• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (sa)
    Päronskrutt skrev 2011-07-13 23:24:57 följande:
    Tycker att det är lätt att även hitta en kk som man tänder på, är vettig och som är bra i sängen...men det svpra då är att inte bli kär
    Var hittar du dom då? På någon sajt? Och isf vilken? Och skriver du att du söker kort romans, eller vad?

Jo.. att inte bli kär är kanske svårt.. fast just nu, så vill jag nog mest bara få ha sex med nån vettig. Sen om det skulle börja göra ont,s å skulle jag ta smällen och lämna. Kan inte göra mer ont än det gör, känns det som... var så länge sedan jag hade någon och DET gör ont. Behöver bara "bryta isen" liksom... Skrattande  så att jag blir lugnare. Tror att vara så HÄR desperat är kontraproduktivt när man vill vara öppen för kärleken... tror man blir FÖR desperat, så att man inte utstrålar nått bra. Börjar bli som ett russin ju.. grinig av sex och närhetsbrist.. Skäms
  • Anonym (nätopia)
    Anonym (sa) skrev 2011-07-13 23:16:16 följande:
    Ja, PRECIS; är ju mkt lättare att hitta en kk, om man nöjde sig med någon/vem/somhelst eller gift.. för att få tag i någon desperat som vill ha sex, är ju inte svårt. Men att hitta en BRA kk, som jag kan tända på, å som verkar vettig och som inte är gift. DET är skitsvårt! Ändå.. inte lyckats med det än, tyvärr.

Annars börjar jag nästan känna att det fasen får duga med en kk. Har ju allt annat i mitt liv, jag känner att jag behöver i stort sett. UTOM sex och närhet så.
    Det enda "krav" jag har är att jag ska tända på mannen i fråga och det är där det fallerar. FAAAN, det behövs en hel del personlighet, charm och intelligens för att jag ska tända på en man, sedan ska man ha bra och hämningslös sex tycker jag, vilket bygger på att man känner tillit och förtroende för varandra. Här är ytterligare något som är svårt. Men jag har  varit med om det förr, så jag vet att det går. Sedan ska det inte bara vara träfar med sex, det faller lätt väldigt platt. Det måste finnas annat också, som skapar vänskap och tillit i relationen.

Ja, håhåjaja. Hoppas jag får ligga innan jag fyller 41 iaf ;) Och då menar jag  inget sunkigt ONS ;)
  • Anonym (sa)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 23:29:58 följande:
    Det enda "krav" jag har är att jag ska tända på mannen i fråga och det är där det fallerar. FAAAN, det behövs en hel del personlighet, charm och intelligens för att jag ska tända på en man, sedan ska man ha bra och hämningslös sex tycker jag, vilket bygger på att man känner tillit och förtroende för varandra. Här är ytterligare något som är svårt. Men jag har  varit med om det förr, så jag vet att det går. Sedan ska det inte bara vara träfar med sex, det faller lätt väldigt platt. Det måste finnas annat också, som skapar vänskap och tillit i relationen.

Ja, håhåjaja. Hoppas jag får ligga innan jag fyller 41 iaf ;) Och då menar jag  inget sunkigt ONS ;)
    Håller med dig, när jag tänker efter. Är faktiskt hyggligt svårt att hitta någon jag tänder på, särskilt nog för att vilja gå hela vägen liksom. I tanken kan det vara en bra idé, sen i verkligheten.. nja... få män som attraherar mig nog ja, när jag verkligen tänker efter å ärlig mot mig själv. Krävs personlighet delvis...

Så. Nu har jag gjort om min profil på HP; och lagt till bild. Något jag inte använt på några sajter så, förut. Vare sig för sju år sen, när jag träffade xet, eller nu sista gångerna jag försökt. Har haft goda skäl.. men men.. nu lever jag på den farliga sidan istället..   Och så skrev jag "söker kort romans"  ...   *väntar medan inboxen fylls...eller??*

Alltså. Vad gör ni, när ni får mail av någon, som skriver att standarmail han skickar till alla? Jag orkar inte ens svara. Sen hur ytlig får man vara egentligen? OM jag ser en bild på en kille, som gör att jag känner att han inte är min typ alls. Är jag ytlig då som dissar honom med en gång? (kan tillägga att inget av mina ex har varit bildsköna alls, men dom har haft "nått"; och det "nått" såg jag faktiskt på kort redan med exet och har sett det med andra med.. så..)
  • Anonym (sa)

och TS, hur går det för DIG?? *S*

• Anonym (nybörjare)

Åh, vad jag gillar den här tråden!
    Läser allt ni andra skriver och är tacksam för att ni delar med er av er erfarenhet och era tankar!

• Anonym (sa)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-14 00:03:36 följande:
    Åh, vad jag gillar den här tråden!
    Läser allt ni andra skriver och är tacksam för att ni delar med er av er erfarenhet och era tankar!
    samma HÄR! Den är tråden behövdes!!
  • Glädje58
    Anonym (sa) skrev 2011-07-13 23:54:55 följande:
    Alltså. Vad gör ni, när ni får mail av någon, som skriver att standarmail han skickar till alla? Jag orkar inte ens svara. ...
    haha, jag kommer tänka på när jag jobbade på en tidning som hade kontaktannonser. Vi fick sortera svarsbreven så de kom iväg till den som hade annonserat. Det var en kille som skickade samma brev till alla kvinnor och det det var alltid "Det var något speciellt mellan raderna i din text som jag tyckte om..."
  • Anonym (nätopia)
    Anonym (sa) skrev 2011-07-13 23:54:55 följande:
    Håller med dig, när jag tänker efter. Är faktiskt hyggligt svårt att hitta någon jag tänder på, särskilt nog för att vilja gå hela vägen liksom. I tanken kan det vara en bra idé, sen i verkligheten.. nja... få män som attraherar mig nog ja, när jag verkligen tänker efter å ärlig mot mig själv. Krävs personlighet delvis...

Så. Nu har jag gjort om min profil på HP; och lagt till bild. Något jag inte använt på några sajter så, förut. Vare sig för sju år sen, när jag träffade xet, eller nu sista gångerna jag försökt. Har haft goda skäl.. men men.. nu lever jag på den farliga sidan istället..   Och så skrev jag "söker kort romans"  ...   *väntar medan inboxen fylls...eller??*

Alltså. Vad gör ni, när ni får mail av någon, som skriver att standarmail han skickar till alla? Jag orkar inte ens svara. Sen hur ytlig får man vara egentligen? OM jag ser en bild på en kille, som gör att jag känner att han inte är min typ alls. Är jag ytlig då som dissar honom med en gång? (kan tillägga att inget av mina ex har varit bildsköna alls, men dom har haft "nått"; och det "nått" såg jag faktiskt på kort redan med exet och har sett det med andra med.. så..)
    Uppenbara standardmail svarar jag inte på. Svarar ej heller på alla flirtar, bara sådana där killen känns ok. Annars brukar jag svara på de flesta trevliga mail, oavsett vem som har skrivit dem.  Det som attraherar mest är killar som verkligen riktar uppmärksamhet mot ngt som finns i min presentation. Svara inte heller på mail som lyder typ: "hej", eller "du är snygg" eller "hur mår du" . Lite mer krävs för att jag ska svara.  Jag skriver också en hel del själv till killar som har en presentation som tilltalar.  För mig går text (personlighet) före ett foto. Jag söker inte ett utseende, utan en bra man. En seriös relation eller ett seriöst tillitsfullt KK-förhållande  med någon som också följer med på IKEA, reser på semester med mig osv :)

Jag håller på att läsa boken: "Hemligheten- från ögonkast till varaktig relation"  och ser saker och ting lite annorlunda efter vad jag läst. Ang hur selekrtiv man ska vara: tja, du kanske inte ska vara så utsorterande på en gång. Guldkorn kan ta en stund att hitta.   Kanske är jag själv en sådan som behöver 3-4 dejter innan det ska kklicka till hos mannen i fråga???   Jag tror att man ska vara väldigt öppen om man verkligen vill hitta kärlek.  Se varje man som en möjlighet.

Jag tycker att allt för många verkar så snabbt döma ut andra människor på nätet eller efter en träff och jag tror att det handlar mer om den personens försvar. Att han eller hon egentligen inte vill och vågar binda sig. Det är betydligt lättare att stanna kvar i singelträsket och inbilla sig att man är nöjd med ´sitt liv så som det är, än att  behöva blotta sig och riskera att bli sviken.  Tycker mig se inom internetdejtingvärlden attt många verkar ha gjort detta till sökandet efter en potentiell partner till en livsstil och ingen duger. Personerna letar ständigt vidare.
  • Anonym (sa)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-14 00:19:32 följande:
    Jag håller på att läsa boken: "Hemligheten- från ögonkast till varaktig relation"  och ser saker och ting lite annorlunda efter vad jag läst. Ang hur selekrtiv man ska vara: tja, du kanske inte ska vara så utsorterande på en gång. Guldkorn kan ta en stund att hitta.   Kanske är jag själv en sådan som behöver 3-4 dejter innan det ska kklicka till hos mannen i fråga???   Jag tror att man ska vara väldigt öppen om man verkligen vill hitta kärlek.  Se varje man som en möjlighet.

Jag tycker att allt för många verkar så snabbt döma ut andra människor på nätet eller efter en träff och jag tror att det handlar mer om den personens försvar. Att han eller hon egentligen inte vill och vågar binda sig. Det är betydligt lättare att stanna kvar i singelträsket och inbilla sig att man är nöjd med ´sitt liv så som det är, än att  behöva blotta sig och riskera att bli sviken.  Tycker mig se inom internetdejtingvärlden attt många verkar ha gjort detta till sökandet efter en potentiell partner till en livsstil och ingen duger. Personerna letar ständigt vidare.
    nä. Jag har inget intresse alls av att vara kvar i dejtingträsket särskilt länge. Om jag kan slippa. Men om jag skulle dejta med och prata med "alla" som inte verkade vara rena knäppgökar så skulle jag ju ha en heltidssysselsättning. Och den tiden finns ju inte.. så tänkte man måste gå på nått. När man får mail, och börjar mailas, men inte känner nått alls.. vet inte hur man ska göra då.. klart jag skulle vilja ge många en chans, men sen är det det där med tiden...
  • LivingEasy

Angående det här med att spamma och skriva rätt mezz första (och enda) gången man skriver till er (kvinnnor)

Alltså jag förstår varför män spammar. Har man skrivit 100 brev till tjejer, alla olika, trevliga, lagom långa   o.s.v
    Så är ju bevikelsen ganska stor när 97-98 st av dem förblir obesvarade. MAn får en kik på sin sida, inget mer.
    Så ful är jag inte, att jag inte är värd mer! Så vad gör killen? jo efter sådär 50 brev så låter ju allt samma ändå. 
    Han copy/pastar.

Vad jag menar är att det är jävligt svårt att skriva nått perfekt när man tar kontakt med nån man är intreserad av .
    Är man i en bar är det ju mycke lättare egentligen  , fast ändå samma. Med skillnaden att nickar man och ler och säger hej^^. Får man ett hej tillbaks. Jag tycker ni har nått att lära er där tjejer. för tänk hur många drömkillar som har skrivit till er som ni inte svarat.

Vad är det som behövs? jo ni pratar om att ge det mer än en dejt   . Ni kanske skulle svara lite mer...

Så nu är det eran tur. Vad gör vi killar för fel ? (vi seriösa)   

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)