• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Edds

ja det ska jag absolut göra ! :D  underställ kommer jag också använda, jag bor i princip i de under vintern så :D Men något ulligt ska jag nog göra, det får väl se ut som det gör :)

• lalasmama

Ja det är ju till för att hålla dig varm.. Inte snygg.. Du får ha en snygg bh istället

• Ilus

Använd bambufleece istället för vanlig, ska vara ( om jag minns rätt) naturligt antibakteriell, används i tygblöjor! Finns i strömmings webshop och på etsy.

• Ilus

Japp, hade rätt
    "Bambu är ett riktigt supermaterial. Växten är både naturligt antibakteriell och antisvampbildande och växer snabbt utan bekämpningsmedel. Bambutyg absorberar vätska 3-4 gånger snabbare än bomull, torkar snabbt och förblir varmt, även när det är vått. Tack vare sina fantastiska egenskaper förblir bambutyg fräscht och luktfritt. De mjuka, runda fibrerna passar perfekt till känslig hud."
    Med andra ord toppen till amningsinlägg!

• Edds

Perfekt! Jag tänkte dock kanske ha en gångs amnings inlägg och sen dessa värmande inlägg när jag vistas utomhus men ett bra anti bakteriellt tyg är nog a och o ändå. ;) tack för tipsen!!

• Angelica1991

lapptäcke =) den är gjord för längesen som inte var till min lilla men nu är den hennes ==)

Babynest

lila vantar utan tumme med rosa rand. har gjort ett par i rosa med lila rand också men hittar inte bilden på den.  

en testsko som inte kommer att användas. gjorde den för att se så jag kunde göra en för att sedan göra ett par som ska vara till användning =) 

detta hänger över skötbordet =) väldigt praktiskt

Detta är mitt senaste projekt :) halvklar men det är så här mönstret lyder. tänkte ladda upp en bild när den är helt klar också =) 

Ja nu har jag bidragit lite också =D
  • saraisundsvall

Vad mycket fint ni gör!!! Jag har smugit omkring i tråden ett tag nu. Väntar tredje barnet och är såååå sugen på att börja boa men har inte riktigt tid eller ork just nu (blir tokig på folk som säger att jag ska passa på att njuta - det här är ju den delen av graviditeten när man ska må bra! - för så har det inte varit under nån av mina graviditeter).

Drömma och planera kan man ju göra i alla fall! Den här gången skulle jag minst vilja:
    - Sy ett babynest (känns som en bra idé om man ska våga samsova med två storebrorsor som vi gör halva nätterna)
    - Sy ett skötbäddsöverdrag (har kvar skumgummit från de två ikea-madrasserna vi hade tidigare, plasten var dock för äcklig)
    - Virka minst en babyfilt. Antingen kanske i mormorsränder eller sicksack.
    - Sy en ny amningskudde, gillar inte modellen jag sydde till ettan. Den var mest bara bra till att lägga under magen och ena benet när jag sov med magen :)
    - Kanske sy egna amningsinlägg, har gillat en del av dem i tyg som jag provat men de är ju egentligen lite dyra

Så länge kan jag ju visa mina bebispyssel när de första två låg i magen :)

Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till dec -12
  • saraisundsvall

Filt i mormorsrutor (dubbelt ullgarn - jättevarm!), virkad hjärtmobil

Amningskudden som jag tycker är för lång på alla håll, osmidigt i soffan där jag mest behövt den. Men bra till att sova på och träna sittande innan de förstått att man inte får kasta sig bakåt...

Sen har jag sytt en del sängkläder och sånt, men de är inte så mycket att visa.

Åh, tänk att mina stora killar har varit så där små! :)

• saraisundsvall

Angelica 1991: Fina saker! Gillar allra mest den lila virkade filten, superfin!!!

• GammE

Fick gjort mitt babynest igår... Hade lite problem att välja ett bra snöre- men hittade ett fint som jag dessutom flätade för att få det extra starkt. Panik-köpte en byrå i veckan som jag målade om igår med och köpte en "vägg" till som jag klädde om ed tyg från IKEA.

Svar på tråden Syjunta för gravida!