• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Anonym (nätopia)
    Gulletroll skrev 2011-07-13 08:14:17 följande:
    Men frågade du honom då? Eller väntade du bara på att Han skulle höra av sig??
    Jag hör av mig en gång, och får jag ingen respons på det, så lägger jag inte mer tid på den mannen. Så här har skett nu mina  senaste dejter och dessförinnan var det många år sedan jag nätdejtade. Nu har jag gjort det lite mer intensivt sista månaden.  De två första hörde aldrig av sig igen, en svarade på ett otrevligt sätt när jag några dagar senare skickade ett mail (vi kände båda att vi inte hade ngt gemensamt, men till skillnad från alla andra tycker jag att man iaf kan höra av sig och säger tack för senast), den andra hörde av sig samma dag med flera sms, vi sågs igen inom samma dygn, efter det hörde han aldrig av sig igen. Jag skickade ett alldagligt mail, som aldrig responderades.  Nej, jag frågar inte. Känns helt ointressant attt fråga VAD det är som gör att de väljer att bara tiga still. Jag tycker att det är ett respktlöst beteende hur ointresserad man än är. Har men haft kontkat innan, haft en trevlig och pratsam träff, så kan man säga tack, men nej tack i ett mail efteråt.
  • Päronskrutt
    Gulletroll skrev 2011-07-13 22:14:03 följande:
    Men man kan ju börja som kk och se vart det leder???

Eller känns det helt galet fel? Varför isåfall? Berätta gärna, e nyfiken på att höra varför.
    Det kändes galet förut men nu har jag ändrat inställning och tycker att det är okej.

Det svåra är att inte få allt för starka känslor då det faktiskt kan vara så att den andre inte får det....känner att jag blir lite kallhjärtad utav det och jag vill ju helst få bli kär och få känna detsamma från en man.
    Men visst kan känna själv att fan måste jag ta allt på så stort allvar, så jag försöker att inte göra det utan bara slappna av och flyta med ett tag.
  • Päronskrutt
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 22:15:21 följande:
    Jag hör av mig en gång, och får jag ingen respons på det, så lägger jag inte mer tid på den mannen. Så här har skett nu mina  senaste dejter och dessförinnan var det många år sedan jag nätdejtade. Nu har jag gjort det lite mer intensivt sista månaden.  De två första hörde aldrig av sig igen, en svarade på ett otrevligt sätt när jag några dagar senare skickade ett mail (vi kände båda att vi inte hade ngt gemensamt, men till skillnad från alla andra tycker jag att man iaf kan höra av sig och säger tack för senast), den andra hörde av sig samma dag med flera sms, vi sågs igen inom samma dygn, efter det hörde han aldrig av sig igen. Jag skickade ett alldagligt mail, som aldrig responderades.  Nej, jag frågar inte. Känns helt ointressant attt fråga VAD det är som gör att de väljer att bara tiga still. Jag tycker att det är ett respktlöst beteende hur ointresserad man än är. Har men haft kontkat innan, haft en trevlig och pratsam träff, så kan man säga tack, men nej tack i ett mail efteråt.
    Så svårt är det inte att skicka ett mail eller sms, tar inte lång tid och är ingen stor ansträngning......
  • Mandarina
    Päronskrutt skrev 2011-07-13 22:19:20 följande:
    Det kändes galet förut men nu har jag ändrat inställning och tycker att det är okej.

Det svåra är att inte få allt för starka känslor då det faktiskt kan vara så att den andre inte får det....känner att jag blir lite kallhjärtad utav det och jag vill ju helst få bli kär och få känna detsamma från en man.
    Men visst kan känna själv att fan måste jag ta allt på så stort allvar, så jag försöker att inte göra det utan bara slappna av och flyta med ett tag.
    Fast det kanske kan vara bra att vara "kallhjärtad" ett tag i början, när man är i den inledande fasen att lära känna varandra... just som ett sätt att skydda sig själv. Sen allt eftersom tiden går och man har sex och även lär känna varandra på andra plan så kommer man ju märka om det finns något att bygga på och om man känner tillit till den andre personen... då kanske man kan släppa på sin "kallhjärthet" och våga öppna sig mera, för då känner man personen i fråga mer och vet vad den vill och vad man själv vill.
    Detta är en teori från min sida som jag kör på just nu.. å tror att den kan funka för att man inte ska gräva ner sig i detta med nätdejtandet, det krävs att man e lite hårdhudad så att säga. Annars kommer man bli bitter och tycka att "alla killar bara vill ligga" till slut...

som sagt, säger inte att det stämmer på alla och funkar på alla men det är en ny insikt som slagit mig och kör på den linjen just nu för att se...
  • Anonym (Dejting)
    Gulletroll skrev 2011-07-13 22:14:03 följande:
    Men man kan ju börja som kk och se vart det leder???

Eller känns det helt galet fel? Varför isåfall? Berätta gärna, e nyfiken på att höra varför.
    Det beror nog på om man öht vill vara nåt mer än kk. Jag har (haft) en kk. Han vill ff träffas men jag har tröttnat på  tom sex även om själv sexet är jättebra. Det är som att titta på porr. Men jag vill ha kärlek. Så jag kommer med undanflykter om varför jag inte kan träffa honom, skyller på att det är mycket med barnen och så. :)
    Kan berätta hur vi träffades. En rätt rolig historia. Han raggade upp mig på en dejtingsida. Vi pratade i tlfn några gånger sen skulle vi ses. En timme innan avbokar han och säger att nån gammal tant behövde hans hjälp (han är läkare på en vårdcentral i mitt område) Jag hade dock aldrig träffat honom där.
    Sen hörde han av sig några ggr till och jag förstod att han inte var ute efter ett seriöst förhållande och jag avböjde vidare kontakt. Jag tog dock reda på vad han hette.
    Ett halvår senare behövde jag gå till VC med mitt barn. Ringde och bokade tid och hamnade hos honom. Förstod omedelbart vem det var. Så jag klädde upp mig som om jag skulle på en date. Han kände igen mig trots att vi aldrig setts. Jag fick hans mobilnummer (jag var inte hans patient, utan det var min dotter, så här var det grönt för honom) Han ringde mig själv dock redan dagen efter och kom hem till mig redan samma vecka, lagade mat åt oss och sen hade vi helt fantastiskt sex. Då struntade jag helt i att jag ville ha ett seriöst förhållande eftersom det var så spännande. Men nu har jag som sagt tröttnat. Han har dock sagt att jag kan alltid ringa honom om jag behöver läkarhjälp och så. det är schysst!
  • Päronskrutt
    Gulletroll skrev 2011-07-13 22:25:05 följande:
    Fast det kanske kan vara bra att vara "kallhjärtad" ett tag i början, när man är i den inledande fasen att lära känna varandra... just som ett sätt att skydda sig själv. Sen allt eftersom tiden går och man har sex och även lär känna varandra på andra plan så kommer man ju märka om det finns något att bygga på och om man känner tillit till den andre personen... då kanske man kan släppa på sin "kallhjärthet" och våga öppna sig mera, för då känner man personen i fråga mer och vet vad den vill och vad man själv vill.
    Detta är en teori från min sida som jag kör på just nu.. å tror att den kan funka för att man inte ska gräva ner sig i detta med nätdejtandet, det krävs att man e lite hårdhudad så att säga. Annars kommer man bli bitter och tycka att "alla killar bara vill ligga" till slut...

som sagt, säger inte att det stämmer på alla och funkar på alla men det är en ny insikt som slagit mig och kör på den linjen just nu för att se...
    Jag håller helt med dig på detta !!!!!!

Det är inte så jag varit men efter ett års nätdejtande (till och från) så har jag lärt mig att det är så jag måste vara.
  • Anonym (Dejting)
    Päronskrutt skrev 2011-07-13 22:19:20 följande:

Ja, man vill ju inte bli sårad. Så därför vågar man inte känna för mycket. Och just därför föredrar jag killar som också är ute efter ett seriöst förhållande för då vågar man kanske släppa loss. Men som du säger, så finns det ju inga garantier att båda kommer att känna likadant.
  • Mandarina
    Päronskrutt skrev 2011-07-13 22:30:13 följande:
    Jag håller helt med dig på detta !!!!!!

Det är inte så jag varit men efter ett års nätdejtande (till och från) så har jag lärt mig att det är så jag måste vara.
    Men varför vill han inte nåt mer? När jag säger att man ska lära känna varandra så menar jag att man ska prova varandra på flera plan, inte bara det sexuella - för att utforska varandra och se om det kan finnas nåt där ( och i det ingår det sexuella ). Sånt tror jag inte man bara kan ta reda på genom att ses och "bestämma" sig för att henne tänker jag satsa seriöst på... utan det är en process som måste få växa fram och där ingår då även sex, så tänker jag.

Men om det verkligen inte finns nåt mer från hans sida utan bara sex och du vill nåt mer, ja då e det ju klart att du inte ska ställa upp på sex. För då har ni kommit till den punkten att han troligtvis inte vill lära känna dig mera och du uppenbarligen inte är hans typ. Eller vad säger han själv??
  • Mandarina
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 22:35:01 följande:
    Ja, man vill ju inte bli sårad. Så därför vågar man inte känna för mycket. Och just därför föredrar jag killar som också är ute efter ett seriöst förhållande för då vågar man kanske släppa loss. Men som du säger, så finns det ju inga garantier att båda kommer att känna likadant.
    Men jag tror man alltid måste ta risken att bli sårad. Det ingår liksom i dejting-spelet och något man måste lära sig hantera, för att klara av nätdejtingen.
  • Anonym (Dejting)
    Gulletroll skrev 2011-07-13 22:38:12 följande:
    Men varför vill han inte nåt mer? När jag säger att man ska lära känna varandra så menar jag att man ska prova varandra på flera plan, inte bara det sexuella - för att utforska varandra och se om det kan finnas nåt där ( och i det ingår det sexuella ). Sånt tror jag inte man bara kan ta reda på genom att ses och "bestämma" sig för att henne tänker jag satsa seriöst på... utan det är en process som måste få växa fram och där ingår då även sex, så tänker jag.

Men om det verkligen inte finns nåt mer från hans sida utan bara sex och du vill nåt mer, ja då e det ju klart att du inte ska ställa upp på sex. För då har ni kommit till den punkten att han troligtvis inte vill lära känna dig mera och du uppenbarligen inte är hans typ. Eller vad säger han själv??
    Resonerar precis som du gör. Håller med till 100%. Väldigt bra skrivet.
    Gulletroll skrev 2011-07-13 22:39:13 följande:
    Men jag tror man alltid måste ta risken att bli sårad. Det ingår liksom i dejting-spelet och något man måste lära sig hantera, för att klara av nätdejtingen.
    Visserligen. Det gör dock ont.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)