• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • ingetvettigtnamn

Är gravid i v 21, beräknad till 14 augusti och har fått problem med kroppen redan. Känner att jag behöver skaffa mig en hobby som får tiden att gå.

Ett sånt där babynest är jag jättesugen på att sy, (är för lat för att gå igenom hela tråden) har någon lust att länka en beskrivning/ett mönster?

Så skulle jag vilja sticka en overall eller liknande, lillan kommer i början av augusti då det blir planerad förlossning så kan vara roligt att ha något som jag gjort i början =) Någon som vet en bra sida för mönster?

• Miss Giggle

Lalla: tror jag nog. Om du inte bor nära stoff o stil så maila och fråga:)

Funderar på att sy överdrag t Ikea skötmadrassen (sen som är helt i plast). Ngn som gjort det?

• Tallbarr12
    ingetvettigtnamn skrev 2012-04-02 16:46:47 följande:
    Är gravid i v 21, beräknad till 14 augusti och har fått problem med kroppen redan. Känner att jag behöver skaffa mig en hobby som får tiden att gå.

Ett sånt där babynest är jag jättesugen på att sy, (är för lat för att gå igenom hela tråden) har någon lust att länka en beskrivning/ett mönster?

Så skulle jag vilja sticka en overall eller liknande, lillan kommer i början av augusti då det blir planerad förlossning så kan vara roligt att ha något som jag gjort i början =) Någon som vet en bra sida för mönster?

Om du vill ha stickemönster så har WWW.garnstudio.com mycket. På svenska och gratis.
  • LiKaZo

Jag gjorde en sån här: www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=10&lang=se

Men jag tog bort flätorna. Det blev så här:

Och i efterhand när bebisen nu blivit lite större så mörkte jag att den passar bra, men blev kort, så jag har nu gjort den lite längre och sytt ihop den i botten.
  • NinnaBus

Drops har massor av gratis mönster. (drops design)  
  • ingetvettigtnamn

Hej allihop igen.

Jag har stickat mycket men jag har aldrig gett mig på flätor så nu övar jag.
    När man använder hjälpstickan, gör man det bara när man ska vrida, alltså en gång och sen stickar man på som vanligt tills man vill vrida flätan igen? Förstod inte riktigt förklaringen jag hittade.

Någon som vet?

• Moniqe1979

Är det nån som har ett mönster (eller länk till) hur man syr ett par baby tossor? (mjuka skor i typ fleece med mudd)

• stjernfall
    ingetvettigtnamn skrev 2012-04-02 21:50:54 följande:
    Hej allihop igen.

Jag har stickat mycket men jag har aldrig gett mig på flätor så nu övar jag.
    När man använder hjälpstickan, gör man det bara när man ska vrida, alltså en gång och sen stickar man på som vanligt tills man vill vrida flätan igen? Förstod inte riktigt förklaringen jag hittade.

Någon som vet?
    Ja, om jag förstår dig rätt så har du förstått det rätt Man flyttar alltså över maskor till hjälpstickan bara på det/dom varv där man vill att flätan ska vrida sig. På övriga varv stickar man som vanligt över alla maskor.

Kanske är det bättre förklarat här: stickskolan.se/2011/04/principen-att-sticka-en-flata/
  • ingetvettigtnamn
    stjernfall skrev 2012-04-02 22:18:45 följande:
    Ja, om jag förstår dig rätt så har du förstått det rätt Man flyttar alltså över maskor till hjälpstickan bara på det/dom varv där man vill att flätan ska vrida sig. På övriga varv stickar man som vanligt över alla maskor.

Kanske är det bättre förklarat här: stickskolan.se/2011/04/principen-att-sticka-e.../
    åh tack. jag kollade på någon grej på stickskolan. Men då var det inte så svårt som jag trodde =)
  • Kevin och Englahs Mamma
    Miss Giggle skrev 2012-04-02 17:07:55 följande:
    Lalla: tror jag nog. Om du inte bor nära stoff o stil så maila och fråga:)

Funderar på att sy överdrag t Ikea skötmadrassen (sen som är helt i plast). Ngn som gjort det?
    Har oxå tänkt att göra det när andan faller på. Har köpt såna överdrag som passar, så ska försöka rita mönster med hjälp av dem :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!