara jag.

• Lilly mama
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:47:08 följande:
    Jag är utbildad lärare men har aldrig arbetat, aldrig ens sökt ett jobb. Jag sköter vårt hem och pysslar om och fixar och donar, bakar, köper gardiner och gör saft. Jag dammsuger, moppar, skurar badkaret och gör i ordning middag till min man kommer hem från sitt arbete. Jag tycker att det är jätteskönt och ett perfekt liv. Några gånger i veckan träffar jag väninnor och shoppar och fikar tillsammans.

Jag ser det inte som att jag måste förlita mig på att han betalar räkningar, i så fall kan man lika gärna vända på steken och se det som att han är beroende av att jag är i vårt radhus om dagarna för att han ska få mat - och så ser jag det inte. Jag pysslar för att det är roligt, jag trivs med det och önskar att alla kvinnor kunde få samma chans. Jag lever inte på min man, vi lever tillsammans och även om han tjänar pengar på sitt jobb så betyder det inte att jag inte bidrar till vårt hem. Vi är vårt hem tillsammans, oavsett vem som tjänar vad på sitt jobb. Han tjänar pengar och jag tjänar leenden och tack-ord. (och fraser som att jag är en pojkflicka ^^).
    Jag skulle personligen dö av tristess om jag levde så, men som du säger är vi alla olika. Det jag finner märkligt är att du hänger upp hela din självbild på att vara kvinnlig. Är du inte kvinnlig (enligt din egen standard) så är du misslyckad. Och ALLA måste uppfatta dig på detta sätt, annars är det ett misslyckande. Det låter rätt tråkigt att lägga så mycket makt i andras händer.

Frågan är väl om DU är nöjd med ditt liv och hur du ser ut? Vad andra tycker ska väl vara rätt ointressant? Visst kan jag förstå att du vill vara attraktiv för din man, men han har ju gift sig med dig. Borde inte det innebära att han älskar dig precis som du är? Vad jag förstått det så har han inte nämnt detta förut och förefaller inte ha några "problem" med din ev pojkflickighet.
  • Lilly mama

För övrigt hoppas jag att ni sätter av pensionspengar till dig, eftersom du inte jobbar och inte verkar planera att göra det heller.

• The Hermit

Pojkflicka är olika för alla. Vi har ju alla våra bilder och föreställningar om vad det är och knappast är det likadana.

För mig är en pojkflicka någon som är glad och aktiv och vågar ta för sig. Någon som inte hänger upp sitt liv på sitt utseende och som vågar göra saker som inte alla andra tjejer vågar. 
    Hon kan ta vara på sig själv och hänger inte upp sig på detaljer.

En tjej med aktiv utstrålning och som killar ofta föredrar framför andra tjejer.
    Jag tror det måste vara jobbigt för många killar med all kvinnlighet. Mycket av den sk. kvinnligheten får vi oss pådyvlad av omgivningen och även av tv-tidningar och olika media. 
    Allt är ju inte medfött direkt. 

The only person you can change now or ever is yourself
  • Lavish

Tycker du ska fråga din man vad pojkflicka betyder för HONOM? Då kanske det inte alls är så negativt som du.

Jag uppfattar mig själv som jättefeminin men det kan hända att någon tycker jag är en pojkflicka. Jag använder inte mycket smink, har inga produkter i håret, aldrig nagellack eller höga klackar. Men jag bär i princip aldrig byxor utan kjol eller klänning, framhäver gärna den kvinnliga figuren, och är totalt ointresserad av t.ex sport och bilar.

• Elenas hasselbackspotatis 86

Haha vilken rolig tråd! Tänk vad folk kan bli upprörda över hur en annan människa väljer att leva sitt liv.

Jag förstår TS fullt ut, lever själv i en liknande situation som fungerar perfekt för oss. Jag själv tankade bilen för första gången i påskas, då var jag 23 år.

Ordet pojkflicka är väl inte det trevligaste, men jag tänker främst utseendemässigt om någon använder den termen. För mig är en pojkflicka en tjej som klär sig manligt, med stora täckande kläder, kortklippt hår och "allmänt ofixad" (inget smink, onopprade bryn etc). Att vara en pojkflicka till personligheten är något annat, trodde vi hade kommit längre än så 2011.

Åter till tråden, alla lever vi olika liv med olika förutsättningar. Har TS råd att vara hemma och fixa (lyckliga henne känner jag) så låt henne! Så typiskt FL:are att vara missundsamma och inte kunna vidga sina vyer.

Tack för mig.

• Jäjd
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2011-07-06 15:26:04 följande:
    Haha vilken rolig tråd! Tänk vad folk kan bli upprörda över hur en annan människa väljer att leva sitt liv.
    Är det det diskussionen rört sig kring tror du?
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)