• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (till fredik72)

...vilken stad bor du i?? Tyckte du såg rätt trevlig ut då...

• Anonym (nätopia)

Rena knäppgökar jag hittills stött på är ganska få???   vad jag vet iaf!!!!    

Kanske beror det på att min presentation kräver en del inlevelseförmåga  och läsförståelse för att förstå??

De dejter jag varit på har alla varit helt normala killar. Inga knäppgökar.  Flera har varit vad jag efter en dejt  skulle tolka som riktigt bra killar. Ingen har dock attraherats av mig, så det har inte blivit ngn fortsättning.

Håller med en i tråden som skrev att det lönar sig att ha mkt kontkat innan. Det gör det. Jag har träffat killar tidigare i livet som jag chattat med på nätet och vi kände redan varandra när vi sågs. Dessa killar var sig helt llika så som de föreföll vara under chattandet.

Om man som jag gör nu;  går in väldigt intensivt för att dejta (testar mina vingar och om det kan ge ngt) så kanske man ska försöka ses lite tidigare.  De  jag hittills träffat är alla killar som jag själv har tagit kontakt med. Förslag att träffas har dock kommit först från männen.  

Den senaste dejten har jag gjort ett stort avbryt från mitt gamla mönster : Jag har sagt att jag gärna vill träffa honom igen.   Det känns lite läskigt och jag vet inte om det innebär att jag skrämmer honom eller om han blir lugnad av att jag gett klara besked. Han sa flera gånger under dejten (som varade under väldigt många timmar) att han tyckte det var så trevligt.  Han pratade väldigt förtroligt med mig  (vilekt jag har en förmåga att få män att göra) och det finns alltid en risk med det. Han kan känna sig väldigt blottad och avstå fortsatt kontakt bara därför.  Därav  att jag efter har gett så klara besked om att jag vill ses igen. Med det vill jag säga att jag är inte skrämd av hans svagheter (som han blottade) . Jag uppskatttar honom och vill fortsätta kontakten. Men jag har lite på känn att han inte kommer att höra av sig.

Mhääääääääää, vilka försvarsmurar jag har! Ni hör ju!    

• LivingEasy
    Anonym (till fredik72) skrev 2011-07-14 01:09:10 följande:
    ...vilken stad bor du i?? Tyckte du såg rätt trevlig ut då...

Tja kolla min profil, men det är ju outat i tråden att jag bor i Trollhättan och är resbar men inte flyttbar..

Orden tagna rätt ur min HP pres ;) 
  • Anonym (nätopia)
    LivingEasy skrev 2011-07-14 01:03:00 följande:
    Angående det här med att spamma och skriva rätt mezz första (och enda) gången man skriver till er (kvinnnor)

Alltså jag förstår varför män spammar. Har man skrivit 100 brev till tjejer, alla olika, trevliga, lagom långa   o.s.v
    Så är ju bevikelsen ganska stor när 97-98 st av dem förblir obesvarade. MAn får en kik på sin sida, inget mer.
    Så ful är jag inte, att jag inte är värd mer! Så vad gör killen? jo efter sådär 50 brev så låter ju allt samma ändå. 
    Han copy/pastar.

Vad jag menar är att det är jävligt svårt att skriva nått perfekt när man tar kontakt med nån man är intreserad av .
    Är man i en bar är det ju mycke lättare egentligen  , fast ändå samma. Med skillnaden att nickar man och ler och säger hej^^. Får man ett hej tillbaks. Jag tycker ni har nått att lära er där tjejer. för tänk hur många drömkillar som har skrivit till er som ni inte svarat.

Vad är det som behövs? jo ni pratar om att ge det mer än en dejt   . Ni kanske skulle svara lite mer...

Så nu är det eran tur. Vad gör vi killar för fel ? (vi seriösa)   
    jag håller med dig, fredrik! Tjejer borde svara mer på mail. Killar får betydligt mindre mail har jag förstått.   När jag svarar på ngn killes presentatino så gör jag det för att det finns ngt i hans pres som tilltalar mig. Det är det jag skriver om. Behöver ju inte vara särskilt märkvärdigt alls.  bara ett par rader.

Ett tips alltså: skriv ngt konkret utifrån vad tjejen har skrivit i sin presentation. Fråga ALDRIG efter fler bilder eller efter utseenderelaterade saker. Gå bara på det skrivna ordet, samt avsluta alltid ett mail med en fråga, så att det finns ngt att svara på.

Jag har flera som jag bara skriver lite om dagens läge till samt sticker in ngn fråga. Det räcker bra, tycker jag,   Jag känner ganska fort om en kille är intressant eller inte genom VAD han skriver.
  • LivingEasy

Nätopia

Jag kör på det oxå, man orkar inte ha ett bra spam längre ens. Utan läser profilen och plockat nått ur det och sen nått enkelt som att jag har semester nu. 

Jag har gått ifrån att rabla upp de saker man äger. Känns pubertalt  , försöker istället flicka in lite bara om vissa saker.
    Det riktiga ska komma som en överaskning för den som verkligen tog sig tid och gick på date och som även hängde med på en 2á dejt . då gillar jag komma glidande i min bil t.e.x. (som vissa tycker om)

• annaboo

Vadå prata om vad man äger?

Jag gick med där för nån vecka sen (hp) men har inte lagt upp någon bild, skrivit en presentation, och har några hemliga bilder...

Inte så många som skriver till mig först kanske, men ser jag nåt sött skickar jag en rad eller två: hej, vad är du för en? Det räcker egentligen.. Svarar dom har man ju en dialog på g, annars ok? Vad förlorade jag?

• LivingEasy
    annaboo skrev 2011-07-14 01:53:15 följande:
    Vadå prata om vad man äger?

Det är ett tidigt misstag man gör som kille.. Bara för vi själva kan identifiera oss som mc kille t.e.x.

Så bryr sig ju tjejer ganska lite om sånt .  Sitter man med en gitarr i knät då j-r får man ragg på nätet. Alla verkar  vilja ha en gratis trubadur... (jag kan inte spela) men hade en bild en gång med en gitarr i bakgrunden....
    Men ni tjejer gör ju misstaget och tror vi vill se 7 st photoshoppade modelbilder tagna mot en spegel.
    När en vanlig mobilbild ur vardagen är grejen..  
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 23:08:33 följande:
    Eftersom alla är registrerade på lägenhetsnr numer går det JÄTTEBRA att se om folk är sambos :) Sök bara på adressen.
    Menar du att sånt kan man leta efter på www.ratsit.se. Det har jag gjort och det finns ingen annan registerad på den adressen. Så nej, jag tror inte att han ljuger här. Ska bara få klarhet ang åldern.
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (sa) skrev 2011-07-13 23:18:10 följande:
    Är han SINGEL då? Eller gift/sambo? Menar, varför vill han inte ha något seriöst? Om det är nått sånt som hindrar.. rolig historia annars.
    Han är singel. Jag skulle aldrig hålla på med en upptagen man!!! Tycker det är oschysst mot kvinnan i förhållandet.
    Han är för självupptagen och jobbar mycket. Funderar på att flytta till Norge. Jag sa på skämt första gången vi träffades, att tänk om du fastnar för mig. Då sa frågade han mig om jag vill ha en man som jobbar 60 tm i veckan. Han är för besatt av sin kropp och sina sexuella förmågor. Nä, han är lite märklig!
  • Bye baby Bunting
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 08:27:30 följande:
    Han är singel. Jag skulle aldrig hålla på med en upptagen man!!! Tycker det är oschysst mot kvinnan i förhållandet.
    Han är för självupptagen och jobbar mycket. Funderar på att flytta till Norge. Jag sa på skämt första gången vi träffades, att tänk om du fastnar för mig. Då sa frågade han mig om jag vill ha en man som jobbar 60 tm i veckan. Han är för besatt av sin kropp och sina sexuella förmågor. Nä, han är lite märklig!
    Han verkar ha så fullt upp med sig själv att han kanske inte har plats för någon annan i sitt liv. Orka försöka få uppmärksamhet  av en som är helt besatt av sig själv.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)