• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • maskros81
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 19:30:22 följande:
    Varför ska man ens vilja ha sex på första dejten så länge man inte är HELT desperat! Det ger knappt någon.

Nu har jag kollat upp killen jag dejtar. Det står att han är 47 år och inte 40 som han sa!!! Visserligen gör det inte så mycket, han ser ändå jättebra ut och är vältränad men jag avskyr när man ljuger för mig. Nu är han inte svensk och talar svenska med brytning, så jag kan ha hört fel. Tvivlar dock på det. Ska ta upp det med honom. Och i profilen på datingsidan står det att han är 43. Nu blir jag lite konfunderad. Det står iaf att han är ogift.
    Ja man blir ju skeptisk,,,vad ljuger han mer om?? Men snacka med honom o se va han säger, lita på din magkänsla...Lycka till!!
  • Sööderbönan
    Anonym skrev 2011-07-13 09:33:02 följande:
    för mig är det det. Har bild men det hjälper inte.
    Men då har du ingen/inga bra bild(er). Jag är inte inne så ofta på HP, kanske nån gång i veckan. Kikar jag nu så har jag 763 meddelanden, 28 olästa (rensade alla för nån månad sedan). Svarar kanske ca 10 % uppskattningsvis. Bor iofs i Stockholm (söker "seriöst förhållande" och frågan ang. barn har jag besvarat med "inga, men vill ha" Är 27 år)

Var bor du?
  • Anonym (Dejting)
    maskros81 skrev 2011-07-13 19:36:35 följande:
    Ja man blir ju skeptisk,,,vad ljuger han mer om?? Men snacka med honom o se va han säger, lita på din magkänsla...Lycka till!
    Just precis! Om man ljuger om åldern så vad mer ljuger han om? Dessutom är ju åldern inte så viktigt! Konstigt! Jag bjöd honom på grillfest som vi ska ha här på gården på söndag.
  • Anonym
    singelsthl skrev 2011-07-13 19:38:32 följande:
    Men då har du ingen/inga bra bild(er). Jag är inte inne så ofta på HP, kanske nån gång i veckan. Kikar jag nu så har jag 763 meddelanden, 28 olästa (rensade alla för nån månad sedan). Svarar kanske ca 10 % uppskattningsvis. Bor iofs i Stockholm (söker "seriöst förhållande" och frågan ang. barn har jag besvarat med "inga, men vill ha" Är 27 år)

Var bor du?
    Östergötland. Jag tycker att mina bilder är ganska rättvisande. Jag är liksom inte snygg för fem öre, och vill inte lägga ut nån photoshoppad bild som jag tagit uppifrån för att se snyggare ut, det känns som att vilseleda folk och skulle kännas skitpinsamt när man väl träffade folk sen...
  • Anonym (Dejting)
    Anonym skrev 2011-07-13 19:48:58 följande:
    Östergötland. Jag tycker att mina bilder är ganska rättvisande. Jag är liksom inte snygg för fem öre, och vill inte lägga ut nån photoshoppad bild som jag tagit uppifrån för att se snyggare ut, det känns som att vilseleda folk och skulle kännas skitpinsamt när man väl träffade folk sen...
    Håller med dig om att man ska lägga ut realistiska bilder. Men frågan är varför du tycker att du inte är snygg!!!!!! Kan du inte piffa upp dig? För din skull framför allt. För om du uppfattar dig själv som ful så uppfattas du av andra också. Man skickar omedvetet såna signaler till andra.
  • Sööderbönan
    Du är säkert snyggare än vad du tror. Vad som är viktigt är utstrålning! {#emotions_dlg.flower} Le, se glad ut och visa att du har glimten i ögat så ska du se att det går bättre. Photoshoppade bilder går såklart bort. Deppa inte ihop pga detta, snälla du!!

Och dessutom kan du ju skriva till killar du tycker verka intressanta! Har du provat?
  • Sööderbönan
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 19:52:13 följande:
    Håller med dig om att man ska lägga ut realistiska bilder. Men frågan är varför du tycker att du inte är snygg!!!!!! Kan du inte piffa upp dig? För din skull framför allt. För om du uppfattar dig själv som ful så uppfattas du av andra också. Man skickar omedvetet såna signaler till andra.
    Håller med, ta på dig nåt extra snyggt så att du känner dig bekväm helt enkelt. Man behöver inte vara "bildskön" för att få napp Flört
  • Bye baby Bunting
    Vad letar du efter då? Är det en fotomodell du söker kan det ju bli lite knivigt, men om du tittar på par när du är ute på stan ser du hur många riktiga ruggugglor det finns som har karl. Och karlarna är ju inte heller alltid så bildsköna.

Det är ju faktiskt inte du som ska bedömma ditt utseende och om du är attraktiv eller inte, så sluta trycka ner dig själv.
  • Päronskrutt
    Anonym skrev 2011-07-13 15:54:27 följande:
    Men till sex... tja, en kåt kille brukar väl int e bry sig SÅ mkt om utseende, om det bara klaffar någorlunda. Men för en relation, ja då måste mkt känns rätt.. då fungerar det inte att bara stänga av lite å "få det överstökat" liksom.. Äh. Nu blev det bara mer flummigt ju!

Fy... är så sugen på att träffa nån, bara som kk i värsta fall. Men kan bli så ledsen ibland.. över att jag tydligen är "left over" i och med barn och allt. Men jobbar på att bli lite kallare, lite mer som killar ofta är, och ta vad jag kan få. Sex alltså... fast även där ska det ju KLAFFA dessvärre, nog för att jag ska kunna bli kåt på människan. Hittade en, det var så lovande, men sen började han smsa terra nästan; gjorde klart att jag ville vara ifred och efter det kom flera sms till.  När jag gjorde klart att han fick tagga ner fick jag tre sms till... å så dog min lust där å då. Suck.

GE MIG EN KARL kan jag känna vissa dagar. Men dessvärre har man ju blivit mer kräsen mer åren... När jag var yngre så hade jag faktiskt lägre krav; bara han var någorlunda å ville ha mig typ, så var det okej. Fattar inte hur låg självkänsla jag hade då... Nu måste jag ju också tända på och gilla killen. Annars kan det lika gärna vara... fast får väl se.. kanske blir så desperat till slut att jag gör nått dumt..  
    Jag tycker att det verkar lättare att bara hitta en kk...men svårt som fan att hitta nån som vill vara mer seriös ...
  • Mandarina
    Päronskrutt skrev 2011-07-13 22:00:08 följande:
    Jag tycker att det verkar lättare att bara hitta en kk...men svårt som fan att hitta nån som vill vara mer seriös ...
    Men man kan ju börja som kk och se vart det leder???

Eller känns det helt galet fel? Varför isåfall? Berätta gärna, e nyfiken på att höra varför.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)