• Anonym (pojkflickan ts)

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Ja, ni ser ju rubriken. Min man hävdar alltså att jag är en sk. "pojkflicka".

Jag hade nyss varit hos frisören och glad i hågen kom jag hem och visade upp min nya frisyr, varpå min man kommenterade mitt nagellack på fötterna (turkost)
    MAN - "Jasså, har du vuxit ur pojkflickerollen?"
    JAG - "What?"
    MAN - "Ja, du har ju alltid varit en pojkflicka"
    JAG - "Säger du det? Hur är JAG en pojkflicka?"

Varpå han skrattar och "tittar under lugg" och försäker släta över genom att säga att HAN gillar det.

Jag skiter väl i vad han gillar, jag vill fan heller inte vara en jävla pojkflicka!

En pojkflicka för mig är, som ni säkert förstått vid det här laget, inte någonting positivt. Jag ser framför mig Pippi Långstrump som vuxen, eller en feminin verson av Jim Carrey... jag ser en person som inte vårdar sitt yttre, någon med kort hår bara för att det är praktiskt, med korta naglar bara för att det är lättare, med foträta skor, med säckiga kläder och sportBH. Jag tror inte att den personen är jag, jag vill absolut inte att den personen ska vara jag.

Jag vill vara feminin och blomstrande. Jag vill inte att MIN MAKE ser mig som en pojke, som en töntig sportig tjej som älskar allt praktiskt.

I mina ögon är jag ingen pojkflicka. Jag sminkar mig dagligen, rakar ben och mus dagligen, använder klackar så gott som dagligen, har alltid välordnad frisyr och fina naglar. Min röst är ljus och pipig. Jag förstår inte vad min man menar så jag har försökt fråga ut honom men han svarar bara "eeh, du vet vad jag menar, hahaha"

Vad definerar ni som en pojkflicka? En "sån" som jag?

Något tips på hur man gör för att inte vara en pojkflicka? Vad kan jag göra för att bli mer feminin?

• Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)
    Anonym skrev 2011-07-06 15:51:51 följande:
    Alltså jag måste fråga, bor ni i Sverige? Är din man svensk. Det låter lite Amerikanskt över hela pojkflick-grejen och hemmafru-grejen och din man som säger att du är pojkflicka trots du verkar vara en väldigt feminin tjej. Utomlands kanske dom har en annan syn på hur flickig man ska vara eller så... Bara en tanke.
    Ja vi bor i Stockholm och vi är helt svenska både min man och jag. Blåa ögon, blont hår om du nu vill veta det också.
  • Anonym (Vera)

De enda som kan förklara hur de menar är ju din man och din mamma, ingen i tråden kan ju hoppa in i deras skallar och säga vad de ser hos dig som gör att det tycker att du är en pojkflicka. Och för mig är pojkflicka inget negativt, har själv fått höra många gånger att jag är det. Det innebär inte att jag har kort hår, biter ner naglarna och mekar bilar - tvärtom. Men jag har en "grabbig jargong", umågs gärna med killar etc och får ofta höra att "jag är en av grabbarna" - trots att jag enligt många är het och feminin.

Anonym (Väx upp baby!) skrev 2011-07-06 16:00:46 följande:
    Haha, men gudars helvete. Du är ju pinsam!
    Utveckla gärna ditt uttlande {#emotions_dlg.flower} Är jag pinsam pga min man kallade mig pojkflicka eller pga min syn av pojkflickor?
  • Anonym
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 16:01:55 följande:
    Ja vi bor i Stockholm och vi är helt svenska både min man och jag. Blåa ögon, blont hår om du nu vill veta det också.
    Nej nej det var inte något påhopp utan jag var bara nyfiken för jag tyckte det lät lite housewife över det hela.
  • Anonym (123)
    Anonym skrev 2011-07-06 16:05:15 följande:
    Nej nej det var inte något påhopp utan jag var bara nyfiken för jag tyckte det lät lite housewife över det hela.
    TS är hemmafru -det kan man vara i Sverige också vet du.
  • Anonym
    Anonym (123) skrev 2011-07-06 16:14:05 följande:
    TS är hemmafru -det kan man vara i Sverige också vet du.
    Jaaa det fattar jag väl, ursäkta att jag fick en utlänsk känsla. Du behöver inte vara så nedlåtande bara för jag fick en känsla ur en tråd.
  • Anonym

Jag förstår ts och varför hon blir upprörd...

Vem vill egentligen bli kallad för pojkflicka när man är en feminin kvinna?

Låt mig säga att det handlar inte bara om utseendet...Det handlar om ditt beteende, hur du för dig, hur du går osv...

Jag har sett dessa pojkflickor, och jag kan se på lång väg om en kvinna är en typisk pojkflicka...Det är en aura det har runt sig, en energi som är maskulin.

Ts, om jag var du så skulle jag fråga din man, dina vänner, och din mamma etc varför de tycker du är en pojkflicka.

Sen skulle jag investera på att ta en kurs i vett och etikett.

Kanske få en personlig coach som visar dig hur en kvinna för sig i olika sammanhang...Om hur du kan gå mer feminint och hur du talar, står och sitter mer feminint.

Detta kan du få tag på youtube gratis! Finns mycket du kan hitta där som kan hjälpa dig.

Sen kan du fråga dig själv lite olika frågor så som "tuggar jag tuggummi?" Om du gör det så sluta genast om du nu inte är i ditt privata hem utan någon som ser dig.

Att tugga tuggummi är inte feminint, inte heller är det feminint att tugga med öppen mun.

Sitter du med benen isär? Isf så korsar du dem annars ses du som "butch".

Om du har kraftiga armar, eller muskulösa armar så täck gärna dem, samma sak om du har breda axlar...klä dig efter din kroppstyp och det som smickrar den.

Kort hår går bort om du inte är en liten nätt och small älvlik sak (tänk natalie portman som redan har ett väldigt feminint ansikte)

Sen så handlar det om att mentalt se sig själv som en feminin mjuk kvinna.

Du måste verkligen omprogrameras och det är inte lätt.

Ett till tips är att ha på dig romantiska underkläder...fina BH'ar och trosor, romantiska mjuka feminina (nyckelord).

Du kommer känna dig mycket bättre.

Tänk också såhär: Desto maskulinare du ser ut, desto mer feminin måste du se ut.

Om du har ett mer "pojk" ansikte så måste du ha långt hår oavsett.

Om du har en kraftig maskulin kropp så måste du bära klänning så ofta som möjligt.

Om du är kort och tjock så måste du nästan ha klackskor jämt för att se längre och smalare (feminin) ut.

OSV.....

Lycka till ts!

• lille Birger

Bättre att bli kallad pojk-flicka än gubb-tant i alla fall?

• Anonym (KL)

Ha ha ha! Ni som bara kastar skit på alla ts som finns.. kan ni inte starta en tråd där man bara kastar skit istället.
    TS är varken patetisk eller ologisk i sitt tänk. Att hennes man kallar henne pojkflicka är detsamma för henne som att han sagt att hon var oattraktiv. Jag själv hade inte blivit glad om min man sa att jag var oattraktiv. Sen är det fullkomligt möjligt, och även troligt, att hennes man inte alls menade samma sak som ts tolkade. Men nu känner hon så och tar upp det här som ett problem. FATTA!

Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)