• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Mandarina
    LivingEasy skrev 2011-07-14 01:28:34 följande:
    Nätopia

Jag kör på det oxå, man orkar inte ha ett bra spam längre ens. Utan läser profilen och plockat nått ur det och sen nått enkelt som att jag har semester nu. 

Jag har gått ifrån att rabla upp de saker man äger. Känns pubertalt  , försöker istället flicka in lite bara om vissa saker.
    Det riktiga ska komma som en överaskning för den som verkligen tog sig tid och gick på date och som även hängde med på en 2á dejt . då gillar jag komma glidande i min bil t.e.x. (som vissa tycker om)
    Ojojoj... vad för bil?? *nyifken*
    Hänger oxå på HP och bor i göteborg... hehe
  • Mandarina
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-14 00:19:32 följande:

Jaghandlar mer o tycker att allt för många verkar så snabbt döma ut andra människor på nätet eller efter en träff och jag tror att det m den personens försvar. Att han eller hon egentligen inte vill och vågar binda sig. Det är betydligt lättare att stanna kvar i singelträsket och inbilla sig att man är nöjd med ´sitt liv så som det är, att bli sän att  behöva blotta sig och riskera att bli  sviken.  Tycker mig se inom internetdejtingvärlden attt många verkar ha gjort detta till sökandet efter en potentiell partner till en livsstil och ingen duger. Personerna letar ständigt vidare.
    Bra skrivet!!
  • Baginbox

Har hängt på HP och E-kontakt i mer än ett halvår. Inte en dejt. Några trevliga kvinnor har jag iofs haft en del mailbytande med men inga dejtobjekt. Själv är man tydligen inget dejtobjekt heller. Vetefasen om eller vad man gör fel, eller hänger allt på att man har rätt utseende? Nu har jag slutat att bry mig men det var lite jobbigt i början då man skickade en bild och sedan inte ett ljud mer. Det är rätt trist attityd, särskilt på E-kontakt där många är rätt arroganta. Märkligt för flera känner man igen på HP och där är tonen annorlunda.

• Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 10:27:26 följande:
    Tack! Så snällt sagt av dig!
    Han stod en gång och beundrade sig själv i spegel, vilka muskler han hade! Nä! Jag bara skrattar åt det. Så jag vill inte ens ha honom som pojkvän eller som kk heller längre. Bra dock att ha i bakfickan om det krisar :)
    Det är sååå avtändande med såna killar. Ok att man bryr sig om sitt utseende men när det går till överdrigt... usch, går fetbort!!
  • Anonym (Dejting)

Började maila med en kille på HP igår, 10 år äldre och inga barn. Jag har två varav ett är litet, ett blöjbarn. Han skrev att han var seriös. Vi började chatta på msn, han ville att jag skulle ringa, jag sa att jag ville avvakta. Han hade bara en bild på sig, en ansiktsbild. Jag har 5 bilder. Jag frågade efter flera. Han sa att jag kunde bli hans vän på FB, varpå jag svarade att så gör inte jag. Föredrar att inte avslöja min identitet det första jag gör, för en helt främmande människa. Vi fortsatte chatta, sen sa godnatt. Nyss hemkommen från träningen får jag ett chattmeddelande om att han tackar för sig eftersom jag inte behagat svara på hans 3 mail på HP. Jag hade ju inte ens varit inloggat där!!! Herregud! Förklarade hur det gick till och frågade igen om bilderna (han lovade igår att jag skulle få dem idag). Det gick inte. Han sa att han aldrig träffade nån som VAR SÅ PÅ ang bilderna. Alltså, begärde jag nåt orimligt eller? Är bara nyfiken.

En annan mailkontakt skickade mig den här länken. Gud vad jag skrattade! Läs den http://www.thelocal.se/17566/20090216/

Kram på er!

• Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 11:23:21 följande:
    Började maila med en kille på HP igår, 10 år äldre och inga barn. Jag har två varav ett är litet, ett blöjbarn. Han skrev att han var seriös. Vi började chatta på msn, han ville att jag skulle ringa, jag sa att jag ville avvakta. Han hade bara en bild på sig, en ansiktsbild. Jag har 5 bilder. Jag frågade efter flera. Han sa att jag kunde bli hans vän på FB, varpå jag svarade att så gör inte jag. Föredrar att inte avslöja min identitet det första jag gör, för en helt främmande människa. Vi fortsatte chatta, sen sa godnatt. Nyss hemkommen från träningen får jag ett chattmeddelande om att han tackar för sig eftersom jag inte behagat svara på hans 3 mail på HP. Jag hade ju inte ens varit inloggat där!!! Herregud! Förklarade hur det gick till och frågade igen om bilderna (han lovade igår att jag skulle få dem idag). Det gick inte. Han sa att han aldrig träffade nån som VAR SÅ PÅ ang bilderna. Alltså, begärde jag nåt orimligt eller? Är bara nyfiken.

En annan mailkontakt skickade mig den här länken. Gud vad jag skrattade! Läs den www.thelocal.se/17566/20090216/

Kram på er!
    Haha, snacka om störd kille. Bry dig inte om honom. Idiot!
  • Anonym (Dejting)
    Gulletroll skrev 2011-07-14 11:26:15 följande:
    Haha, snacka om störd kille. Bry dig inte om honom. Idiot!
    Tack! Skönt att veta att jag inte krävde nåt exceptionellt av honom.
    Baginbox skrev 2011-07-14 10:59:25 följande:
    Har hängt på HP och E-kontakt i mer än ett halvår. Inte en dejt. Några trevliga kvinnor har jag iofs haft en del mailbytande med men inga dejtobjekt. Själv är man tydligen inget dejtobjekt heller. Vetefasen om eller vad man gör fel, eller hänger allt på att man har rätt utseende? Nu har jag slutat att bry mig men det var lite jobbigt i början då man skickade en bild och sedan inte ett ljud mer. Det är rätt trist attityd, särskilt på E-kontakt där många är rätt arroganta. Märkligt för flera känner man igen på HP och där är tonen annorlunda.
    Det låter tråkigt! Har du inga bilder på dig i din profil? Såna killar går bort för mig på en gång eftersom jag då börjar misstänka att de inte är singlar. Man är ju där av en anledning, speciellt om det är en betalande site. Har du då föreslagit en date? Var bor du?
  • Baginbox
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 11:29:29 följande:
    Baginbox skrev 2011-07-14 10:59:25 följande:
    Det låter tråkigt! Har du inga bilder på dig i din profil? Såna killar går bort för mig på en gång eftersom jag då börjar misstänka att de inte är singlar. Man är ju där av en anledning, speciellt om det är en betalande site. Har du då föreslagit en date? Var bor du?
    Jag skickar nyckel till albumet direkt när jag tar kontakt. Vill av olika skäl inte skylta med min nuna i profilen. De få kontakter som haft potential har det aldrig kommit så långt ens som till försök till en dejt. Antagligen jag som har helt fel approach, har aldrig varit singel tidigare så man är helt grön på området. Bor i västra götaland.

En del är faktiskt så raka att när de ser bilden, direkt och artigt talar om att man inte är rätt typ och så är det ju ibland. Den ärligheten uppskattas, sån är jag själv också. Bra att ta det direkt så behöver man inte ägna tid och tankar på det mer.
  • Anonym (less)

Det värsta som finns är killar man varit på flera dejter med som säger att de gärna träffas igen o sen när man hör av sig så svarar de inte... Att de inte bara säger att de inte vill ses, hur svårt kan d va??

• Päronskrutt
    Anonym (less) skrev 2011-07-14 11:46:45 följande:
    Det värsta som finns är killar man varit på flera dejter med som säger att de gärna träffas igen o sen när man hör av sig så svarar de inte... Att de inte bara säger att de inte vill ses, hur svårt kan d va??
    Jag förstår inte det heller.....så enkelt att skicka iväg ett sms att man inte är intresserad.
    Jag har oxå haft killar som varit på och så när jag svarat så blir de helt tysta, why ???
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)