• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • kapten bombus

Tussilago78 - tack ;)
    Det är skitsvårt med prissättning, det är ju faktiskt ett hantverk men man vill ju att de ska gå att sälja också.. Humhum..

• gröna L

kapten bombus - kanske ballonger? Så kan du välja storlek jag har inte testat, men det borde funka skapligt

• trz

Åh vad synd! Min tjej är 10 månader nu så det blir nog lite litet då :( annars är det bara att hojta om du vill att jag ska mäta henne så du kan göra större var bor du?

• Mlir
    kapten bombus skrev 2012-08-07 12:01:43 följande:
    Trz - jag har inte full koll på storlek men jag skulle säga nyfödd!
    Jag tänker att jag ska göra större men jag har ingen bebis/barn att prova på..
    Någon som har en idé om hur jag kan veta/mäta storlek utan ett fysiskt huvud?
    Gå till affären och mät på befintliga hättor där o se vilka mått de har ;)
  • kapten bombus

GrönaL - ballonger är bra modeller men svårt att få bebis/barnmått kanske?
    Isåfall får jag göra som Mlir säger och mäta i smyg i affären och sen blåsa upp i rätt storlek ;)
    Trz - jag bor i halmstad. Vill du mäta henne så kan jag testa att göra en hätta i hennes storlek. Typ mäta från öra till öra tror jag..
    Vore kul att få bra mått så att man kan göra det bra från början :)

• Mlir
    kapten bombus skrev 2012-08-08 01:34:11 följande:
    Isåfall får jag göra som Mlir säger och mäta i smyg i affären och sen blåsa upp i rätt storlek ;)
    Trz - jag bor i halmstad. Vill du mäta henne så kan jag testa att göra en hätta i hennes storlek. Typ mäta från öra till öra tror jag..
    Vore kul att få bra mått så att man kan göra det bra från början :)
    När jag virkar mössor till kompisar ber jag om omkrets och längd från mitten på hjässan och så långt ner som mössan ska gå. :)
  • gröna L
    kapten bombus skrev 2012-08-08 01:34:11 följande:
    Jag tänkte man kunde mäta ballongens omkrets när den passar mössan. Storlekstabeller finns säkert att hitta på nätet, men som exempel kan jag säga att min son hade ett hattmått på 36 när han föddes. Nu, 6 månader senare är det 42 har jag för mig
  • Fixarfia

Jättesöta hättor och lapptäcke Kapten bombus!
    Passar den typen av hättor på pojkar?... Jag har en son på fem månader som jag blandar färger och typer av plagg på, men jag vet inte om jag skulle sätta på honom en hätta..
    Är jag extremt konservativ om jag tycker det är ett tjejplagg?  

Spontant hade jag sagt 125:- styck om du syr på hobbynivå. Har du företag och kan sätta ett litet märke i dem hade jag inte gått under 200.. :)

• Carolajnah
    Ilus skrev 2012-08-04 09:43:09 följande:
    Tidningen Ottobre säljer gamla nummer där borde du hitta något eller om de har Meedoms bok för 0-3 år på ditt bibliotek!
    Tack!
Svar på tråden Syjunta för gravida!