• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2011-07-06 15:44:07 följande:
    Haha jag har redan påpekat att det är 2011
    Bra att du fokuserar på det som är viktigt (att säga vilket år det är, i juli) istället för det oviktiga (som kritiken mot det du har sagt).
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Anonym

Fick höra det också : ) men som Angelina Jolie i Tombraider ! Det var positivt. Va kvinnlig med en liten twist.

Men visst är tråden lite fjantig men ändå är jag tvungen att kommentera Glad 

• Anonym
    Inima skrev 2011-07-06 15:00:17 följande:
    Om man gillar att snickra då? Växer klitoris ut till en penis då eller?

Nä, det var inte det jag menade.

Men på något vis är det coolt att man kan leva 2011, i ett land som arbetar för att ta bort köns-steriotypa mönster på dagis och förskola. Där det finns kurser för invandrarkvinnor att lära sig cykla och simma. Där få kvinnor i styrelser ses som problem. 
    Att man då inte bara vill leva ett liv modell rik kvinna i gammal TV-film, utan att man inte kan se andra kvinnor som pojkar för att de gör något mer "manligt" än att kamma håret.

• Anonym

Alltså jag måste fråga, bor ni i Sverige? Är din man svensk. Det låter lite Amerikanskt över hela pojkflick-grejen och hemmafru-grejen och din man som säger att du är pojkflicka trots du verkar vara en väldigt feminin tjej. Utomlands kanske dom har en annan syn på hur flickig man ska vara eller så... Bara en tanke.

• Elenas hasselbackspotatis 86

Jag sitter med min iphone, ganska jobbigt att skriva svar på tal på inlägg som är fem inlägg upp när det inte finns nån citatfunktion.

Jag menar att jag tycker det här blivit en typisk FL-tråd där man alltid hackar på TS. allt en TS skriver är alltid fel. Om man verkligen läser vad TS menar så inser man att hon flera gånger skrivit att hon inte vill vara det som HON (fortfarande ingen kursiv stil på iphone) anser vara en pojkflicka eftersom HON har en dålig bild av pojkflickor. O direkt är det massor av gamla moraltanter som kommenterar att TS minsann inte ska komma här o snacka skit om de som är pojkflickor? ... antingen har jag missat nåt, eller så blandar folk samman SIN och TS bild av pojkflickor. TS har som sagt fortfarande inte sagt ett ont ord om någon annan än sig själv. DET ENDA HON FÖRBRÅR ÄR SIN BILD AV POJKFLICKOR? Då behöver inte hela FLs pojkflickor ta åt sig?

Hoppas jag fått fram min poäng, nu har jag iphone-tumme.

• Anonym (pojkflicka)

Jag är absolut en pojkflicka. Men inte tusan har jag kort hår eller korta naglar! Jag är tom nagelteknolog (dvs ÄLSKAR långa fina naglar) men jag anses som en pojkflicka iaf eftersom jag gärna hänger med killar ist för tjejer, går ut o fiskar, bygger ihop saker hit o dit, struntar i om jag blir lite smutsig då och då... ja allt sånt som en kille "ska" göra. Men jag har fortf fina klänningar och högklackat och långa naglar!

• Anonym

Och jag blir jätteglad om någon tycker att jag är pojkaktig!! En gammal gubbe frågade min kille efter att gubben sett mej på avstånd -"Var det din bror som var här?"!!  hahahaha jag blev skitglad för jag älskar det androgyna och tycker det är så coolt. Fy ända in i hrm hrm för högklackat och krims krams

• cärröförfän
    Anonym skrev 2011-07-06 15:57:07 följande:
    Och jag blir jätteglad om någon tycker att jag är pojkaktig!! En gammal gubbe frågade min kille efter att gubben sett mej på avstånd -"Var det din bror som var här?"!!  hahahaha jag blev skitglad för jag älskar det androgyna och tycker det är så coolt. Fy ända in i hrm hrm för högklackat och krims krams
  • karolina106

Problemet är nog inte vad din man kallar det, utan vad du har för definition av begreppet pojkflicka.

Hans definiton är nog annorlunda.

• Anonym (Väx upp baby!)

Haha, men gudars helvete. Du är ju pinsam!

Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)